Jade empire....9.9 på IGN.. sattan

#1
Jada, bare se på IGN sin review. gidder ikke poste link, kan da ikke være så vanskelig å finne. Dette var good news, hadde ikke store forventninger til spillet, men 9.9??? da MÅ det være bra, skulle visst være bedre enn KOTOR på alle mulige punkter :totomleropp:
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Ser fram til detta. Kampsystemet virker mye kulere enn KOTOR og da kan det jo ikke bli dårlig.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Jammen så les reviewen til IGN i det minste da. Kampsystemet virker jo sinnsykt dypt og strategisk. Skjønner ikke helt hva det har med GTA spilla å gjøre.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
Hmmm… ingen innlegg fra WiKKiDCLOWN ennå?

Hadde planlagt å skaffe dette til brodern i bursdagsgave, men det viste seg at jeg hadde bomma med en måned. I så fall får jeg tvinge han til å kjøpe det selv, så jeg kan låne Xboxen hans etterpå. :svette:
 
#7
Dette spillet skal garantert skaffes, har ventet på dette i lang tid! Hyggelig å se en såpass bra score, men det er jo fra IGN :p

Har også spilt demoen, og ble mildt sagt imponert.

Edit: 9.9 er faktisk den høgste poengsummen ett Xbox spill noensinne har fått fra IGN :tommelopp:
 
#8
Jeg ble jævlig skuffet over demoen. Kort var den, slåssinga virket plaget av en håpløs hitdetection, og å skifte skills på direkten resulterte i forkrøplet mana, noe som tok bort omtrent halvparten av morroa. Grafikkstilen så utrolig platt ut, men det kan ha noe med at jeg spilte uten farger, siden tv'en min stod igjen hos en kamerat etter xbox-linking. Kanskje det hele bare trenger litt tid?
 

Kilik

Lokal moderator
#9
9.9...Høres helt utrolig bra ut, men når den samme siden har gitt 12 spill karakteren 9.6 eller bedre bare de siste fem månedene føles det ikke fullt så eksepsjonelt...

Uansett er det hyggelig å se at spillet lever opp til forventningene. Har sett fram til spillet helt siden KOTOR ble fullført. Den østlige mysikken og blandingen av RPG og kung-fu minner meg om Shenmue. Noe som alltid er et pluss i min bok...
 
#10
Opprinnelig skrevet av Thinaran@09.04.2005, 11.13
Hmmm… ingen innlegg fra WiKKiDCLOWN ennå?

Hadde planlagt å skaffe dette til brodern i bursdagsgave, men det viste seg at jeg hadde bomma med en måned. I så fall får jeg tvinge han til å kjøpe det selv, så jeg kan låne Xboxen hans etterpå. :svette:
204485​
Nei, er ikke helt min greie den type spill tror jeg. Dessuten, risikerer jo hets for å skryte hvis jeg nevner noe om nye unreleased spill :ler:

Må sikkert prøve det, men hvis det har endel til felles med KOTOR så sovner jeg.
 
#11
Sett litt rundt omkring på nett og lest et par reviews. Må nok revurdere spillet og gi det en sjangs ihvertfall siden er veldig action orientert. Men er veldig lite glad i RPGs sånn generelt sett. Mulig at denne tittelen stikker seg enormt ut da. For jeg likte feks Shenmue veldig godt, et glimrende spill. Og det til tross at jeg ikke liker den type spill så godt heller. Men Shenmue forandret på mye for min del. Kanskje dette spillet kan tilføre noe nytt og gi meg et nytt syn på RPGs.
 
#15
Tatt fra gamespot.com:

However, Jade Empire's combat system isn't that great. It can be pretty fun, especially if you go out of your way to introduce more variety than you really need to survive, but it ultimately feels hollow.
There's not a lot to each style, though. You can execute a basic attack combo by mashing on the A button, you can perform a slow-but-unblockable attack by pressing X, and you can pull off an area-effect attack to sweep nearby enemies off their feet by pushing both those buttons at the same time. That's it. There are no throws, no counter moves, no high-flying wire fu, or any of that cool stuff. So, in practice, most battles work like this: You get close to an enemy and start pushing A. When the enemy blocks (which isn't often), you press X. If the enemy attacks, you vault over him with button B...and repeat as necessary. This same strategy works on literally every enemy in the game, from the least powerful to the most powerful.
Kan ikke si at det virket så lovende, synes å ha lest om denne såkalte dybden i fightingen...
 

SHDR

Gullmedlem
#16
Det kommer iallfall til å være døllt nå som jeg er vant med Ninja Gaiden, Devil May Cry og ikke minst God of War. Dette spillet blir vel som så altfor mange andre: voldsom kritikk, underdesignet opplevelse.

Lodin: Jeg mente at det fikk samme karakter som GTA: SA av IGN. Altså betyr det at karakteren ikke betyr noe som helst. Leser Kasavins omtale. Er det ikke påfallende hvordan God of War er det første amerikanske actionspillet som får nærkamp kult? Ingen andre som har klart det.

Jeg får prøve det. Se om det er noe for meg.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
1UP – 8.5/10

Opprinnelig skrevet av James Mielke
Perhaps the biggest drawback to the Jade Empire experience is the formulaic pacing. The game unfolds in a quickly predictable chain of revelatory events/cutscenes, exploratory areas, battle stages, repeat.
OMG det er en J-RPG! :D
 

Kilik

Lokal moderator
#18
Hm, faktisk mer loading enn i KOTOR (som var på grensen til det frustrerende i blant). Blir hardt å takle etter God of War...men JE skal fortsatt skaffes selv om Greg dempet forventningene et par hakk.
 
#19
Ser at Jade Empire Limited Edition er ute, inkluderer en ekstra bonus disk. Noen som vet noe mer om dette ? Noe vi i Europa blir snytt for ?
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Er ikke det den versjonen man får når man forhåndsbestiller a? Den har bla. en karakter og en kampstil ekstra. Siden sånt sjelden dukker opp i Europa blir vi nok snytt ja.

EDIT: Nei, dette er vist noe helt annet.
This item will be released on December 4, 2005.