Import

Jeg fikk to SVÆRE pakker av lik-sang.com når jeg bestilte, men så var de tingene jeg skulle ha ikke så mye mindre enn pakkene også. Slapp allikvel toll, verdien var nesten 1000,- per pakke. :D
 
Jeg søker viten fra dere import-guruer.

Jeg kjøper ikke mange spill, men når jeg gjør det, går det som oftest i NTSC. Siden jeg ikke akkurat har vært en "big spender", har jeg stolt på TBCgames når jeg skulle ha noe. De ordnet som regel det meste, raskt og med en ok pris. Nå når de er borte, ser det ganske mørkt ut for meg. Jeg blir nok nødt til å begynne å importere selv. Og det er kanskje på tide å skaffe meg et Visa i en alder av 23 år. Har ikke hatt noe kjempebruk for det før nå, og jeg er en lat jævel. Man er jo nødt til å ta bilde og alt, for svarte.

Uansett. Jeg trenger noen råd. Det vil gå mest i GC og PS2-spill for meg. Hvilke butikker er å anbefale? Har lest noen av postene deres her, og det virker ikke som det er bare fryd og gammen med import, med toll og hva verre er. En annen ting. Jeg prøvde å bestille noe for mange år tilbake, og da ville de at jeg skulle faxe dem kredittkortinformasjonen. Er dette vanlig første gangen man bestiller fra en butikk? Det var en ganske stor ordre den gangen, med tre spill eller noe. Og vet dere om noen norske butikker utenom spiderman, som tar inn import-spill og ikke krever blodpris for dem?

Hvis det er noen som føler seg hjelpsomme og vil hjelpe en fersking som meg med å komme i gang, ville jeg satt pris på det.
 
Jeg er vel i samme spor angående innkjøp av få spill.

Personlig bruker jeg bare tre butikker; Play-Asia for jap import, VideoGameImports for retro og DVDBoxoffice for am import.

Med DVDBoxoffice har jeg aldri fått toll med mindre jeg bestiller courier shipping. Fra Play-Asia har jeg tatt mne forhåndsregler og aldri bestilt for over 200 kroner. Videogamesimport snakker jeg bare med Lee (eiern) og får han til å markere prisen ned på pakken og sette gift. Fungerte fint med Radiant Silvergun.

Uansett tror jeg nok du ikke kommer utenom bruk av kredittkort. Jeg har dog aldri måttet faxe noe til noen som helst.

Bare fyr løs hvis du har flere spørsmål.
 
Jeg må nok se til å skaffe meg et kredittkort ja. Det er på tide.

Har sett litt på dvdboxoffice. Har jo fulgt med litt og sett at mange bestiller fra dem, og de har som regel hatt gode ting å si. Er det fordi de merker varer med "gift" at du slipper toll? Og hvordan er det med courier shipping? Jeg har fortsått det slik at man må betale toll da. Hvor mye blir det sånn ca., og hvor lang tid tar det? Hva med vanlig shipping? Hvor lang tid har det gjennomsnittlig tatt før du får varen?

Blir nok så jeg bestiller fra dem. Blir jo greit å importere selv også, og slippe å være avhengig av en tredjepart. Har tenkt på det lenge, men jeg har liksom ikke kommet meg rundt til det. Må nesten skaffe meg et kort først, er vel ikke gjort på dagen det heller.

Takk for hjelpen.
 
Jeg har vært borti noen nettbutikker som krever at man fakser kredittkortinformasjon. De sier at det er pågrunn av at de vil være sikre på at det er vi som eier kortet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Tor dette er et fenomen som er mest vanlig med amerikanske nettbutikker, uten at jeg har noen videre forklaring på det.


Og om de ikke har vært nevnt tidligere, så er Video Games Plus knakende gode til import av amerikanske spill. (rask levering, diskrè pakker og mere til)
 
Takk for tipset, kakarlsen. Virker bra. De er faktisk en del billigere enn dvdboxoffice på det meste. Med "diskrè pakker" regner jeg med at du slipper toll. Har du bestilt mye fra dem eller?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Har handlet en del der, ja. Ikke hardware dog. Diskrè vil si at pakkene ikke er merket med firmanavn, og at verdien på utsiden.. vel.
 
VGP må prøves! Kanskje det er på tide å skaffe seg RE4 (player's choice :)).

Thagen: Courier shipping hadde jeg når jeg bestilte Ikaruga. Da tok pakken 2 dager (og slapp gjennom tollen), men med Shadow of the Colossus måtte jeg betale toll.
Ergo er det beste å bare ta vanlig (gratis) shipping med mindre du klør ekstremt etter spillene. Tar alt fra 1-2 uker.
 
VGP må prøves! Kanskje det er på tide å skaffe seg RE4 (player's choice :)).
[/b]
Du burde heller skaffe deg den europeiske versjonen, den har noe snasent bonusmateriell som ikke er på den amerikanske.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Øh, off topic, men; som hva da? (Vanskelighetsgraden Easy teller ikke som bonus :p)
 
Jeg har hørt at den amerikanske GC-versjonen ikke har The Mercenaries, men når jeg tenker meg om burde jeg kanskje sjekket det opp før jeg skrev noe ...

Redigert: Jeg har sjekket opp litt nå, og det ser ut til at jeg har bæsjet på leggen igjen. :flau:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Mer enn nok :p
 
Da var RE4 bestilt. Håper butikken lever opp til forventningene kak.
 
Kanskje littegranne offtopic, men fant ingen andre emner som passet mer.

Jeg bestilte meg nytt bankkort her om dagen siden det jeg hadde gikk ut i Mars i år. Damen i banken foreslo en slags "studentpakke", og med den fulgte det også med et ekstra mastercard-kort. Nå har jeg da to kort, et med Visa og et med Mastercard. Det jeg tenkte på, hvordan går betalingen for seg om jeg kjøper noe på nett med Mastercardet? Med Visaen blir sånt trekt automatisk fra konto når varen blir sendt, men hvordan er det med Mastercard? Er det sånn at det ikke blir trekt noe fra konto, men at jeg får regning på det?

Jeg har ikke peiling på dette, så hvis noen som har det kunne svaret meg så hadde det vært gildt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Mastercard er et kredittfirma som sender deg en regning på det du har kjøpt (og en god dæsj ekstra) når du trenger det minst. Det beste er å bruke VISA og makulere Mastercardet, evt flytte til Mexico.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Eller for å svare seriøst: Vanligvis får man en regning i posten på det man har kjøpt for de siste 45 dagene, og hvis det er en del av en studentpakke, betaler du trolig ingenting ekstra hvis du betaler innen fristen. Det er de som må utsette betalingen og betale mye renter som Mastercard-folkene lever av. Sånn sett lønner det seg faktisk å bruke et kredittkort i stedet for et vanlig VISA med gebyr per gang du kjøper, men da må du jo holde styr på hvor mye du har brukt slik at regninga som kommer ikke er flere tusen kroner høyere enn man har trodd.

Kredittkort er for folk med god kontroll på egen økonomi, kan man vel oppsummere med. Man må ta vare på kvitteringer og følge nøye med. Hvis du ikke vil ta noen sjanser, er det like greit å la MasterCard-et ligge ubrukt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Sånn sett lønner det seg faktisk å bruke et kredittkort i stedet for et vanlig VISA med gebyr per gang du kjøper
[/b]
*Vifte med sitt gebyrløse visakort fra skandiabanken*