[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Terje

mostly harmless
From Bedrooms to Billions er en dokumentarfilm som skal ta for seg hvordan den europeiske, da særlig den britiske, spillutviklingen oppstod. Den vil da dreie seg om hvordan alt startet på gutterommene med å programmere til 80-talls hjemmedatamaskiner som BBC, Spectrum, Amstrad, Commmodore 64 osv for å utvikle seg til en suksessrik bransje. Den vil ta for seg utviklere og andre kjente navn fra bransjen som Jeff Minter (Llamasoft), Andrew Braybrook (legendarisk C64 utvikler), Archer McLean (International Karate spillene), Geoff Crammond (blant annet Grand Prix spillene fra Microprose), Jon Hare (startet Sensible Software), David Braben (Elite-serien), Julian Rignall (spillskribent), David Darling (startet Codemasters) og en haug andre.

Dette prosjektet er ikke på Kickstarter, men på den lignende crowd-funding tjenesten indiegogo. Og da halve tiden er gått på denne og de bare har fått inn en fjerdedel av de $35.000 de trenger så ser det ut som denne går i dass. Noe som er synd for dette er rett opp min bakgate. Så kan vel ikke skade å gjøre folk oppmerksom på prosjektet, ville likt å se denne komme i havn.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Nå tok jeg en titt på Anita sine tidligere videoer.

Jeg vil ha dollaren min tilbake :penga:
Skal spille Lollipop Chainsaw for å kompansere.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hmmm. Vil nok følge litt med, spenstig konsept
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er en scam fordi det kjører Quake 3-motoren aka Lodin Lodin Lodin.
 

Lodin

Der Waaaah
De klarer ikke mekke den greia for bare en million dollars og ikke produsere dem til mars. Om det ikke er en scam så er de håpefulle dårer.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg hadde nå inntrykk av at den er stort sett ferdigutvikla og de vil ha forhåndsbestillinger. Selve konsollen har jo vært kjent en stund nå.
Men jeg backer ennå ikke fordi venter og ser hvordan det utspiller seg. Føler det kan gå begge veier med tanke på billig devkit.
Men men, kanskje Lodin har rett. Vi får se. Vi får se.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, jeg innrømmer at den der OIDA-konsollen bare sjekka jeg og "joda android-konsoll blir sikkert bra, de har nok det meste på stell siden de starter kicken sin" og så leser jeg Penny Arcade Report og bare de har absolutt ingenting på stell. Ødelagte klokker viser riktig tid to ganger om dagen, og Lodin har rett i at dette er om ikke svindel, så iallfall noe som er noen få måneder unna å styrte inn i en fjellvegg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Endelig har Ice-Pick Lodge slengt seg på 'startern og det de vil ha spenn til er et slags gjemsel/tower defence-aktig spill som heter Knock Knock.


Virker interessant, om ikke annet. Og som de sier:
Clearly, our primary goal is to build “a lament configuration of the puzzle box”.
Clearly.