Jade empire....9.9 på IGN.. sattan

C

Chaz

Gjest
#42
Jeg syntes spillet var helt topp inntil kapittel 4. Virket som det mest solide knakk fra hverandre da, og man fikk masse fiender å beseire, istedenfor å bli tilbudt så mye valg. Jeg likte å spille gjennom for å få med meg historien, men jeg ville gjerne sett det samme som jeg gjorde i kapittel 1-3.
Jeg brukte 10-11 timer på å fullføre de tre første kapitlene, så jeg trodde jeg hadde mye foran meg når det var 4 kapitler igjen, men de gjenværende brukte jeg kun 4 timer på.
Totalt sett er jeg fornøyd, for jeg var hektet helt igjennom, og gjenspiller nå for å oppleve å være ond.
Hadde bare kapittel 4-7 vært på høyde med de første ...
 

SHDR

Gullmedlem
#43
Spilte i et par timer i går. Dette sliter så skrekkelig mye sammenlignet med japanske spill ... kjedelige animasjoner, alvorlig dårlig cinematikk i scriptede sekvenser, lite inspirert visuell presentasjon. Det begynner å gå opp for meg at KOTOR var levelig fordi det var Star Wars, noe jeg har et mentalt bilde av selv, og på en måte så på grafikken som symboler for, heller enn representasjoner av. Det er akkurat som om de har satt ambisjonene sine lavt under utviklingen. Ingenting er gjennomdesignet, alt henger sånn noenlunde sammen, noe som er greit nok med tanke på at dette er et historie- og dialogdrevet spill sånn helt først og fremst.

Men dialogene er ikke noe bra. Og historien har ikke akkurat grepet meg foreløpig. At ansiktet til characteren min SPOILER hvorvidt jeg gjør et godt eller ondt valg ødelegger så mye for meg. Hva om jeg vil svare slik som jeg har lyst til, og blir nødt til nødt til å leve med et grin over kjeften til Lei Ziyang of the Dawn, der jeg ville at hun skulle ha sin vanlige kawaii-demeanour? Spillet krever at jeg spiller en rolle, og tar den samtidig fra meg ved å la spillet forhåndsdømme mine valg. Ouch. Aldri noen god idé. Kampsystemet er dårlig, det ville vært bedre om det var turbasert, og selv om jeg vil spille offensivt, blir det ødelagt av dårlig håndtering av kamp med flere fiender. Spillet tvinger det til å være defensiv. Dårlig mapping av knapper gjør at kampene blir mindre refleksive. Canned animasjoner på alle angrep? Hva med å la meg STYRE antall slag istedet for å launche førti stykker når dere har et slags real-time-system istedet for det vanlige turbaserte? Ingen finesse involvert. Ingen tapping, ingen overvelding, ingen taktikker, bare klikk og håp. Mindre bra.

Jeg gir det noen timer til. Det skal bli mye bedre for at jeg gidder å gi dette så mye mer. Jeg holder fast ved hva jeg har begynt å tenke om BioWare: at de ikke har noe særlig å bidra med. Kanskje det vokser på meg, kanskje det gjenvinner troen min. Jeg får se.
 
#44
Opprinnelig skrevet av Shadar@25.04.2005, 01.29
Spilte i et par timer i går. Dette sliter så skrekkelig mye sammenlignet med japanske spill ... kjedelige animasjoner, alvorlig dårlig cinematikk i scriptede sekvenser, lite inspirert visuell presentasjon. Det begynner å gå opp for meg at KOTOR var levelig fordi det var Star Wars, noe jeg har et mentalt bilde av selv, og på en måte så på grafikken som symboler for, heller enn representasjoner av. Det er akkurat som om de har satt ambisjonene sine lavt under utviklingen. Ingenting er gjennomdesignet, alt henger sånn noenlunde sammen, noe som er greit nok med tanke på at dette er et historie- og dialogdrevet spill sånn helt først og fremst.

Men dialogene er ikke noe bra. Og historien har ikke akkurat grepet meg foreløpig. At ansiktet til characteren min SPOILER hvorvidt jeg gjør et godt eller ondt valg ødelegger så mye for meg. Hva om jeg vil svare slik som jeg har lyst til, og blir nødt til nødt til å leve med et grin over kjeften til Lei Ziyang of the Dawn, der jeg ville at hun skulle ha sin vanlige kawaii-demeanour? Spillet krever at jeg spiller en rolle, og tar den samtidig fra meg ved å la spillet forhåndsdømme mine valg. Ouch. Aldri noen god idé. Kampsystemet er dårlig, det ville vært bedre om det var turbasert, og selv om jeg vil spille offensivt, blir det ødelagt av dårlig håndtering av kamp med flere fiender. Spillet tvinger det til å være defensiv. Dårlig mapping av knapper gjør at kampene blir mindre refleksive. Canned animasjoner på alle angrep? Hva med å la meg STYRE antall slag istedet for å launche førti stykker når dere har et slags real-time-system istedet for det vanlige turbaserte? Ingen finesse involvert. Ingen tapping, ingen overvelding, ingen taktikker, bare klikk og håp. Mindre bra.

Jeg gir det noen timer til. Det skal bli mye bedre for at jeg gidder å gi dette så mye mer. Jeg holder fast ved hva jeg har begynt å tenke om BioWare: at de ikke har noe særlig å bidra med. Kanskje det vokser på meg, kanskje det gjenvinner troen min. Jeg får se.
211208​
Er det noen spill du liker?
 
#45
tror han liker outrun 2? :svette: i hver fall litt?

Gikk igjennom spillet i helga (stort sett bare main quest) og er bra fornøyd. Er det bare på min versjon at stemmen blir hengende etter, og du må vente i flere minutter før du kan fortsette? Jeg baserte meg på horse demon mot større gutter, en sverd teknikk mot menesker, og bare nevene mot spøkelser.
 

SHDR

Gullmedlem
#46
Opprinnelig skrevet av Darkstorm@25.04.2005, 09.28
Er det noen spill du liker?
211243​
Jeg har omtrent seksti current-gen-spill i hylla som jeg er veldig glad i. Det er mange flere som jeg ikke har spilt enda, og jeg kjøper spill hele tiden ... jeg antar at det er hundrevis av spill denne generasjonen jeg vil like som jeg ikke har spilt enda. Kanskje jeg bare er litt kritisk til håndverksmessig gjennomføring i spill, og nekter å godta at noe er dårlig bare fordi "det er jo et rollespill, da, det er ikke så farlig"?
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Når er det egentlig John Cleese dukker opp i spillet? Så langt har jeg kjent igjen stemmen til Glottis fra Grim Fandango (Han fulle pram fyren i Tiens Landing) og Liquid Snake (Sky), men ingen John Cleese. :(
Forøvrig satt jeg i over 8 timer å spillte i går så man kan vel si at jeg liker spillet.
 
#48
Opprinnelig skrevet av Morbo@24.04.2005, 22.29
Likte spesielt John Cleese sin lille innsats som Sir Roderick Ponce von Fontlebottom the Magnificent Bastard :D
211136​
Han dukker opp i The Imperial City som et sidequest. Når du ser en fyr i gata komme med meningsløse fornerminger, ikke ta deg nær av dem, og du vil bli forklart av en annen fyr at det er en utlending i byen han vil at du skal få litt skikk i.
 

Lodin

Der Waaaah
#49
Så det er han som spiller den fæle gajinen jeg snart skal leite etter! Satt der å håpa at de skulle gjøre narr av folk fra vesten på et eller annet tidspunkt. :D
 
#50
Har fått spillet, fryktlig bra.

Men en ting jeg lurer på. Er det noe forskjell i historien til folka?

Inkludert han bonus karakteren?
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Da var spillet runna første gang med closed fist. Sinnsykt deilig å være så ond.
Deilig deilig ond! :D
Også så fin credit sekvens da!
 
#52
La oss lage en ond sekt for onde folk, som spiller ond på onde spill. =D
Hail the evulness of Kotor/Jade Empire ^_^

Spiller ond på alle spill det er mulig og være ond på...:flau:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#53
Opprinnelig skrevet av Seadog@27.04.2005, 00.14
La oss lage en ond sekt for onde folk, som spiller ond på onde spill. =D
Hail the evulness of Kotor/Jade Empire ^_^

Spiller ond på alle spill det er mulig og være ond på...:flau:
212140​
Bruker alltid å være lys jeg :) *prektig*

Har VELDIG lyst til å prøve dette spillet, men har ikke x-box.
Noen som har greie på om det kommer til PC?
 
#55
Opprinnelig skrevet av Ronin+26.04.2005, 23.37-->
<!--QuoteBegin-Seadog
@27.04.2005, 00.14
La oss lage en ond sekt for onde folk, som spiller ond på onde spill. =D
Hail the evulness of Kotor/Jade Empire ^_^

Spiller ond på alle spill det er mulig og være ond på...:flau:
212140​
Bruker alltid å være lys jeg :) *prektig*

Har VELDIG lyst til å prøve dette spillet, men har ikkje x-box.
Noen som har greie på om det kommer til PC?
212156​
[/b]
Brenn! :djevel:
 
#56
Kjøper nok spillet til helgen.
Kommer sikkert til og elske det, selve iden om et kampsport rollespill er genialt i mine øyne.
Siden jeg ikke kommer til og ha tilgang til wow helgen.
Kommer til og lindre smerten med jade empire + kjeks,kake spising :D

Viste ikke at man kunne være ond/snill.

Evil sideh 4 tha winh(så får jeg ut gørra)