[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng: Tinn.

Men ja, Kickstarter-svindler var det vel ikke egentlig noen som ikke så for seg, tror jeg. Det er en grunn til at jeg så langt har backa en enkelt Kickstarter i mitt liv.
 

Lodin

Der Waaaah
Siden ingen andre har nevnt det kan jeg gjøre det siden hele internett har eksplodert over nyheten. Keiji Infaune og noen andre veteraner fra Capcom og diverse andre utviklere har gått lei av at vi aldri får no skikkelig nytt Mega Man. Derfor har det bestemt seg for å mekke Mighty No. 9. Dette er da en helt orginal sidescroller hvor man spiller en liten robot som heter Beck og skal utslette åtte andre robotbosser som er infisert med et virus. Man får kreftene deres osv. Ihvertfall ser det grådig bra ut og har allerede tjent inn 1.1 millioner dollars. Blir sansynligvis å eie ja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vånn milljen dållasj guta, hæ? Men ja, blir spennende å se. Litt rart at de har stjælt historien fra Mega Man 10, men det er vel igrunn ingen som bryr seg om historien i noe Mega Man-spill så eh.
 

Lodin

Der Waaaah
Med de gode 'startere kommer også de forferdelige. Cross Plane er en WiiU-kontroll som kan streame fra PC, alle konsoller og såklart OUYA. For å gjøre det til virkelighet trenger de bare 350.000 dollars. Konseptet er dritfett, men ikke særlig realistisk.
 

Lodin

Der Waaaah
Oh shit! Wayforward slenger seg på bølgen med Shantae: Half-Genie Hero! Denne gangen skal det gis ut til alt som kan krype og gå av konsoller pluss PC så nå får alle oppleve det. Jeg slang meg på for 25 dollars for å få med soundtracket siden låta i traileren er kick ass.


E: Og fordi internets gonna internet er det haugevis av folk som bitcher om at huden til Shanty er altfor lys. Det er folk som rett og slett nekter å backe spillet fordi Wayforward er rasister. :argh:
 

Lodin

Der Waaaah
Paypal er nok en gang dicks. De nekter å utbetale mer enn halvparten av spenna folka som mekker fightingspillet Yatagarasu har fått før det er sluppet. Gjør liksom litt av poenget med gruppefinansiering meningsløst. Også nok et bevis på at Indiegogo ikke er verdt en sur sokk.
The email from PayPal advises us that they have ‘reserved’ the funding and will release ‘up to 50% of the funds’ before Yatagarasu AoC is released and the rest only after they have verified copies of paid invoices. What’s more, they provide no option to discuss, stating we should ‘contact us closer to the release date beginning of next year’ to arrange release of the funds.
We appreciate irony as much as the next person, but PayPal refusing to provide funds legitimately raised to complete a game until after the game is released isn’t just beyond ridiculous – it potentially derails the game development. To add insult to injury, not only do Nyu Media and the Yatagarasu developer team have rock solid track records, but we’ve already provided PayPal with documents providing the bona fides of Nyu Media, the developer, and the campaign.
E: Og her er noen som vistnok har skaffa seg rettigheta til en River City Ransom oppfølger. Blir ikke overaska om de slett ikke har noen rettigheter og må endre navnet et stykke uti. Irriterende video er det og, men selve spillet ser ålreit ut.
 

Terje

mostly harmless
Hvis det hjelper så har jeg ikke trua på den der jeg heller. Så alltid James Pond spilla som oppskrytt. Greie nok spill forsåvidt, men så aldri det helt fantastiske med dem. Selvfølgelig rykker det litt i nostalgi-muskelen og jeg blir vel å se på det om det blir noe av. Men forhåpninger? Næh.
 

Lodin

Der Waaaah
Yaaay, Shantae er finansiert!

Noe annet som også er finansiert er Sunless Sea. Det er da mekka av Failbetter Games som til nå kun har laga teksteventyr til browsere. Det de er mest kjent for er Fallen London og dette foregår i samme univers. Greia er da at under London finnes et annet og mørkere London og alt er ganske steampunky og Lovecraftete. Det foregår ca. på 1800-tallet og istedetfor å bare teksteventyre rundt skal man denne gangen faktisk spille. Man har en båt og målet er å utforske de endeløse og mørke havområdene i dypet. Om det er no gøy veit jeg ikke, men måten disse folka skriver på eier alltid. Det gjorde at jeg slang spenn med en gang 'startern dukka opp.
The Set! Merciless, mercurial, blood-soaked artistic talents of incandescent magnitude. They're something like an unholy nautical marriage of the Hole-in-the-Wall Gang and the Bloomsbury Group. The Perfidious Composer, the Pirate-Poet, the Ender of Critics, the Silent Sculptress with her knives and her tea, and the enigmatic Pianolist! Rumour has it they convene every year at an uncharted isle to co-ordinate raids, intrigues and operas.
The designs below - if our agent is to be believed - were drafted by the Pianolist to commission his underwater vessel, the 'Irrepressible'...
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Så, Carmageddon-utviklerne fikk smekk på pungen ved å gi et lite antall backere gratis tilgang til all DLC som kommer. De har nå gått ut med at alle som backa spillet med minst $15 får alle DLC-pakker gratis
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Citizens of Earth - A Modern RPG

Dette er det første spillet jeg har backa. Dette er spillet jeg alltid har drømt om. Hvorfor er det ingen som har tenkt på det før? Hvorfor må vi alltid ha rustninger og sverd? Kan vi ikke bare ha et RPG i nåtiden? Det får vi her. Har får vi servert Earthbound Vs Suikoden.

Gi dem penga deres! Bare gjør det.
 

Lodin

Der Waaaah
Det måtte komme. Squenix skal la uavhengige utviklere jobbe med lisensene sine og mekke spill finansiert med Indiegogo. Er såklart bare ting fra Eidos-stallen deres så ikke no Final Fantasy VII remake, men man kan lage Kane & Lynch 3 som en 8-bits platformer. Så tar SE sikkert 80% av evt. fortjeneste og ingen risk.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Som kak sier. Er som regel noe artwork shizzle