Killzone 2

#22
bare lurer paa hvor den quote`n er fra ? og hvorfor den er paa norsk ?

Vil nok tro at vi kommer til aa se grafikk tilnaermet dette i det minste.
Kanskje litt skuffende, men hvis quoten stemmer sier dem iallefall at den var laget ut ifra specsene til maksinen. Alt vi kan gjore er aa haape :)
 
#24
fant noe selv :

So I got some answers...

My friend works at Axis, an animation studio in the UK ( http://www.axisanimation.com ) It is the same studio that created the first Killzone's rendered cinematics (they've got a BAFTA award for it).

Here's what he can officially say:
- The trailer was made to the specification of the next-generation hardware and is representative of the look and feel of the actual game.
- Axis has provided the content, models and animation for the trailer. These have been made to fit the specification of the game and are intended to be used in the game.

That's all he's allowed to say. Interpret it as you will.

quoten er fra en kalt Laa-Yosh fra dette forumet:
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.ph...=asc&highlight=
 
#25
Opprinnelig skrevet av ShoDan@18.05.2005, 22.46
bare lurer paa hvor den quote`n er fra ? og hvorfor den er paa norsk ?

Vil nok tro at vi kommer til aa se grafikk tilnaermet dette i det minste.
Kanskje litt skuffende, men hvis quoten stemmer sier dem iallefall at den var laget ut ifra specsene til maksinen. Alt vi kan gjore er aa haape :)
222811​
Kommer fra et norsk designerforum, han jobber i det firmaet. Det er 100%.
 

oma

Village Drunk
#28
kommer da spillet i seg selv flyte så bra som det gjorde i den prerenda filmen? siden de brukte 6 måneder på å få filmen så bra?
 

Kilik

Lokal moderator
#30
Det er MÅLET deres at spillet vil se slik ut in-game på PS3. Mest sannsynlig vil det se langt dårligere ut. Jeg tror PS3 vil nå slik in-game grafikk i løpet av sin levetid, men det vil nok ta flere år og svært gode utviklere for å nå dette nivået.

Når Epic får til å kjøre en imponerende in-game Unreal 3 Engine sekvens real-time etter bare to måneder med dev.kit'et, sier det mye om potensialet.
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Tenk så mye pepper Sony kunne spart seg hvis de bare hadde informert om at mesteparten av det de viste fram på konferansen bare var tech demoer. Selv var jeg lite i tvil siden både fyren fra EA og Epic flere ganger poengerte at det var viktig å legge merke til at demoene deres faktisk kjørte på mer eller mindre ferdig PS3 hardware.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#32
Æsj, jeg som hadde en drøm om at dette var in-game, men det var nesten for godt til å være sant.
Man får vel bare vente en stund så blir det slik...
 
#33
alt jeg ser for meg egentlig er ikke spesielt Killzone i slik grafikk, men f.eks et nytt ICO med lignede kvalitet, eller Prince of Persia, og ikke minst Final Fantasy og Metal Gear :D (+ mange flere)
Det blir spennede fremover naa naar flere utviklere faar devKits.
 
#34
jaaaaaaaaaa... hvis dere har spilt KILLZONE 1, så har de jo
real impressive shit der å da. De cgi introene er piss gode 4
å si det slik...MEN tror kill2/3 introen er cgi. e,hallo?
kjønner jo nesten det, DERE har vel sett en del cgi ? på
spill helt siden de klarte å gjøre photo real videoer.
ALT var perfect timet og hode bevegelsene dine var akkurat
scriptet.
tror det blir bra, siden det egentlig ikke er noen klare grenser på hva man kan
gjøre, og da pumper de teame og masssse kule ting KAN skje...
hadde ikke kill1 noen nye spennende shit på gang ? at det var
ganske kul grafikk ? tror dette teamet har noen kule hjerner...

heres for hoping!!!!! :svette:
 

SHDR

Gullmedlem
#35
Rulleguru: Er det Kjetil Nystuen som er på ferde?

Alb: Jeg mener ikke å kritisere, men se på hvordan andre medlemmer på forumet skriver ... og se på måten du skriver. Din er nesten uforståelig. Kan jeg be deg om å forsøke å skrive forståelig? Eller iallfall bruke noe som halvveis likner på vanlig norsk syntakse?

Forøvrig er det mye på gang i den demoen som du ser at er laget for å representere maskinens faktiske ytelse. Se på flammene fra flammekasterne, se på måten soldatene brenner på. Det ser veldig ut som en gameplay-løsning, som om det var designet for å kunne brukes i et spill. Kanskje det ble lagt til for å gi ytterligere kredibilitet til en i utgangspunktet forfalsket video? Det er nemlig, sammen med en del av animasjonen, for eksempel Helghasten som blir dyttet over rekkverket, det eneste som virkelig ser "spill" ut. Resten er glimrende. Kanskje det blir slik? Jeg velger å være optimistisk. Selv om jeg heller vil se noe nytt og spennende med maskinvaren. Killzone er strengt tatt enda et WW2-spill, bare med nazister i fremtiden istedet for i deres naturlige omgivelser.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#36
Jeg har nå nettopp sett traileren for første gang. Jeg folder hender med tårer i mine øyne. Hvis den grafikken og pacen er realistisk innen 5 år med utvikling, kommer jeg snart til å få min største drøm oppfylt. Det er intet annet enn jævla imponerende. Allikevel har jeg store (og i dette tilfellet smertefulle) tvil på at vi får se noe så fantastisk realtime på en stund. (Tenk på produksjonskostnadene!)

Jeg har forsåvidt sittet og sett på live feeden fra e3 i et par timer nå. F.E.A.R. ser fortsatt fantastisk ut. Ikke noe i nærheten av dette, men på egenhånd ser det ut som om det kommer til å innfri.
 
#37
Tror dere det er gameplay ingame bare fordi man ser:

: ser nesten alt gjennom den du er?
: du ser pistolen på den du er?
: at den du er zommer inn og skyter og man ser kuler slik som i vanlig spilling?
: at det nesten ikke er klipping i videoen?

dere har vel sett plenty cgi filmer nå og plenty med før filmer på spill og
dere SER vel at dette ser LITT for bra ut og LITT for scripted ut?
jeg mener, ALT skjer akkurat når spilleren er der og AKKURAT i synsfeltet
til spilleren (et lastefly kommer AKKURAT når spilleren snur seg)
Og bevegelsene i synfeltet til den du er ser litt for bra ut,jeg mener ikke
som et lite skjelv i bevegelsen?

Hvis noen spilte KILLZONE1 så hadde de dam pretty looking før filmer der å
De som har laget disseførgilmene varnt jo en BAFA eller noe slikt,så kanskje
de er helt sykt flinke
 
#38
Opprinnelig skrevet av alb55@20.05.2005, 03.41
Tror dere det er gameplay ingame bare fordi man ser:

: ser nesten alt gjennom den du er?
: du ser pistolen på den du er?
: at den du er zommer inn og skyter og man ser kuler slik som i vanlig spilling?
: at det nesten ikke er klipping i videoen?

dere har vel sett plenty cgi filmer nå og plenty med før filmer på spill og
dere SER vel at dette ser LITT for bra ut og LITT for scripted ut?
jeg mener, ALT skjer akkurat når spilleren er der og AKKURAT i synsfeltet
til spilleren (et lastefly kommer AKKURAT når spilleren snur seg)
Og bevegelsene i synfeltet til den du er ser litt for bra ut,jeg mener ikke
som et lite skjelv i bevegelsen?

Hvis noen spilte KILLZONE1 så hadde de dam pretty looking før filmer der å
De som har laget disseførgilmene varnt jo en BAFA eller noe slikt,så kanskje
de er helt sykt flinke
223562​
Vi vet at dette er en scriptet, det har flere av oss nevnt mange mange ganger for her i posten, men det som naa lures paa er om dette er mulig in-game. Vi vet ogsaa at dette er pre-rendret, men det ble sagt at den er bygt opp at elementer som skal brukes in-game. Saaklart blir det nesten en umulighet aa lage en slik intens atmosphere, et spill maa jo vente paa spilleren til tider.
Det finnes dog veldig bra scriptede "events" i noen nyere spill, ta f.eks HL2: Helt i begynnelsen naar du flykter fra City17 politiet foles det som om du paa slutten akkurat klarte aa komme deg unna, men i realiteten saa var det hele bare enormt bra scriptet til aa faa deg til aa tro det. Alle jeg vet og har snakket med kom seg gjennom den paa forste forsok, men hadde den folelsen.
 
#39
Opprinnelig skrevet av alb55@20.05.2005, 01.19
jaaaaaaaaaa... hvis dere har spilt KILLZONE 1, så har de jo
real impressive shit der å da. De cgi introene er piss gode 4
å si det slik...MEN tror kill2/3 introen er cgi. e,hallo?
kjønner jo nesten det, DERE har vel sett en del cgi ? på
spill helt siden de klarte å gjøre photo real videoer.
ALT var perfect timet og hode bevegelsene dine var akkurat
scriptet.
tror det blir bra, siden det egentlig ikke er noen klare grenser på hva man kan
gjøre, og da pumper de teame og masssse kule ting KAN skje...
hadde ikke kill1 noen nye spennende shit på gang ? at det var
ganske kul grafikk ? tror dette teamet har noen kule hjerner...

heres for hoping!!!!! :svette:
223545​
En ting er om hele greia er scriptet, for det er den ganske sikkert, en annen ting er om den er pre-rendert, selv om alt er scriptet må den ikke være pre-rendert.
Men nå er det klart at det ikke er in-game footage.