[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
E: Her er demoen av Ron Paul-spillet en kis fikk 11k for å mekke. Er såklart i flash så det finnes ingen grunn til å ikke teste. =D
Bare sånn siden jeg kom på det nå: Jeg klarer å finne en grunn til å ikke teste, nemlig at du glemte å legge ved linken. Så, ja.

Tomas: Forstår det sånn at "customization options" = skins/antrekk/hatter til figurene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså, det står at det er "free to play", vi snakker ikke rakettforskning her.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ikkeno feil med å kritisere når han sier i videoen at "spillet er gratis når du kjøper det" som kronglete formulering :ras: Hadde ikke vært trollbart hvis han hadde sagt "spillet er gratis å spille når du kjøper det".
 

Jante

privileged CIS shitlord
So I call Kickstarter co-founder Yancey Strickler, and ask: What if Uhrman isn't able to deliver the consoles? Would Kickstarter get involved?

"You know, that would be new ground," he says. "I don't know. I mean, no, I don't think that we would. But certainly, the kind of thing you're talking about is not a bridge that has been crossed yet. Someday it will. And you know, I think if something did go awry, it would be — it wouldn't be my favorite day."

When Kickstarter launched three years back, it was primarily fans giving money to little-known artists. Today, the most lucrative projects are goods that customers pre-order from would-be merchants.

Comments on Kickstarter campaign pages indicate that backers expect product delays.

"By creating a system where it's just a series of open and direct exchanges between people with ideas and projects, and people interested in supporting them," Strickler says, "you have everyone on the same page, and everyone understanding what's going on."

Almost everyone, that is.
When a Kickstarter fails, does anyone get their money back?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du mener vel "ikke lat ikke som om ikke dette ikke er det ikke mest ikke troverdige ikke-trynet i hele ikke-spillindustrien"?
 

Lodin

Der Waaaah
Se der ja. Om man prøver å preordre en Ouya fra hjemmesida deres får man bare opp dette. Paypal har fryst kontoen deres siden mandag og det spekuleres i at det er fordi de i starten av kickinga lova å sende ut devkits i september. De har enda ikke vist fram noen prototyper og det er underlig stille fra dem både på forumet og twitter. =D
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg skal gladelig innrømme at du calla det fra starten av. Jeg sto på vent-og-se-gjerdet først, men siden det ligner Ouya mer og mer på enda en Phantom.
 

Lodin

Der Waaaah
Faster Than Light er nå ute hos GoG og Steam i kveld og det er artig for det er det første spillet som ikke er i papp som ble kickstarta vellykka og lansert. Det er da no greier som minner om Star Trek hvor man skal utforske verdensrommet og dille med skipet sitt og det ser awesome ut.
 

Terje

mostly harmless
Det er awesome. Jeg har spilt det i noen dager alt siden jeg backa det og har hatt tilgang på alle betaene opp gjennom. Nå har jeg ikke gidda å prøve alle de uferdige utgavene, men da den siste kom som er den versjonen som blir gitt ut med mindre det skulle dukke opp noe rart så dro jeg det ned. Og har storkost meg de siste kveldene.

Det er altså en slags rom-strategi hvor du skal guide skipet ditt gjennom et antall sektorer uten å bli blåst i filler av de onde onde opprørerne. Eller av piratene. Eller av slavehandlerne. Eller av leiesoldatene. Eller en eller annen alien som ikke liker trynet ditt. Eller.. du skjønner greia.

Du hopper altså fra system til system i en sektor av galaksen, og hver gang du hopper så skjer det noe helt random. Du kan støte på pirater, eller du kan finne ressurser i en forlatt romstasjon. Sektorene er selvfølgelig randomisert for hvert spill så du har aldri snøring på hva som er det neste som skjer. Men det ender gjerne med en del kamper mot andre skip. Du ser da alt ovenfra, og må beordre mannskapet ditt rundt i skipet for å bemanne diverse stasjoner som gønnere, skjold, maskinrom osv. Stasjonene fungerer uten bemanning, men er mer effektive hvis noen styrer de. Greia er da at så fort motstanderen din får inn et par treff så står gjerne noe i brann, et par livsviktige systemer er blitt blåst til helvete og skipet ditt lekker luft som ei sil. Så du har det travelt med å beordre folka dine rundt for å løse disse problemene samtidig som du prøver å gjøre livet like surt for motstanderen din samtidig som du holder styr på de forskjellige energinivåene dine så alt som fungerer som det skal. Du har nemlig sjelden nok energi til alt og må bestemme hva som kan slås av så du får nok saft til gønnerne f.eks. Du havner ofte nok i kjedelige situasjoner hvor du skru av noe kritisk og ikke har snøring på hva. Heldigvis kan du pause spillet når som helst og få overblikk over situasjonen og dette er tvingende nødvendig for ting skjer fort.

En av de siste rundene mine endte da jeg ble overrumplet av et opprørerskip som kjapt teleporterte et par av folka sine over på skipet mitt og begynte å lage helvete. Folka mine var ikke sterke nok til å stå imot dem og imens pepra skipet deres meg med raketter som slo ut system etter system. Det ble kjapt klart at eneste mulighet for å overleve her var vill flukt, men det tar en stund å få lada opp kraft til å hoppe, og det er bare hvis maskineriet ditt funker. Noe de dømrade fiendefolka prøvde å sørge for at det ikke gjorde. Jeg hadde et svare strev med å rette opp skadene de forårsaket, prøve å banke de litt og sende folk til sykestua for å få igjen litt helse så de kunne banke fiendene litt mer. Sykestua var da noe jeg egentlig ikke hadde energi til å holde i gang (brukte den bare etter at en kamp er over for å fikse skader) så måtte skru av oksygentilførselen til skipet og satse på at floka var løst før den siste lufta var brukt opp. Å skru av skjold, våpen eller motorer var ikke aktuelt, alt var tvingende nødvendig å holde i gang bare for å overleve. Etterhvert greide man til slutt å få hoppa avgårde.. rett i armene på en rompirat som lå og venta. Han tok bare et blikk på skipet mitt hvor halvparten av systemene ikke var operative, halve skipet stod i brann, det var nesten tomt for oksygen og skroget bestod nå mer eller mindre kun av tapeten på innsiden av veggen. Dessuten ble det fortsatt herja opp av et par nå lyn forbanna fiender som fortsatt var ombord. Piraten brukte ikke lange tida på å få varma opp favorittlaseren sin og så var det bare *pew* og *BLÆMM* og så var den sangen slutt.

Så ja, spillet er vanskelig. Det har to vanskelighetsgrader, easy og normal (vanskelig og dritvanskelig). Jeg har bare spilt det på normal, så vet ikke enda hvor mye lettere det er på easy. Etter en fem-seks runder så har jeg fortsatt ikke greid å komme særlig lengre enn halvveis gjennom galaksen. Og det er såklart permadeath som gjelder. Du kan lagre underveis og fortsette senere, men dør du så er du død. Bare å begynne på nytt. Og begynne på nytt, det gjør du. For dette er såklart vanvittig artig! Dette er den første kickstarteren som leverer, og hvis alle kickstarterne leverer like bra som denne så er faktisk kickstarter den beste idéen noensinne.

Kjøp denne spillen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, ja, Obsidian har avslørt hva "Project X" var for noe og det er selvfølgelig en Kickstarter. Eternity heter den, og det eeeer:
an isometric, party-based RPG set in a new fantasy world developed by Obsidian Entertainment.

[...]

Project Eternity will take the central hero, memorable companions and the epic exploration of Baldur’s Gate, add in the fun, intense combat and dungeon diving of Icewind Dale, and tie it all together with the emotional writing and mature thematic exploration of Planescape: Torment.
Designet og (antageligvis) skrevet av Tim Cain, Josh Sawyer og Chris Avellone. Obligatorisk:



Men, ja. Jeg hadde personlig foretrukket noe som tonet ned fokus på slåssings, men det hadde sikkert blitt kjedelig i lengden uten en slags konflikt. Og: Icewind Dale er ikke akkurat det verste du kan sikte etter for RPG-kamper.

$1,1 mill er hva de skal ha, starteren har vært oppe i noen timer, og de har fått inn $170K cirka. Dette... er nødt til å skje. ^^