hvor mange kommer til å kjøpe DoomIII ?

• Trådstarter Deleted member 365
  • Startdato

Vil du kjøpe DOOM III?

• Nei.. jeg har jo allerede lastet det ned!

Stemmer: 0 0,0%
  • JA!!!!! SELVFØLGELIG MÅ JEG DET!!!!

• Nei. jeg er ikke noe fan av sånne spill!

• DOOM III? hva er det forno?

• Totalt antall stemmer
    0
Jeg skal kjøpe det når det kommer om 10 dager. Skal vel sitte og lukte på brosjyren sammen med Lurtz :tommelopp: Det er noe særegent å få et nytt spill.

Det å låne et spill er jo da i grunn like jævlig som å laste det ned... Du låner et spill av en kamerat, blir ferdig med det og leverer det tilbake... Noen gang tenkt over det?

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Ja, har jeg sagt noe annet? Men jeg låner det for å sjekke om det funker bra, funker det bra, så får han spillet tilbake, å jeg stikker å kjøper mitt eget spill.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
LocoLennon:
Innlegget ditt fikk meg til å tenke på noe … hvorfor koster konsollspill mer enn PC-spill, hvis det ikke er et desperat forsøk på å senke piratkopiering? Unreal 2 til PC kostet 499,- da det kom ut, og kan nå skaffes for 199,- i tilbudshylla på Ram&Rom. Likevel ble det samme spillet nylig sluppet til Xbox for 599,-

Det er vel ikke noe fasit svar på det, annet enn at det alltid hvar vært sånn. Det var vel egentlig Sony som satte standarden til konsollspill til 600 kroner når PS2 kom, for tidligere kostet de dyreste PS1 spillene 399-499. PC og dataspill generellt har vel ligget på et ganske så normalt nivå hele tiden, mens det er konsoll-spill prisene som alltid ser ut til å svinge fra generasjon til generasjon. Det kan også ha med at det er generellt billigere å utvikle spill til PC, enn det er til konsoll, og at pc-spillene som oftest blir trykt i så store tall at også det setter ned kostnadene. Du har vel hørt at ofte kan det lønne seg å trykke opp altfor mange eksemplarer på grunn av at produksjonskostnadene da vil synke, siden produksjonskostnadene som oftest er høyest i begynnelsen?

Bare spekulasjoner selvsagt, men jeg tror nok at priser på dataspill og konsollspill aldri blir satt med tanke på piratkopiering. Hvis det hadde vært slik så skulle de vært billigere enn noensinne, og langt langt billigere enn de er i dag.

D

Deleted member 365

Gjest
grunnen til at konsollspill er dyrere er fordi at det er vanskeligere og piratkopiere på det.
selvfølgelig.. x-box er ikke vanskelig og det er ikke noe problem til ps2 heller. Men poenget er at på pc så trenger du ikke chippe eller sende konsollen din til en eller annen kar som fikser det for deg. På pc laster man ned en crack og vips. ferdig.

jeg tror det kanskje er grunnen. Jeg er ikke helt sikker.
jeg skal forresten innrømme at jeg har lastet ned min fair share deal av spill gjennom tidene. Og det er fordi jeg egentlig aldri gadd å kjøpe det og jeg ga faen.

Så fikk jeg jobb i cd-butikk. Men vi gikk konkurs grunnet til nettopp nedlasting av musikk og selvfølgelig fordi vi hadde store konkurrenter som free record shop og Platekompaniet.
Men etter at jeg mistet jobben pga det så har jeg faktisk sluttet og laste ned ting som det. ja jeg har doom3 nedlastet. men det skal kjøpes. og som erstatning til ID skal jeg kjøpe to eksemplarer.
Andre spill jeg har lastet ned har jeg enten slettet eller kjøpt.

Så de som sier at nedlasting er greit. Ja. Forsåvidt. Men værsåsnill og ikke brenn det videre eller no sånt drit. Prøv og slett. Det er dårlig gjort mot butikker som selger det og ikke minst de som lager spillet!

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Thinaran@03.08.2004, 21.25
LocoLennon:
Innlegget ditt fikk meg til å tenke på noe … hvorfor koster konsollspill mer enn PC-spill, hvis det ikke er et desperat forsøk på å senke piratkopiering? Unreal 2 til PC kostet 499,- da det kom ut, og kan nå skaffes for 199,- i tilbudshylla på Ram&Rom. Likevel ble det samme spillet nylig sluppet til Xbox for 599,-
82638​
Hovedgrunnen er at konsollprodusentene også skal ha penger. Som du sikkert vet tjener Nintendo, Sony og Microsoft praktisk talt ingenting på å selge konsollene, men tar inn penger på spill. Når du kjøper Unreal 2 på PC er det bare butikken samt utvikler/utgiver av spillet som får pengene, mens på Xbox skal også Microsoft ha lisenspenger fra spillet. Da blir spillet noen hundrelapper dyrere.

Kilik

Lokal moderator
Husker jeg betalte 895 kr. for Aladdin til SNES tidlig på 90-tallet. Det er vel godt over 1000-lappen i 2004-kroner. Så litt bedre har det blitt. Uansett, 599 kr. for et spill er for mye. 300-400 kroner er OK pris for et nytt spill.

Rundet Aladdin første kvelden forresten...

C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Kilik+03.08.2004, 21.31-->
<!--QuoteBegin-Thinaran
@03.08.2004, 21.25
LocoLennon:
82638​
Hovedgrunnen er at konsollprodusentene også skal ha penger. Som du sikkert vet tjener Nintendo, Sony og Microsoft praktisk talt ingenting på å selge konsollene, men tar inn penger på spill. Når du kjøper Unreal 2 på PC er det bare butikken samt utvikler/utgiver av spillet som får pengene, mens på Xbox skal også Microsoft ha lisenspenger fra spillet. Da blir spillet noen hundrelapper dyrere.
82678​
[/b]
En jeg kjenner som jobber i spaceworld, sa de tjente 20 kr. på en ps2, men dro inn penger på ekstrautstyr som minnekort, kontroller, spill m.m.

Det er vel ikke egentli ulovelig å laste ned spill, det er vel det å bruke de som er ulovelig.?

Edit: er avtaren min synelig, jeg har nemelig hatt litt problemer med avtarene!

Jeg ser avataren din, jeg iallefall.

Med en gang Doom 3 er i butikkene i Norge kutter uploadingen av Doom 3, da kan folk værsågod kjøpe spillet slik jeg har tenkt å gjøre. Jeg kommer ikke til å kjøpe spillet før den 21. august da.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@03.08.2004, 23.38
Dette fikk meg til å få dårlig samvittighet.

*Sletter Doom 3*
82746​
Sikker på at det ikke var dette som skremte deg?
Gamers who download the game illegally could face a maximum penalty of $100,000 per infringement for copyright violations. However, copies of the game purchased at stores breaking the retail embargo are perfectly legal.
:)

D

Deleted member 365

Gjest
Men heldigvis så er det mange av de som har lastet det ned som også skal kjøpe det.
og jeg vet at jeg ihvertfall skal slette mine doom ISOer med en gang jeg har original cdene.
men ja. :)
huff... JEG MÅ HA DOOM!!!