Import

D

Deleted member 91

Gjest
Hvæh, er det ute i Japan? Mothar fuckahr. Jaja, får vente til Nintendogs er kjøpt inn, ihvertfall.

In other news, en liste over låtene på Band Brothers expansionpacken som kommer ut senere i år som ihvertfall ikke jeg hadde sett tidligere. Dragostea Din Tei er med :D

Linkydink.
 
Jeg har tre ordrer liggende, så jeg kan jo gi en tilbakemelding på hvordan det går, da. Men de blir ikke postet på eller før 6. september. Uansett, så har det sikkert noe med Sonys agressive anti-import-kampanje, hvis det da skulle vise seg at de ikke priser ned lenger.
 
Greit, da kan jeg bekrefte at play-asia.com har blitt et onde. Jeg bestilte, som sagt, tre pakker med diverse spillsoundtrack. De ble sendt fra Hong Kong 25. og 26. august. De ble da partial shipped i 6 forskjellige pakker. Den ene, som var under tollgrensen, fikk jeg på tirsdag. Uansett, i dag fikk jeg i så fall hentemelding på to til av pakkene. Altså 284 kroner ekstra. I tillegg så vet jeg at jeg har 2 pakker til som er tollpliktige, så da er jeg faen meg oppi 600 kroner i ekstrakostnader. :tommelned: Jeg har en til pakke som er under tollgrensen, men gudene må vite hvor den er blitt ut av. Jeg har i hvert fall sendt dem en e-post hvor jeg spør om de er helt sluttet med å prise ned varer. Inntil da tror jeg dere gjør det lurt ved å holde dere unna play-asia.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Dette er for ille :grine:
 
Er dette noe nytt? :usikker: Jeg bestilte tre DS-spill som ble sendt hver for seg et par uker før jul, og fikk toll på alle.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg hadde en ordre på over $70 som gikk helt knirkefritt i juni i år.
 
Opprinnelig skrevet av Egle@10.09.2005, 12.31
Greit, da kan jeg bekrefte at play-asia.com har blitt et onde. Jeg bestilte, som sagt, tre pakker med diverse spillsoundtrack. De ble sendt fra Hong Kong 25. og 26. august. De ble da partial shipped i 6 forskjellige pakker. Den ene, som var under tollgrensen, fikk jeg på tirsdag. Uansett, i dag fikk jeg i så fall hentemelding på to til av pakkene. Altså 284 kroner ekstra. I tillegg så vet jeg at jeg har 2 pakker til som er tollpliktige, så da er jeg faen meg oppi 600 kroner i ekstrakostnader. :tommelned: Jeg har en til pakke som er under tollgrensen, men gudene må vite hvor den er blitt ut av. Jeg har i hvert fall sendt dem en e-post hvor jeg spør om de er helt sluttet med å prise ned varer. Inntil da tror jeg dere gjør det lurt ved å holde dere unna play-asia.
260052​
72x4=288 kroner i forenklet tollgebyr, det stinker..

Bruker de å sende i så mange pakker? Var det mange ting i de tre pakkene?
 
Det var 10 Final Fantasy-soundtracks. Og når de ikke har alle soundtracksene inne, så pleier de å sende de som partial shipping, og da ble det plutselig 6 pakker. Og tollgebyret har faktisk steget til 80 kroner nå. I tillegg så kommer jo momsen i tillegg. :(

Og jeg bestilte jo forresten 3 pakker den 17. juli og en pakke den 30. juli, og alle de ble jo priset ned, så dette har nok skjedd i det siste, ja.
 
Fikk forresten svar på e-posten:
Hello Eivind,

thank you for contacting Play-Asia.com

We can put half price on the invoice if you like. Please be reminded that
you will not be compensated in full in case the parcel is lost or damaged
during transit. Further in case customs do not believe the value and seize
the goods, it will be out of our control and we will not replace the
parcel. Please confirm if you still wish us to go ahead.

If you have any further question, please do not hesitate to ask.

Best regards,

Chrissy
Play-Asia.com
Så det er heldigvis ikke så veldig gale, men vi må altså sende e-post hver gang for å få priset ned varene.
 
Hehe, tror de har en standardmail de sender når man spør om de kan sette ned verdien på spillene.
Jeg har fått akkurat samme svar som deg på de mailene/forespørselene jeg har sendt i det siste.

Men en gang fikk jeg til svar at beklager, vi har sendt pakken allerede.
Jeg sender alltid mail med en gang jeg har bestilt, men denne gangen var det i en helg, så mulig det var derfor?
Pakken var merket med verdi på over $50 men sklei igjennom tollen fordet, heldigvis.

Men leveringstiden har blitt sinnsyk treg derfra. Før hadde man jo spillet innen en uke, nå tar det jo nesten to (men det er vel posten og ikke Play-Asia sin skyld).
 
Ok, da vet jeg i hvert fall det. :) Og man kan be dem om å prise ned varene mer enn 50%?

Og angående leveringstidene så opplever jeg det samme. De 6 pakkene jeg bestilte har jeg kun fått 4 av dem. De to resterende er den ene tollpliktig, men den andre er ikke. Så synes det er litt merkelig at jeg fortsatt ikke har fått den pakken som skal gli igjennom tollen med tanke på at de ble sendt 26. august.
 
Gjerne ikke noe spesielt tilbud. Men 250,- for årets kanskje mest spennende spill er slettes ikke mye. Forhåndsbestill Shadow of the Colossus fra DVDBOXOFFICE. Spillet slippes neste uke. :totomleropp:
 

SHDR

Gullmedlem
Jeg har kjøpt en del spill fra Play-Asia i det siste, og jeg har ikke fått toll på noe av det enda. Det festligste av alt: $90-pakka mi ankom merket $3.60 når den kom frem. :D

Dette har vært DS-spill rundt 300 kroner per. Blant annet Advance Wars og Ossu! Tanakae! Ouendan! Men jeg har begynt å maile selv også nå, sånn for sikkerhets skyld.

Freeman: Justerer DVDboxoffice ned prisene om jeg bare ber dem om det ..? For isåfall skal Wanda og Kjempenegeren bestilles umiddelbart.
 
Skjønner ikke helt hva Play-Asia driver med. De priser jo varene på pakkene alt etter som de føler for tydeligvis.

Har fått en hentelapp i posten i dag på en pakke fra Play-Asia hvor jeg må betale moms (25%) og forenklet tollbehandling (80,-). Litt usikker på hva det er men regner med at det er Daigasso! Band Brothers Request Selection som jeg forhåndsbestilte for lenge siden. Ba dem også om å sette ned verdien på det, men det har de tydeligvis glemt.

Etter veldig mange bestillinger hos dem har jeg kommet frem til:
(vel, egentlig ingenting, men her er en liten oppsumering)
For at Play-Asia skal sette ned verdien på pakken din må man bestille på en hverdag (og sende en mail om de kan være så snill å skrive ned verdien).

På forhåndsbestillinger glemmer de det og når man bestiller i en helg så sender de pakken mandag morgen før de leser mailen og man får da et svar fra de om at 'Sorry, for sent, pakken er sendt'.

Spør man dem om de kan sette verdien på pakken til f.eks $29 får man alltid til svar at de kan sette verdien til halv pris, men forsvinner pakken blir da bare den halve prisen erstattet - litt rart er det da om man ikke ber dem om å sette ned verdien så gjør de det uansett (og da gjerne til bare et par dollar). Men virker som de bare setter ned verdien på pakker automatisk på pakker som man egentlig ikke trenger det på.

Vel, får håpe de har fått noen nye klistremerker og at det ikke er det samme som jeg har 386 stk fra før av. (Man får som regel med et klistremerke når man bestiller derfra, for de som lurte på det).
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@12.10.2005, 19.42
Freeman: Justerer DVDboxoffice ned prisene om jeg bare ber dem om det ..? For isåfall skal Wanda og Kjempenegeren bestilles umiddelbart.
268355​
Om de setter ned prisene? Det vet jeg sannelig ikke. Men tror de sender varer som gift. Er en stund siden jeg har importert fra de, men har aldri fått toll på noen varer derfra. Dette gjelder varer godt over 200,-. Vil si at 250,- er grisebillig kontra å betale 599,- i februar en gang. Jeg har med andre ord forhåndsbestilt. Så var det da om jeg skal satse på courier shipping... *gruble*
 
Etter å ha sendt Play-asia nok en e-post om å sette ned prisen til $25, så fikk jeg som svar der de spurte om alle mine fremtidige kjøp skulle markeres med 40% av den opprinnelige verdien, slik som det altså var før. Og jeg sa selvfølgelig ja. Så da regner jeg med at jeg slipper å måtte sende dem e-post hele tiden. Så ... dere kan kanskje bare spørre om de kan gjøre det samme med dere også, så slipper dere kanskje å sende e-poster hele tiden, samt å kunne bestille ting og tang i helgene.