[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Det der er definitivt fortsatt Outcast, ja.

Jeg lurer dog på om det ikke hadde vært vel så greit (fra et spillerperspektiv) å oppgradere den gamle koden slik at den støttet moderne oppløsninger, og så la det være med det; Outcast (tilgjengelig på f.eks. GoG, funker som smurt) er uten tvil et kremspill, men i den grad det har problemer, er ikke grafikken akkurat det mest presserende.

Det er derfor noe sånt som "Outcast 2" ville vært på en helt annen skala av awsum—man er ikke lenger bundet til gamle konvensjoner, og kan i stedet fokusere på hva Outcasts ambisjonsnivå ville sett ut som i dagens marked. Både Outcast 2, Symbiosis og Totems hadde ting for seg.

 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Alt de vil gjøre nå er å gi orginalen en nice spit and shine og det holder for meg. Det blir litt som Ocarina of Time til 3DS. Gameplayet holder helt klart mål fortsatt.
Det neste steget om denne 'starteren funker er såklart å launche en mer ambisiøs en for Outcast 2. =D

E: Men de er bare oppi 225.000 av de 600 målet ligger på og har bare 13 dager igjen. Det går nok til helvete, men kanskje de får shoppa det ut til en utgiver siden talla i det minste viser at det er interesse der ute. Devolver eller Paradox hadde eid.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Heh, myndighetene i Washington saksøker en kis for å ikke ha gjennomført 'startern sin for no kortspill. Håper det setter no presedensings og de går etter Doobie og Chris Roberts etterhvert.
 

Lodin

Der Waaaah
Suspekte greier. Noe sier meg at Sony selv står i skyggen bak dette og det er en måte for å finne ut om det faktisk er interesse rundt en remake\oppfølger. Rimlig sikker på at det er de som sitter på rettigheta til serien. Desuten, hvorfor bare gi det ut til PS3 og 4? PC er ganske opplagt som platform, særlig siden det er en 'starter.
Når det er sagt eier Amplitude så det blir å støtte dette her uansett. :p
 

Lodin

Der Waaaah
Jeh, men Doobie hadde premiering til backere som alle andre 'startere, men nekter å oppfylle dem. Alt fra gratis pølser i tredve dager til reklame utapå skuret i ett år eller en egen pølsekreasjon på menyen. Siden folk stort sett donerte ironisk oppfører han seg som en dick.

I andre nyheter promoterer Sony selv nå Harmonix sitt prosjekt. Hrrm.
 

Lodin

Der Waaaah
Bah, Outcast har feila totalt. Nådde ikke engang halve målet så 'startern er trekki. Istedet har folk valgt å backe faens Shaq-Fu 2. :argh:
Heldigvis slippes nyeste Tex Murphy i dag og jeg fikk akkurat koden min så jeg kan ikke være for sur. ^^
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
En gruppe ex-GSCere har dannet studioet West Games og vil nå ha gryn til å mekke Areal (aka. en skikkelig STALKER-oppfølger). Synes egentlig kickstartern virker litt vel tynn og at de kanskje gaper litt høyt (masse platformer, dlc, multiplayer. osv.), men bare tanken på STALKER2... \o/
 

Lodin

Der Waaaah
Den der skriker overambisiøst prosjekt som aldri blir no av. Nytt Stallkar hadde eid, men det får ikke no spenn av meg ennå.
Det fikk derimot dette. Virker som deler av Spore, bare ikke en haug med ræv.
 

Lodin

Der Waaaah
EEEEEEEEEeeeee! 'Startern til remaken av Pathologic er igang. 250k gir bedre grafikk og en skikkelig oversettelse så det blir nok å skje. Uansett et av tidenes mest fascinerende spill og vel verdt å backe.

E: Oh man, det er en av de feteste pitch-videoene jeg har vært borti.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
RPS elsker Pathologic så de har såklart en sak og et intervju med en av folka fra Icepick. Artigste er at det egentlig starta som et hjemmesnekra penn og papir som så skulle bli et skuespill, men istedet endte opp på PC. Uten at de som mekka det ante hva i faen de dreiv med.
Forøvrig er orginalen tilgjengelig hos Steam og GOG og den er verdt å coppe bare for å oppleve den ultimate versjonen av :psyduck:
Eller man kan backe og få et litt bedre spill, men som forhåpentligvis fremdeles gjør en ganske 'duck.
 

Terje

mostly harmless
Ron Gilbert og Gary Winnick som laga Maniac Mansion sammen i sin tid har hivd seg på kickstarter og vil ha penger til å lage Thimbleweed Park, en ny pek-og-klikker i samme stil som Maniac Mansion, samme grafikk og interface og alt. De lover at det skal bli svært, med nok av forgreninger som gir forskjellige slutter og så videre og så videre. Har fått inn en tredjedel av spenna etter én dag. Samma det, du må likevel backe det fordi et av pledge-nivåene er dette:

Pledge $25 or more
"I pirated Maniac Mansion and Monkey Island when I was a kid and I feel bad!" This reward tier instantly absolves you of all guilt and includes the Thimbleweed Park game. All subsequent tiers also include guilt absolution.
 

Lodin

Der Waaaah
Hei folkens, husker dere da Tim Schafer bare trengte 450.000 dollars for å gjøre akkurat det samme? =D
Neida, backa såklart. Har egentlig venta på dette en stund siden Ron var gjest hos Holmes for noen uker sida og det var rimlig opplagt at han hadde noe i korta og det var rimlig opplagt at det var et gammelskolete pek og klikk.