It's Witch Time! Bayonetta!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ja, jeg har sett det :D Edit: RL buggzing over Soopa Smash.

Cock har selvføglelig helt jævla rett. Og eksempelet til Buggz er ganske bra, samme grunn som at jeg er den eneste i omgangskretsen som har det minste sans for SSBB.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Dodgingen har jeg ikke noe problem med, som du nevner er angrepsanimasjonene til fiendene store og klare. Det ligger mer i visuell belønning etter en fet kombo, her kommer ofte hælen eller noe annet tøft, men bytter du ut et par trykk skjer om ikke det samme, noe som ligner på det samme. Noen av komboene er ganske like hverandre i knappetrykk, og jeg hadde ingen idé om hvilken jeg egentlig gjorde før jeg brukte tid til å trene de, kjenne igjen signaler på feiltrykk og lignende.

Jeg sier ikke at dette er galt eller dårlig, bare at det gjør spillet mindre tilgjengelig for bermen/alminnelige mennesker. Har også problemer med RB som lock-on knapp og RT for dodging (ikke peke og langfiner, bare pekefinger som går mellom begge), gjør ting litt verre.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Problem #2 er at de fleste, selv etter å ha fått en grov oversikt over kontrollen og hva knappene gjør, "spiller" ved å bevege tommelen i en sirkel og feier over alle knappene etter tur ad infinitum til protagonisten eller alle fiender er døde.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det var det jeg hadde lyst til å si, men turte ikke. Vil ikke sette noen i bås vettu. Spilte selv en halvtime på Easy, bare for å se, og det var automode uansett hva du gjorde, det er det til altfor stor grad på Normal og.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det verste jeg vet er comboer som går mash mash mash -vent- mash. Klarer aldri å stoppe etter den tredje. :(

SHDR

Gullmedlem
Justin: Skjønner utmerket godt, jeg er bare litt immun mot slik problematikk etter å ha brynet meg på Ninja Gaiden 2. All kritikken er berettiget, og det sørger for at Bayonetta -- tross at det er omg wtf bbq -- blir for fansen.

Thinaran: Spillet er basert på slike komboer, gitt. Ganske lett å lære seg fordi det er practice i loadingen og vinduet hvor du kan gi input etter pause er indikert av animasjon og lydeffekt på alle våpen, men hvis å huske både knappetrykking og rytme er litt mye å be om, så er jo ikke det særlig rart. Jeg brukte ganske lang tid på å lære meg det i Devil May Cry 3. Eller var det 4?

Buggz: Spikeren på huet. At du kunne bruke gul stikke til smash-angrep i SSBM gjorde alt bare verre.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Artig nok fungerte den gule stikka kun i multiplayer, ikke i Classic eller Adventure.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Thinaran: Jeg brukte ganske lang tid på å lære meg det i Devil May Cry 3. Eller var det 4?
Det var 3. Var det ikke? Jo, tror det. Og riktig gjettet har jeg spilt rimelig lite Ninja Gaiden. Men slår deg i Tekken æddabædda!

oma

Village Drunk
Jeg er en sånn, en sånn som ikke har tenkt å kjøpe Bayonetta. Selv etter å lese godord. Men jeg har blitt overbevist om å prøve demoen, for så å spy ut noe bæsj om hvordan jeg ikke likte hvor knæsh det var.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Superprotip til alle dere som er stuck med PS3-versjonen og irriterer dere grenseløst over den lille delayen til pausemenyen:
L2 + SELECT = instant cutsceneskip!

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Det eneste jeg liker med Bayonetta er over the top historien og stilen. Jeg er helt uenig i at kampsystemet er mindre slaskete enn det er i Ninja Gaiden 2 (eller 1 for den saks skyld). Jeg hatet den manglende muligheten til å blokke angrep i DMC og jeg hater det her også. Muligheten til å blokke og dodge rolle i Ninja Gaiden føles langt bedre. Bayonetta plages også at grafikken drukner i seg selv og gjør det rimelig slitsomt når man prøver å se alle angrepene fra fiendene.
Til tross for at jeg liker historien tar jeg meg selv i å irritere meg over hvor mye den forstyrrer gameplayet ved å avbryte med mellomsekvenser litt for ofte. Det er alt for mange av de og de er ofte alt for lange.

Jeg hadde ikke gitt dette spillet mer enn 7/10, og mange av de poengene er for visuell stilart og spillets galskap. Gameplayet skuffet meg.

Det skal nevnes at jeg er tvunget til å spille dette på PS3 (ødelagt 360), noe som antaglivis gjør problemet med grafisk kaos mer tydelig for meg enn det er for de som spiller det på 360.

SHDR

Gullmedlem
Grafikkaoset er en vanesak, mangelen på blokkering tvinger frem offensivt spill (og det er dessuten blokkering à la både Royal Guard i DMC3/4 og Ninja Gaiden, men som features på ulike våpen) og fortellingen roer seg betraktelig etter et par timer. De første timene er det mellomsekvens etter mellomsekvens, men så slakker de av før det blir noen skikkelig lange jævler helt til slutt.

Hvorvidt du liker slåssingen din Kamiya- eller Itagaki-style er vel til syvende og sist en smakssak, men jeg undres over at du liker selv NG2 bedre. Jeg syntes det var ganske merkbart mer slurvete og random enn Devil May Cry 3/4, mye på grunn av dårlig signalisering av fiendeangrep og komplett balleskrot kamera pluss at mange kamper kunne vinnes ved å kjøre dobbelt vertikalt angrep, instakill og så charge-kille hele resten av bølingen ved å holde ned én knapp og være fiffig på timingen. Personlig synes jeg Bayonetta er bedre enn DMC og NG, men vi får se hva jeg mener etter å ha måkt gjennom på hard. Kanskje det ikke skalerer.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
PS3-eiere kan laste ned patch 1.01 i dag!

Etter mye syting har Sony, ikke Sega, laget en patch som gjør at man kan installere spilldata på harddisken. 4.5 GB, dvs hele spillet (hvis man tar utgangspunkt i at det er en Xbox-DVD på en blu-ray-plate). 360-versjonen ser fortsatt bedre ut takket være lysere bilde og bedre framerate, men lastetidene skal nå være identiske på begge versjonene.

Hvordan er demoen i forhold til hele spillet? Gir den et rettferdig bilde av åssen resten av spillet er?

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Jeg hadde håpet at det var like tett som demoen, men det er en god del cut-scenes (som kan skippes). Men spillet er bra til å mikse opp fiendene og hele tiden eskalere vanskelighetsgraden. Så.. Eh... Ja.

Jeg fant ut en veldig hendig ting igår, by chance:

Holder du inne RB/Target knappen og trykker A/Hopping, så dodger du! Det fører til litt mindre pekefinger gymnastikk.

Jeg vet liksom ikke helt i forhold til dette spillet. Jeg gleda meg stort når demoen kom, men etter at jeg hadde spilt den... Så skifta jeg litt mening av grunner jeg ikke har funnet ut av ennå. Det hjalp nok ikke at hovedpersonen er så sykt stygg:p

Jeg skal nok ha dette spillet med tiden, men noe fullpris blir det nok ikke.