Jade empire....9.9 på IGN.. sattan

#22
Nå har jeg testet Jade Empire og jeg må si at det var ikke så verst. Som jeg har skrevet tidligere så er jeg ikke en fan av RPG sjangeren i det hele tatt. Men dette var faktisk ikke dumt. Nå har jeg såvidt skrapt på toppen av isfjellet her siden disse spillene tar jo en evighet å spille igjennom. Ikke minst å utforske alt.

Grafikken var ganske grei, ikke noe wooow. Men allikevel pen. Passer fint til de østlige omgivelsene. Det jeg likte var alle mulighetene du hadde når du snakka med folk. Måten folk reagerte på etter valgene dine. Muligheten til å styre storyen ganske mye. Ikke at jeg følgte med på story egentlig, for seint å sette seg inn i sånt for en totalt fersking på rpg fronten.. Men det virker som et solid spill. Kunne muligens hatt litt bedre voice acting, men skal ikke klage. Ikke som om Shenmue sin voice acting var tha shit heller.

Fightingen til nå var veeeeeldig repetiv. A knappen for standard attack, X for shieldbreak attack. Ikke rare greiene. Joa, litt dodging gikk også an. Leste på gamespot at counterattack ikke var mulig, men når jeg kunne velge person før jeg starta spillet så hadde noen counterattack som en mulighet. Virker rart om Gamespot har bæsja på leggen der.Men så har jeg knapt testa det også, godt mulig at det dreier seg om noe annet kanskje.

Har fått kun et spyd som ekstra våpen til nå. Det krever en del av fokus, dreit meg ut ganske tidlig og dævva. Nytta ikke med God of War taktikker her nei :ler: Nei, det blir nok bedre lenger uti spillet, så at du kunne kjøpe deg nye moves/taktikker og noe greier fra en chubby munk som prata bare filosofi.

Ellers har jeg med meg ei kjerring som er dyktig, har kontroll over taktikken hennes, attack eller support.

Ellers virket landsbyen levende og ganske så interaktiv. Så på menyen at det stod minigames der, har ikke fått testa det. Mulig at det må unlockes senere. I dont know yet. Nei, dette virket langt ifra som et mega gjesp av et spill, slik som jeg personlig så på KOTOR. Mulig at Star Wars miljøet bidro sterkt med det, ikke vet jeg. Er litt allergisk mot RPG generelt sett. Tror at seriøse RPG gamere vil like dette her.
 
#23
Spillte demoen i dag, å jeg må si at jeg likte det jeg så. Tror jeg kommer til å digge kampsystemet å grafikken virket knall. Fikk inn reklame materiale på spideren i dag. Hehe, jappsiske lampeskjermer og fortune cookies :D. Beste raklamen jeg har sett :ler: .
 
#24
Kampsystemet er gjennomført det. Hater virkelig turbasert RPG, så jeg er fornøyd. Jeg satt meg ned litt for å teste spillet ut litt mer med en annen character. Ei dame som har mer magi som sin specialty. Ble sittende med spillet i 3timer uten å ta meg en sigarett engang. Endelig et RPG spill for folk med samme smak innen spill som meg :) Er ikke hardcore RPG gamer lissom. Fått satt meg litt mer inni åssen det hele funker, selv om jeg ikke er 100% klok på alle mulighetene enda. Skal dra til en plass kalt The Spirit Cave nå. Må bare ha en laaaaang filosofisk samtale med Masteren først.

Folk som klaga over lange samtaler i MGS3 må virkelig holde seg i skinnet her. Masse dialog og tekst.
 

SHDR

Gullmedlem
#25
Pointet er at dialogen i Jade Empire, forhåpentligvis, er interaktiv, og ikke ti minutter lange talking heads me slow motion og panning slik som i Metal Gear Solid 3 ... om de faktisk prater litt relevant, som i KOTOR skader det overhodet ikke. Synes ærlig talt dialogene var det eneste som gjorde KOTOR verdt tiden. Repetetivt kampsystem og stygg grafikk, flott fortelling, gode diealoger og stort sett flott stemmeskuespill.
 
#26
se opp for genial cameo fra john cleese i spillet. selv om stemmeskuespillet ellers er opp og ned.
 
#27
Jeg synes KOTOR er blant de beste spillene som er gitt selv om det led av utrolig mange bugs.

Jeg synes at Jade Empire ser ut som er ren kopi av KOTOR. Grafikken, dialogsystemet og animasjonene kan minne veldig mye om KOTOR. Ikke at det er dårlig, men jeg hadde håpet på en ny opplevelse fra skaperne av favorittspillet mitt.


Å ja. Spillet skal definitivt kjøpes :) .
 

Lodin

Der Waaaah
#28
Øh, med tanke på at kampsystemet og settingen er helt anderledes ser jeg ikke helt hvordan du kan tro at spillet er en kopi av KOTOR... :ehm...:
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Vel, i dag er den endelige datoen. Noen andre som skal ut å handle? Håper jeg finner en special edition da.
 
#31
Jada, dette skal bli innkjøpt idag. Bare synd at det ligger en hundrelapp i lommeboken min...

Jaja får vel høvlet opp noen penger et sted.

*fattig*
 
#33
Dialogsystemet er likt som i alle andre slike spill på markedet, altså? Makan.
 
#34
Opprinnelig skrevet av Disturbed@15.04.2005, 16.27
+ at grafikken i kotor er fryktelig stygg, mens grafikken i jade er fin og se på. så det så :tommelopp:
207063​
Det kan jeg væreening, men det er eller annet som gjør at jeg får KOTOR opp i tankene. Det med lastetid mellom vær eneste område er gjort på samme måte som KOTOR. Dialogene er satt opp på samme måte og grafikken er av samme type som KOTOR, bortsett fra den er finpusset mye mer.
 

Lodin

Der Waaaah
#35
Nå har jeg spillt i noen timer og er sånn rimelig fornøyd. Sliter litt med kampsystemet, men det er sikkert bare fordi jeg ikke liker å blokke. Med en gang jeg fokuserer på det klarer jeg enhver utfordring. Har netopp banka Gao og skal nå ned i noen skumle huler.
Se opp for Merciless Lo Ding! :kul:
 
#36
Har nettopp kjøpt limited edition og skal til å sette det inn i spilleren. Kommer med mer informasjon senere. :)


Demo av Conker live and reloaded følger med *sikle*
 
D

Deleted member 91

Gjest
#37
Spillbar?! :sikle:

Jeg hater dere alle. Jeg kreeeeever at folk gir meg penger helt uten videre! :(
 
#39
Opprinnelig skrevet av Lodin@22.04.2005, 21.28
Spillbar single player demo ja. Første del av andre verdenskrig banen.
Tediz? I hate those guys!
210234​

"But I'm not equipped! Ohh.....I think it's time på press B now" :D


Liker små kommentarene til nazi teddyene :p
Av en eller annen grunn så har jeg ikke spilt så mye på Jade Empire :flau:



Baronen: :ler: du er jammen meg en skøyer.
 
#40
Da var Jade Empire beseiret og jeg sitter igjen med veldig gode tanker om spillet. Gamespot sin andmeldelse fikk hauset ned forventingene mine betraktelig, noe jeg tror har mye å si for hvor godt inntrykket mitt nå er. Forestill dere KOTOR satt i et gammelt Kina hvor alle mytene og historiene er sanne og dere vet hva dere kan forvente. Historien var god, om ikke på grunn av de rimelig drastiske vendepunktene, så fordi det er veldig mange interesante personer man treffer på underveis.

Den største forskjellen og oppdateringen siden KOTOR er uten tvil kampsystemet. Det er ikke turbasert som før, men mer hack'n slash. Utviklerne har gjort mye for å prøve å skjule dette, men uten hell. Jeg brukte kun èn taktikk mot hver eneste fiende gjennom hele spillet;

-Bruk evade-moven så du kommer up and close
-Angrip
- a) Bruk unblockable moven om de blokker b) Evade hvis de angriper
-Repeter

Joda, det er massevis av forskjellige kampstiler å velge imellom, men uansett hva jeg valgte endte jeg opp med den taktikken. Overaskende nok så likte jeg allikevel kampsystemet veldig godt. For selv om de forskjellige stilene knapt var forskjellig i annet enn utseende, ser det hele veldig proft ut og gir tilfredsstillende resultater. Noen vil sikkert minne meg på at våpenstiler krever "Focus" og magi krever "Chi" (magi- og våpenstiler er som kompansering sterkere), som i teorien burde legge litt ekstra taktikk inni det hele, men uten spesielt stort resultat. Jeg endte opp med å bruke de kraftigste stilene mine helt til jeg var tom for magi og focus, for så å gå over til beste alternativ. Men til tross for alle disse hakene så likte jeg somsagt systemet godt, og vil påstå at det er evig mye bedre enn det i KOTOR. Mye på grunn av at alle tilfeldighetene er borte.

Det mest imponerende med dette spillet for min del var uansett alle dialogene man har med NPCer og alle de forskjellige konsekvensene valgene en gjør har. Jeg bestemte meg for å ikke ta et standpunkt i starten av spillet for om jeg skulle være god eller ond (som jeg gjorde i KOTOR), men heller å ta ting som det kom. Ikke så veldig overaskende endte jeg opp som 99% god, da alle de onde valgene man har framstår som utrolig arrogante helle enn ondskapsfulle, akkurat som i KOTOR. Ergo fikk jeg ikke testet ut effekten av å være ond på første gjennomgang, men jeg regner med at responsen er like morsom som før, til tross for at jeg heller skulle sett svar som var mer slue og ikke så direkte og arrogante sånn som de er nå.

Vel, det er somsagt mengden av dialog og de forskjellige responsene er får som imponerte meg mest. Det er utallige side-quests i spillet, store og små. Man havner i interesante konflikter og situasjoner, men de blir aldri tvunget på deg da en rett og slett ikke trenger den ekstra experiencen eller penga en får for dem. Det er faktisk veldig lite å bruke pengene på i dette spillet i forhold til RPG-standard, og siden man mest sannsynelig vil nå level 20 (en kan ikke komme høyere) gjennom hoved-questet uansett, så er det ingen annen grunn til å ta side-questene enn selve underholdningen en får fra dem. Som er en god ting mener nå jeg. Det fjerner følelsen av at man er pliktet til å ta dem, men man vil allikevel ta mange av dem, da problemstillingen avsløres raskt og en kan selv bestemme om en finner konflikten interesant nok til å grave videre.

Lyden var veldig god, grafikken... pen nok. Ansiktsuttrykkene er ikke veldig ekspressive, noe som er veldig synd i et spill hvor kameraet 40% av tiden fokuserer på ansikter (altså under dialogene). Jeg forventet intet Half-Life 2, men hadde håpet på en vesentlig forbedring fra det Sci-fi spillet jeg begynner å bli lei av å sammenligne med. Områdene var veldig pene, men spillet plagdes av massevis av frame-drops og laaaang loading. Vel, lyden var i det minste upåklagelig. Likte spesielt Jhon Cleese sin lille innsats som Sir Roderick Ponce von Fontlebottom the Magnificent Bastard :D

Vel, det er vel egentlig ikke noen tvil om hvem dette spillet appelerer til. Likte du KOTOR, må du få testet dette spillet. Settingen er veldig god og historien og dialogene vil dra deg med på akkurat samme måte. Forbedret kampsystem er et stort pluss. Jade Empire vil vise seg å være en veldig bra opplevelse om en framtrer med rimelige forventinger.


...spørsmål?