Julespill!

#42
Opprinnelig skrevet av Yetipants@22.11.2004, 19.52
Kom på et til:
Klass of '99.
En remake av Skool Daze til o'ærverdige Spectrum, der du styrer skoleeleven Eric som må bryte seg inn i rektors safe for å bli kvitt anmerkningene sine. Artig-fartig blant annet fordi du selv må finne ut hva du må gjøre til enhver tid, og på grunn av den fantastiske musikken. Har aldri hørt bedre musikk i et gratisspill. Rett og slett nydelig, til enhver tid.
Grafikken er sånn passe retro og stemningsfull også, og tror du faenmeg ikke de har sluppet en Windows-versjon til og med.
For julestemning setter du været til konstant snø i options, forresten.
139344​
Ai, dette hadde jeg helt glemt! Det skal spilles straks, og jeg skal igjen gjøre alt jeg kan for å få klassens nerd... det går aldri...
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#43
Har hatt en tendens til å savne Oddworld: Abe's Exodus når det går mot jul. Sikkert fordi jeg fikk det til jul for en stund tilbake. Skjønner alikevel ikke helt hvorfor jeg dette savnet oppstår når spillet ikke er så veldig "christmas-ish".

Nå er spillet på mystisk vis blitt borte, selv om jeg har en liten anelse om at det er i MonkEboy's hender...



Screenerz
 
#45
Happyland adventures, christmas edition er julespillet som får alt annet til å virke som en satanisk messe.
 
#46
Det flyspillet hvor man skulle skyte grønna alver og onde nisser mens en julesang ble spilt i bakgrunnen.

Pc-en fikk nesten virus, men det var morsomt.
 
#47
Donkey kong country 3



Jeg husker ikke hvilket år jeg fikk dette ,men jeg husker at jeg satt og spilte det på julaften og var meget glad.
:flau:
 
#49
Det var en annen kar her som nevnte SuperMarioWorld her, og jeg må si meg fullstendig enig.
SMW er ikke bare ett av mine absolutte favoritter gjennom tidenene, men det har den søte og gode stemningen som jula krever (til tross for alt stresset), og hva passer vel egentlig bedre enn Yoshis gulle stemme med Mario-musikken tuned inn?

SMW2 er også gulle god.

Om du vil ha deg en kjapp en på julaften, kan du dra frem Yoshis Story og runne det på en time eller noe.

Men i år tror jeg faktisk at jeg skal gå til innkjøp av Kingdom Hearts, ettersom jeg aldri har spilt det før. Det og Half Life 2 skal nok klare å holde meg i sjakk ut året tenker jeg.

...og nei, jeg har enda ikke spilt HL2 ^_^
 
#50
Opprinnelig skrevet av Shigsy+28.11.2004, 00.43-->
<!--QuoteBegin-Tali
@28.11.2004, 00.27
Donkey kong country 3

Jeg husker ikke hvilket år jeg fikk dette ,men jeg husker at jeg satt og spilte det på julaften og var meget glad.
:flau:
142197​
Wee, samme her. Tror jeg fikk det julen '96.
142210​
[/b]
Ah, selvfølgelig. Husker jeg ikke helt feil nå, så tror jeg jeg fikk dette spillet til Jul ... Men solgte det, dum som jeg var.

... Om noen har det: Selg meg det. Jeg savner det. :flau:
 

Kilik

Lokal moderator
#51
Command & Conquer: Red Alert
Fikk spillet på julaften som 14-åring, julaften 1996. Etter at pakkene var åpnet, ble det konstant spilling til langt uti 1.juledag. Står fortsatt som mitt favorittspill i strategisjangeren. Ganske ubalansert, men det var halve moroa...

Ellers må Shenmue II nevnes, som jeg ble ferdig med i romjula 2001. Det er så fantastisk spill på alle måter. Ingen spill har bedre stemning enn Shenmue-spillene. Har allere bestemt meg for å pakke ut Dreamcast'en fra skapet, og spille Shenmue på nytt i jula.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#53
Breath of Fire - til GBA...
Det var i alle fall det jeg brukte mesteparten av romjulen på ifjor! Men jeg tviler på at det blir noe nostalgi, rundet det to ganger.... Men det går jo ann å spille de nye spillene man får da... Men et par julefilmer skal det nok bli!!!
 
#55
Moneky Island 3, dog 1ern er favoritten, spiller jeg altid dette i romjula. Blir litt teit når jeg runner det på en dag, men vis man faktsik setter seg inn i spillet, hører på hva folk sier, er det jævlig mange bra vitser o.l som er verdt å få med seg.
 
#56
En gammel Amiga klassiker er mitt julespill, nemlig Cannon Fodder. man får tak i cannon fodder på pc også, men Amiga versjonen er mye! bedre. et brilliant krigsspill som jeg fikk til jul for omtrent 10 år siden tror jeg. husker ikke når det kom ut lengre, men tror det var ol på lillehammer det samme året om jeg ikke husker feil. spillet er på 3 disketter å theme songen/intro melodien er den beste noensinne i noe spill, man fikk ikke med denne låten i introen til pc versjonen, å det er jo en tragedie i seg selv.

War never been so much fun heter sangen. anbefaler alle å laste den ner, fantastisk låt, ordentlig catchy.

her er diverse skjermbilder fra mitt julespill #1...











spiller det fra tid til annen fremdeles, men da selfølgelig på Amigaen ettersom det er den eneste versjonen som duger...

EDIT: bildene er hentet fra DOS/PC versjon av spillet så grafikken er på langt nær like "pen" som på Amiga versjonen...
 
#58
Ah. Da var Ratchet And Clank runna. Hvilket herlig spill, dog en litt skuffende avslutning. Nå sitter jeg igjen med to valg:

1: Gå tilbake til Halo 2, Burnout 3, Star Wars Kotor og GTA: San Andreas (alle er urunna og urørt siden jeg startet på R&C). Det er ingen dårlige sider ved dette, da alle av dem er meget fornøyelige spill. Ser også på det som lite lurt å ha for lange intervaller mellom hver gang jeg spiller et spill, kan lett miste interessen eller oversikten over handlingen. Slik jeg har gjort i samtlige FF-spill tidligere. Det er meget irriterende.

2: Starte på et nytt Julespill! :julenissen: Har ingen konkrete planer om hvilket spill det ville vært. I det siste har jeg og min bror spilt unormalt mye Mario Kart:DD sammen (jeg kjører, han denger), så regner med at det får Jule-status til neste år. Spillene jeg derimot kunne spilt i år som Julespill - i tillegg til Ratchet And Clank:
-Final Fantasy VII: Har faktisk aldri runnet dette spillet. Slutter å spille det hver gang jeg kommer til den siste grotta da den ser kjedelig ut og jeg aldri har vært noe keen på å levle opp. Det er såpass lenge siden jeg har spilt det nå at jeg skulle tro jeg hadde maktet en omgang til. Problemet er at spillet er så jævla langt. Så om jeg starter på det er jeg redd jeg vil falle helt ut av Kotor. Tviler og på at jeg blir ferdig før jul.
-Final Fantasy X: Her kunne jeg sitert nesten samtlige av grunnene jeg skrev ovenfor. Dette spillet er dog litt dårligere og litt friskere i minnet.
-Dino Crisis: I likhet med nesten alle de andre Capcom spilla er dette stappfullt av stemning. Har kun runnet det en gang og det begynner å bli en stund siden. Eneste problemet er at det er rimelig utdatert i kontrollsystem og grafikk.


Ellers er det ingen spill som kommer løpende til minnet. Kunne gjerne tenkt meg et Tomb Raider spill, men det eneste jeg har på konsoll for tiden er The Last Revelation, som er møkk.