Killzone

#1
Tittel: Killzone
Plattform: PlayStation 2
Sjanger: First Person Shooter (FPS)
Utvikler: Guerrilla
Utgiver: Sony
Utgivelsesdato: 26. november(EU), 26. oktober(US)

Ja. Nå er det ikke så lenge til Killzone blir utgitt. I USA altså. Er det noen her som ser fram til spillet og eventuelt skal kjøpe det? Jeg er ganske sikker på at jeg skal ha det.
Jeg synes Killzone virker som et ganske underholdende spill. Banene er veldig grå med tåke og det hele. Jeg kan huske for litt over et år siden da Sony sa at dette spillet skulle bli det neste Halo, eller bedre enn Halo. Hva mener dere? Personlig tror ikke jeg at det blir bedre enn Halo. Men et gøy spill blir det forhåpentligvis.

Noen skjermbilder fra spillet:








Her kan dere se enda flere bilder til spillet.

Her kan dere laste ned haugevis med filmer til spillet.
 
#3
Jeg synes det ser veldig lovende ut, og det kan gdt være at jeg går til anskaffelse av det. Jeg liker veldig godt at det har online multiplayer. Kan gjerne bli en Halo-killer for min del, ettersom jeg ikke er noen stor fan av Halo. Men det er kanskje ikke så rart heller siden jeg har spilt Halo temmelig lite. Men vi får se hvordan det blir. Jeg kjøper det ikke om det blir slaktet av media.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Jeg er for lat til å sjekke nyere videoer, men hvis framerate'n er råtten og AI-en er bæsj, så blir det nok til at jeg unngår det. Online-modusen betyr nada for meg, så spillet må kunne ha en engasjerende og barsk story-modus for at jeg skal kjøpe det.
 
#5
Er anmeldesene gode nok, kommer jeg sikkert å kjøpe det når jeg er lei Halo2. Da får jeg nok spillet for en billig penge også...
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Forelpig er jo det meste vi vet om spillet at Sony står på et gatehjørne å skriker at det blir like bra som eller bedre enn Halo da. Virker jo ikke lovende.
Men jeg kjøper det sikkert hvis det er bra.
 
#7
Hvis spillet kjører på noe lavere enn 30fps så vrir jeg meg greit unna dette spillet. [/U]HATER dårlig framerate på spill. Sett noen videoer av Killzone og jeg tror det er i grenseland. For jeg så endel hosting teknisk sett.

Men jeg håper på at disse problemene blir jevna med jorden.

Sitter ikke akkurat og skjelver av forventninger. Tar det som det kommer.
 
#8
Uansett hvor bra eller dårlig det blir, så er det i hvert fall garantert én award i ymse spillkåringer: Årets verste tittel.
 
#9
Hva synes du er så galt med tittelen?
 
#10
Killzone. Drepesone. Sorry, jeg kan ikke noe for det, men jeg syns det er en überlame tittel.
Kan du kanskje fortelle meg hva som er bra med den? =D
 
#11
Nei, men jeg forstår ikke hva som er så galt med den. Mange ord og navn på ting høres veldig rart ut hvis du oversetter det fra engelsk til norsk.
 
#12
Graphics: 9/10 - Stunning, except for occasional fogging.
Sound: 9/10 - Ferociously loud, and chilling lack of music.
Gameplay: 9/10 - Fresh, brutal and thoroughly enjoyable.
Lifespan: 9/10 - You'll kepp coming back, plus it's online too.

The shooter we've been waiting for since PS2 launched. Visually it's amazing and the gameplay rocks harder  than you dare dream.

9/10.
- PlayStation 2 Official Magazine-UK.
 

SHDR

Gullmedlem
#15
Jeg testet Killzone i går, det slo meg som temmelig bra. Sitter med en demo her også ...

Grafikken var veldig god til å være PS2, men med fullstendig skrekkelig fogging og tesselering. Teksturene slet veldig med å oppdatere seg ettersom jeg beveget meg rundt i brettene, og fiendene trenger ikke være mer enn et par meter unna før de dropper flere teksturer og reduserer geometridetaljene. Isolert sett ser alt veldig pent ut, men det er tydelig at de har møtt på begrensninger. Det er nok helst RAM-en som har slitt, jeg opplevde å stå stille med utvaskede teksturer overalt rundt meg, før alt plutselig spratt i fokus med nye teksturer, à la DRIV3R. Foggingen varierte også veldig. I noen scener ble den tegnet inn rundt fem meter foran meg, mens andre scener lot meg se tilsynelatende evig langt. Virker som det har blitt brukt mye tid på hacks og optimaliseringer her, ja. Det flyter, faktisk renere enn Halo gjorde på Xbox, men det er bare såvidt.

Selve handlingen fikk jeg ikke noe inntrykk av, unntatt at Helghast basically ser ut som nazier fra Mars, og at spillet har en ekstremt fet visuell profil. Menyene og filmsekvensene er dominert av svart/hvitt-kontraster, som kanskje ikke er kjempeoriginalt, men det ser unektelig barskt ut. Gameplayet virket smooth. Det krever nok litt tilvenning, ettersom analogstikkene på PS2 er grusomme. Det hele var altfor sensitivt til å begynne med, men ettersom man fikk grepet på aksellereringen gikk det hele litt glattere for seg. Det er fortsatt FPS på konsoll, og dermed er det nesten ikke mulig å oppnå samme flyt og eleganse som man instinktivt har på PC. Uansett, jeg følte meg temmelig hjemme der jeg slaktet fremtidsnazier med et relativt begrenset, men funksjonelt repertoar av våpen. Spillet stjeler uhemmet fra Halo, helt ned til måten du bytter våpen på, og at du bare kan bære to våpen. De virker likevel å ha misforstått et par balansepunkter, og spesielt pistolen jeg testet var fullstendig ubrukelig. Har du bare den er du ganske så fucked. Siktingen i spillet føltes også litt pussig med en gang; du trykker inn høyre analogstikke for å få opp siktet. Knapt en helt optimal løsning, men den duger. Tilvenningssak. Siktingen generelt føltes litt løs, med en søt metode for rekyl; istedet for at synsfeltet hopper per skudd, spretter siktet oppover istedet, og du må vente til du har fått jevnet våpenet med å skyte rett frem igjen, med mindre du justerer synsfeltet ditt, noe som igjen gjør at du raskt mister oversikten over situasjonen. Også en utvilsomt en tilvenningssak.

Helsen lader seg også opp over tid, men ikke fullt opp, og absolutt ikke like raskt som Halo. Dette er mindre shock tactics og mer dukking og desperat plukking av fiender. Jeg så ingenting til combo-systemet Sony har lovet, men det kan også være fordi jeg ikke hadde "fått det" enda. Melee ellers var som Halo, bare på skinner. Trykk på drepe-knappen, og soldaten din knuser skallen på nærmeste Helghast-soldat med kolbe og en viss innlevelse. Trivelig.

Feelingen på spillet var veldig WW2, egentlig, med skyttergraver, maskingeværstillinger og raserte bylandskap. Antakelig har Sony tenkt å ta det beste fra alt, og skape ultimat appell: Halo og WW2 pluss polering. Det virker. Ikke at det på noen måte er bedre enn Halo, iallfall ikke foreløpig, men det virket veldig bra, og jeg gleder meg ganske godt til å teste fullversjonen. Multiplayeren fikk jeg ikke testet, men Gateway666 forsikrer meg om at det (og han) rocker. Ingen split-screen cooperative, dog, som jeg hadde håpet på. Men tatt spillets temmelig klaustrofobiske natur og de få fiendene på brettene i betraktning er ikke det noen stor katastrofe.

/me likes.
 
#16
viste ikke at du kunne skrive noe POSITIVT i det hele tatt shadar, dette må screenshoot's
 
#18
Killzone høres veldig bra ut etter din mening, Shadar.
Jeg gleder meg veldig til spillet blir utgitt. Online-modusen blir sikkert også tøff. :)