Hvorfor spiller folk FPS på konsoll?

#81
Kan forstå at det er morro å sette sammen PC selv, joda joda. Er jo bare å... sikkert nok. Men jeg liker at maskinen deiser ned i fanget mitt, jeg. Det er litt artigere å mene noe om spillet, og jeg har svært liten interesse av å skulle følge med på tekniske komponenter. Det er delvis hvorfor jeg velger konsoll, og det var alt jeg prøvde å si. :)
Har dukke interessen, så har dukke det.. enkelt og greit :)


Jeg har heller ingen problemer med å bli skutt i skytespill, på ingen måte. Men jeg har problemer med å spille i miljøer hvor jeg kan risikere å bli pepet ut fordi jeg bruker den eller den musa. Jeg har til og meg problemer med miljøer hvor jeg får høflige anmodninger om å kjøpe ny mus. Teit sagt, men håper du skjønner.
Jevnt over tror jeg aldri jeg har opplevd at noen har fått beskjed om å kjøpe ny mus, hehe.. De svarer nok hvis du spør, men mus i segselv er litt no-brainer da en av de mest brukte og en av de beste musene er gamle MX518 som du får til 239,- hos cdon :) Fordelen som jeg nevnte er jo det at man har valgmulighetene til rådighet, friheten til å velge om du vil. Mine hender er ikke står fan av store mus, da jeg somregel styrer med fingrene, og ikke håndflaten. Men syntes allikevel det er spennende å teste nytt utstyr, ikke alltid det har noen stor effekt, den jeg har hvertfall muligheten til å prøve og feile.

Jeg har inntrykk av dataspill som en verden hvor det alltid er noen som vet bedre enn deg og tar det mer seriøst enn deg. Med all respekt, slik som du forteller meg hvor enkelt det er å sette sammen en PC. Mulig jeg går glipp av et sosialt aspekt ved dataspill på den måten, men da er jeg vel bare litt "causual", om du vil ;)
Slik er det vel overalt, ikke spesielt hos PC-gamere. Hvis jeg hadde reist på et biltref så hadde jeg også hatt samme følelsen siden jeg ikke kan en sjit om bil, men jeg liker å lære om nye ting, så derfor hadde jeg sikkert spurt de spørsmål til de ba meg pent om å dra til helvete... Men det er en god måte å lære på, spørre dem som kan det.

Det jeg mener med at det er lett å sette sammen en PC er at de større delene kun passer der de passer om du fårstor, det er litt som et puslespill, en brikke passer bare ett sted, og dit skal den.. Samtidig så følger det alltid med bruksanvisninger til hovedkorta som viser ganske tydelig hvor ting skal. Om ikke annet kan du sikkert poppe opp en eldre stue-pc og sjekke hva som er inni :)

Og angående CS som vitenskap, så understreker du akkurat det jeg mente. Å bruke timesvis av livet ditt på å perfeksjonere strategier og ferdigheter i ett, eneste spill. Bah. Og det er dem som påstår at det bare er slik man viser interesse for videospill. Jaja.
Altså, det er uten tvil tilfellet at de som er best, er de samme som bruker mest tid på å perfeksjonere det ene og det andre. Alt fra taktikker, aim, ingame kommunikasjon, kodenavn på forskjellige områder++

Selvfølgelig er det ikke bare slik man viser interesse for videospill, men de burde jo heller roses for at de er så gode og ikke rakkes ned på fordi de bruker "for mye" tid på det. Noen bruker minst like mye tid bare på å springe rundt public og fragge randoms, så hvis man skal drive å "veie opp" tidsforbruk så pleier jeg å si at så lenge du har det gøy med det du bruker tiden på, så har ingen rett til å dømme deg.
 
#82
Nja, det var da ikke vi som startet gnålet. Jeg har ingenting i mot e-sport og kjenner flere som driver med det. Det var heller e-atletene på bf.no som helt uten provokasjon begynte å rakke ned på Spillegal fordi vi ble nominert til den ubetydelige Gullstikka som ingen bryr seg om. Det nokså diffuse grunnlaget for nominasjoner til community-prisen hjalp heller ikke. Såvidt jeg husker så står ikke e-sport nevnt med et eneste ord der, og hva som er definisjonen på "organisert spilling" kan man diskutere i det vide og det brede om. I denne konflikten var det e-atletene som satte seg på sine høye hester og spyttet ned på oss mindreverdige casual- og konsollgamers. Og da svarer vi gjerne med samme mynt. :)
Aha... da er det kanskje bare et inntykk jeg sitter inne med etter den "feiden" rundt gullstikka. Tror ikke poenget til bf.no peepsa var å disse dere som casual gamers, men heller det at de fremmer e-sport på en slik måte at de har konkurranser og servere som er tilpasset våre kjære cyber-atleter, og at det i seg selv er en positiv greie som krever endel initiativ og arbeid :) (dette vet dere jo selv med den fighting-ligaen deres..)

Tror forsåvidt ordet "e-sport" ble misbrukt fra flere hold når det stormet som verst, mange brukte nok ordet "e-sport" selv om de egentlig tenkte mest på publicspillerene som får et godt servertilbud via Lyse/bf.no/hf.no. Blir selvfølgelig spekulering fra min side, men jeg satt aldri med et inntrykk av at SG ble rakket ned på fordi dere stort sett er casual gamers..

Men da er vi enige da, casual gamerz er teh shizz med stor S og cyber-atletene er mAxx elsk..*

..så lenge de bruker mus/tastatur.. :kaste:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#83
Selvfølgelig er det ikke bare slik man viser interesse for videospill, men de burde jo heller roses for at de er så gode og ikke rakkes ned på fordi de bruker "for mye" tid på det. Noen bruker minst like mye tid bare på å springe rundt public og fragge randoms, så hvis man skal drive å "veie opp" tidsforbruk så pleier jeg å si at så lenge du har det gøy med det du bruker tiden på, så har ingen rett til å dømme deg.
...Så hva var da vitsen med å starte en tråd kalt "Hvorfor spiller folk FPS på konsoll"? Samma det, jeg er vel bare en dukke som har interessen. ^^
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#85
Resident Evil 5 er enig:

They’re ACTION Figures! 30G
Collect all the figurines.
 
#86
...Så hva var da vitsen med å starte en tråd kalt "Hvorfor spiller folk FPS på konsoll"? Samma det, jeg er vel bare en dukke som har interessen. ^^
For å prøve å forstå hvorfor folk velger FPS@Konsoll fremfor PC din dåse.

Hjemmelekse; les alt i tråden uno mas.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#87
Okay, hvis vi tar det steg for steg her...
  • "Hvorfor spiller folk FPS på konsoll når kontrollsystemet er så kjipt?" var det en som spurte. Tror han heter Spunky eller noe sånt.
  • Litt seinere skreiv samme person "Selvfølgelig er det ikke bare slik man viser interesse for videospill, men de burde jo heller roses for at de er så gode og ikke rakkes ned på fordi de bruker "for mye" tid på det. Noen bruker minst like mye tid bare på å springe rundt public og fragge randoms, så hvis man skal drive å "veie opp" tidsforbruk så pleier jeg å si at så lenge du har det gøy med det du bruker tiden på, så har ingen rett til å dømme deg" som et argument for at hans eget standpunkt var legitimt.
  • Hva skjer hvis man snur om på og bruker det argumentet også for de som har et annet standpunkt, mon tro? Har da personen som kom med sitt syn opprinnelig argumentert like godt for begge standpunkt? Ja, så sannelig.
Og det var vel det hele, egentlig.
 
#88
Så skal det nevnes at jeg er en reflektert jævel da.

Jeg ser hva du skriver, men selvom jeg sier at "så lenge du har det gøy er alt kozemozeoverdose" så betyr ikke det at jeg er noe klokere på dem som bruker analogstikke fremfor mouse&tastatour.

btw; fikk som sagt ikke lagt til fetthest på steam, såeh, give riktig informasjon din nisse.
 
#90
Gratulerer, du argumenterer som den gjengse BF-er. Vurdert å migrere, din pakkis?
Å? jeg tenkte bare jeg skulle kommentere som en dass som vanlig.

og forresten så digger jeg het, pumpende revekuk i ræva hilsen en mod/forum sjef som ikke tørr å gjør noe anet enn å redigere Ally's sine innlegg
 
#91

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#92
Så skal det nevnes at jeg er en reflektert jævel da.

Jeg ser hva du skriver, men selvom jeg sier at "så lenge du har det gøy er alt kozemozeoverdose" så betyr ikke det at jeg er noe klokere på dem som bruker analogstikke fremfor mouse&tastatour.
Du er bare skikkelig, skikkelig, skikkelig dårlig på å trolle, med andre ord?
btw; fikk som sagt ikke lagt til fetthest på steam, såeh, give riktig informasjon din nisse.
Ja-a du, dette her var virkelig helt jævlig vanskelig:

 
#94
well suck my balls and call me frank.. så det du sier er at hvis jeg heller hadde brukt den tiden jeg brukte på å åpne paint, lime inn print-screen, laste opp på imageshack, kùn for å bevise at du var en fettgjøk som gav meg feil steam-nick, på å søke etter spillernavnet ditt og heller adde deg da, så hadde vi spart oss for hele denne diskusjonen og spilt Empire med hverandre som to homofile brødre nå?

...... vel, hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle hele hjernen?
 
#95
Hehe hei hviss du er så smart hvorfor orker du å skrive hele innlegget og ikke bare DU R DUM hehe.

Spis bæsj, din ubrukelige jøde.
 
#96
tar meg en pølse istedet, er tross alt fredag.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#97
...... vel, hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle hele hjernen?
...Skriver han som ikke vet hvordan en tekstboks med en knapp det står "Search" på fungerer. Keep on truckin'.
 
#98
skrev på generelt grunnlag.

Du er lagt til btw, Empire over helga, ezy.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#99
Gleder meg enormt!