[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Shinra85

Spillegals effort emo
Så de karene der ifjor da jeg var i Houston. De var med i Rice Business Plan Competition. Masse investorer og Venture Capitaliats som sitter og dømmer. Alt var på skissestadiet da, men de klarte ikke å svare på noe angående avkastning, inntjening eller kostnader generelt. Endte med at flere av investorene reiste seg og gikk.

Er nok mye av grunnen til at man velger å kjøre kickstarter. Men konseptet eier!

Jante

privileged CIS shitlord
Lett at Osram eller noen kommer til å kjøpe dem opp og legge dem ned.

Lodin

Der Waaaah
Nytt lavmål fra sansynligvis EA eller Activision?
Feargus Urquhart fra Obsidian skrev:
We were actually contacted by some publishers over the last few months that wanted to use us to do a Kickstarter. I said to them "So, you want us to do a Kickstarter for, using our name, we then get the Kickstarter money to make the game, you then publish the game, but we then don't get to keep the brand we make and we only get a portion of the profits" They said, "Yes".

Lodin

Der Waaaah
To nye regler, særlig den siste der virker mynta på dill som Ouya.
It's hard to know how many people feel like they're shopping at a store when they're backing projects on Kickstarter, but we want to make sure that it's no one. Today we're introducing a number of changes to reinforce that Kickstarter isn’t a store — it’s a new way for creators and audiences to work together to make things. We’d like to walk you through these changes now.

Creators must talk about “Risks and Challenges”

Today we added a new section to the project page called "Risks and Challenges." All project creators are now required to answer the following question when creating their project:

“What are the risks and challenges this project faces, and what qualifies you to overcome them?”

We added the "Risks and Challenges" section to reinforce that creators' projects are in development. Before backing a project, people can judge both the creator's ability to complete their project as promised and whether they feel the creator is being open and honest about the risks and challenges they face.

The new section will appear below the project description of projects that launch starting today.

New Hardware and Product Design Project Guidelines

The development of new products can be especially complex for creators and seductive to backers. Today we’re adding additional guidelines for Hardware and Product Design projects.

They are:

Product simulations are prohibited. Projects cannot simulate events to demonstrate what a product might do in the future. Products can only be shown performing actions that they’re able to perform in their current state of development.
Product renderings are prohibited. Product images must be photos of the prototype as it currently exists.

Products should be presented as they are. Over-promising leads to higher expectations for backers. The best rule of thumb: under-promise and over-deliver.

We've also added the following guideline for Hardware and Product Design projects:

Offering multiple quantities of a reward is prohibited. Hardware and Product Design projects can only offer rewards in single quantities or a sensible set (some items only make sense as a pair or as a kit of several items, for instance). The development of new products can be especially complex for creators and offering multiple quantities feels premature, and can imply that products are shrink-wrapped and ready to ship.

These guidelines are effective for all Hardware and Product Design projects that launch starting today.

We hope these updates reinforce that Kickstarter isn't a traditional retail experience and underline the uniqueness of Kickstarter. Thanks for reading, and thanks as always for using Kickstarter.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ser hva de prøver på, men synes da like så greit at de bare kan drite i å la hardware og andre fysiske produkter kan bli banna med en gang. Forhåndsvisualiseringer er et utrolig viktig middel for å i det hele tatt få lov til å begynne et prosjekt for en kunde. Jobben min er jo blant annet dette å vise kundene hvordan et produkt kan se ut før de gidder å bruke penger på det. Og hvis kunden ikke vet det så gidder de heller ikke betale.

Lodin

Der Waaaah
Jeg tror nok man fortsatt kan slenge opp en render av en penn eller lyspære i framtiden, men man må være veldig spesifikk på at det kun er visuallisering. Kickstarter er ikke så jævlig nøye på at alle følger reglene sånn som Penny Arcade sin greie viste. Dette er mer en respons for å dekke sin egen rygg når Ouya går til helvete i ei håndveske.

Lodin

Der Waaaah
Mens 3D Realms dreiv å mekka Douk prøvde de seg og på en annen FPS som skulle hete Earth No More. Nå er de tilbake og vil crowd funde det, men ikke med Kickstarter. Istedet bruker de noe som heter Gamebitious. Dette er da det samme konseptet bare utelukkende for spill og i Euro. Forøvrig litt artig at Scott Miller fra 3DR er en av de som har starta opp sida. =D

Lodin

Der Waaaah
Chris Roberts, kjent for bla. Wing Commander er tilbake.

Det ser unektelig dritbra ut, men for å mekke dette trenger han mellom 2 og 4 millioner dollars.
De penga skal brukes til å mekke en orntlig prototype sånn at han kan overbevise en utgiver til å finansiere det. Nei dette prosjektet blir aldri no av.

E: Nei, det blir nok no av muligens alikevel. Det er investorer han trenger etter at det er sponsa av spillere, ikke en utgiver. Disse er allerede klare hvis han greier å skaffe resten av spenna.
Det blir forøvrig F2P så det man får for støtten er fete skip og annet shizz. Blir å eie.

Novastrum

Feminist-elitist
Jaggu. Nå kan man tydeligvis også crowdfunde en kur for kreft. Toppen/bunnen er nådd.
$1,618,000
The virus named after you.
For a £1 million pounds ($1,618,000) this groundbreaking anti-cancer virus will be named after you. Your name will live on forever as having changed medical history. Plus all the benefits above.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Chris Roberts, kjent for bla. Wing Commander er tilbake.
Håper skikkelig det der blir noe av. Husker Wing Commander 3 var den store drømmen da jeg var liten, men en PC som klarte å kjøre det kosta mer enn jeg hadde tjent i løpet av livet inntil da. Uansett, tanken på at Chris Roberts faktisk kan mekke et ordentlig spill med en skikkelig historie istedenfor bare canned FMV, OG det grafikknivået som vises i traileren (noe som er svært sannsynlig)? Jo, den virker ålreit. Skal nevnes at dette er fordi jeg er svak for space operas og romskip-sims da.

Lodin

Der Waaaah
Ok, nå ble jeg hypa på dette her.

I andre nyheter ser det ut til at Fargoal 2 ikke når målet sitt. Jævla kjipt siden remaken de slapp av enern til iOS var veldig kult, men de er så langt uti utviklinga at jeg regner med at de fullfører det uansett.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er et eller annet som skurrer med perspektivet, men ellers selvsagt nydelige greier. Vil se det i bevegelse.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Regner jo med at du vet at det er isometrisk perspektiv, men det er altså en to-dimensjonal av tre-dimensjonale objekter eller rom.
Samtidig er det laget på en slik måte at det nesten er litt "fake isometrisk" slik at det blir litt mer dybde uten at figurene som skal gå rundt der trenger å "krympe" eller bli "større" for at ting skal se riktig ut.

Det skal de faen meg ha, det der er ufattelig bra dybdemessig og flatt på en gang. Jeg liker det.
Jeg tipper det i "bakgrunnen" er ting som er dybdelaget, mens det i forgrunnen er der du faktisk går slik at... faen, Fetthest. hjelp meg her a.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
But of course. Det bildet er rendret med det som kalles ortografisk framstilling, dvs. at alle punktene på landskapet beskrives som om synspunktet er det samme for hvert punkt. Motstykket er perspektivframstilling, hvor punktene på landskapet beskrives i forhold til hvor langt unna et fast synspunkt de er. Mekka en fantastisk luksuriøs 3D-framstilling her for å illustrere:

Dette er en perspektivframstilling av mitt fantastisk rike 3D-landskap. Man kan se at bakkeplanet ikke har noen parallelle linjer, ettersom de forskyves i henhold til perspektivet.

Oooog her har vi en ortografisk framstilling av samme landskap. Her ser man at hvert sett med linjer i bakkeplanet er parallelle, og at selv om dybdesorteringen, plasseringen og rotasjonen til objektene er riktig, er ikke perspektivet det. Ortografi betyr egentlig rettskriving på norsk, så i overført betydning er det altså en "rett" framstilling av et objekt, slik det faktisk ser ut, uten hensyn til perspektiv. Perspektiv (og, underforstått, vår personlige oppfatning) er jo faktisk en ukorrekt oppfatning av virkeligheten.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Klar over dette, det jeg mente er at det for meg til tider ser "uriktig" ut. F.eks. ser det (for meg) ut som at inngangs- og utgangspartiet til brua har forskjellige vinkler, den ser skjev ut. Det ser også ut som det er en høyforskjell på forskjellige deler av vannet.

Ellers, nysgjerrighet pirret.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser den, absolutt. Tror det med brua er fordi pålene på sidene ikke er symmetriske:

Brua er nok laget ujevn med vilje, for å vise at den er gammal. Du kan også tydelig se at det er en kurve på høyresiden av brua (altså, den som er nærmest kameraet) som ikke finnes på venstresiden. Linja som tegnes opp av skjøtene mellom brosteinene fra midten av motivet nederst og innover mot inngangen, er også litt sær siden den ikke følger noen av sidekantene konsekvent. Enig i at det er en veldig spesiell design, men jeg synes ikke den ser skjev ut (du kan også se at den nederste og øverste røde streken ikke er så hakkandes langt unna å være parallelle (og ser du EKSTRA nøye etter, så ser du at jeg tegna streken nederst mellom "feil" par med påler, men samma det)). Mer... interessant, siden den er langt fra symmetrisk slik man ofte ser.