Kingdoms of Amalur: Reckoning [360, PC, PS3]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nærmer meg femti timer spilt, og så lenge spillet holdt meg forsynt med nye greier å svålke var jeg ganske fornøyd siden jeg måtte bruke litt taktikk på crawls. I går fullførte jeg Daue Kjell-pakka og død og sylte det dro ut mot slutten. Fiendene skaleres litt opp, men ikke på langt nær nok til at det blir noen utfordring å spore. Kjell selv var oransje (dvs. hardere enn vanlig i følge spillet), jeg spratt inn i Reckoning-modus, dreit meg ut, måtte slåss mot bossen med minions en gang til (de kvikner til igjen hvis du ikke tar en - ahem - Fateshift mens du er i Reckoning (bare nikk og smil, dere som eventuelt ikke har spilt spillet)), og etterpå gløtta jeg på livmåleren min. Den var helt full. Så, jeg satser på at det fortsatt er litt å bite i når jeg stikker tilbake til Klodrikon eller hva det kontinentet heter for ellers tenker jeg at jeg legger fra meg dette.

Kampsystemet er riktig så tilfredsstillende, men det balanserer på en knivsegg. Det er så slick og skåret ned til beinet at det skal svært lite til for å sparke ræv og notere navn, så da må det være noe å bryne seg på for at man ikke skal gå lei. Hovedhistorien har holdt seg akkurat innenfor hittil, men Kjell burde hatt en egen Heroic Mode eller noe. Bare for å teste hypotesen tok jeg en av bossene mens jeg snudde meg vekk fra skjermen og snakka med kjerringa, hun var død da jeg snudde meg tilbake (bossen altså, ikke kjerringa).

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Dette spillet ... Nærmer meg 80 timer, og jeg har gjort ferdig alle faction-/sidequests på det vestlige kontinentet. Det er ikke som jeg setter spesielt pris på skrivinga i spillet, jeg plukker opp quests og skipper alle ikke-essensiell dialog, og så gjør jeg questen til den er borte fra questloggen. (Dette spillet har forøvrig en knallbra questlogg, evt er det bare fordi jeg gikk fra ME3 til Reckoning) Et koselig spill å bare vegetere med og drepe fiender.

Har spilt Sorcery mesteparten av spillet, men respecca totalt til Might, og jeebus. Greit at fighter ikke har Heal-magien, men builden jeg spiller nå har rundt 1200 i armor vs sorcery-builden som hadde rundt 400. Og jeg gjør 800 i skade på vanlige angrep der jeg tidligere gjorde rundt 200 (melee altså). Og spillet var ikke akkurat vanskelig som sorcerer.

Jeg planla egentlig å få min andre Platinum (Skyrim var første) med dette spillet siden cheevosene er ganske overkommelige alle sammen, men i går fant jeg ut at den ene hemmelige trophy-en er "fullfør hele spillet på Hard". FFFFFFFFF det er ikke det man skal bruke skjulte trophies til! Jeg har spilt på Normal hele veien uten å vite dette, så det var skikkelig dumt. :(

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare et lite heads-up: Hvis du vil ha alle Trophies i Daue Kjell-pakka, pass på å alltid velge de smigrende valga i dialogene med hun der ufyselige britiske kapteinen. Hvis du ikke gjør det går du glipp av et Trophy som du må starte spillet på nytt, spille deg opp til level 10, komme deg fram til Rathir og så peise gjennom Daue Kjell-pakka igjen for å få. Jeg smigra tydeligvis ikke nok, heldigvis har vi noe kalt Steam Achievement Unlocker. :riffa:

Edit: Og for de som bryr seg kommer det minst en DLC-pakke til. Denne spår jeg at kommer til å foregå på en svevende by eller et digert luftskip. Kilde: Steam Achievements som lekka for noen uker siden.

Edit 2: Questloggen i Reckoning er bare bra hvis du kommer rett fra Mass Effect 3, forresten.

Da la jeg inn en bestilling på dette på Play.com (PC versjonen var på omtrent 160 kroner). Er DLC pakka (eller pakkene?) et must, eller klarer man seg fint uten?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skrev vel et stykke om den første DLC-pakka litt tidligere i tråden, referer til den. Tl;dr: Hvis du MÅ ha flere quests av samme kaliber OG ikke er mye over level 10 OG synes det høres fett ut med en viking-villa du kan pusse opp og få masse stæsj i, så kjør på. Ikke essensielt på noen måte, bare mer av det samme.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg kjørte Daude Kjell-pakka før jeg ankom Klurikon og fikk så mye exp (seriøst, over 4000 for å levere inn en bok til oversetting til hu dama) at jeg ble max level før den var over, og spilte hele Klurikon uten å få exp. Bytta klasse til 100 % Finesse, det var ganske artig for plutselig kunne jeg gjøre de House of Valor-questene som er umulig som fighter, spesifikt de hvor du må banke fiender i arenaen uten å ta en eneste hit. Når du spiller rogue har du masse abilities og sånt for å unngå å bli truffet; du kan bli usynlig, zoome back fienden, backstab, eller bare skyte med bue. Fighters er laget for å tanke, de kan ikke unngå å bli truffet.

Siste delen av spillet er ikke særlig vanskelig, og byr på null fiender du ikke har slåss mot før. Alabastra er jo Tuatha stronghold, så det er mest bare slike og noen prismere-troll her og der. Tilogmed sisteboss er pisse enkel.

Endte med en Universalist-build med Might 48, Finesse 38, og Sorcery 37. På denne måten kunne jeg bruke mine favorittvåpen Chakram+Longsword, Smoke Bomb (bli usynlig en stund), Shadow Strike (bleeding-skade på fiender), Harpoon (GET OVER HERE), Relentless Assault (du blir aldri stunlocka), Envenomed Edge (sjans for ekstra poison-skade), Battle Frenzy (masse ekstra skade når dreper mange fiender på rad) pluss Shock-magien som jo er koselig. Utstyret, Lorestones, og Twists of Fate ga meg omtrent 60 % sjanse for å få inn en Critical Hit, og selv med svakere våpen så jeg ikke sjelden over 3000 i skade poppe opp.

Og så har jeg 14 723 596 gull fordi det er så jævlig mye vendor trash.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Trailer for ny expansion, The Teeth of Naros.

Enda flere timer med dilling hvor man ikke får exp, men kanskje et og annet stilig armorset. Kanskje vært verdt det hvis de hadde fikset noe bugs (spillet er ENDA ikke patchet!) og fått DLC-trophyene til å fungere.

Shinra85

Spillegals effort emo
Sukk....

Hadde bare Yeti laget posten hadde han kalt det noe annet, som Tenna te Narve eller noe. Skulle ønske jeg kunne si at jeg ikke er skuffa, men jeg blei det

Dagens HOT: endelig KOAR I posten, helgen er reddet.
Dagens NOT: retail versjonen krever registrering i Origin.

Nå har jeg den nette total av to spill registrert i Origin (mot de nærmere 140 jeg har i Steam).

Sjæl as, amazon var utrolig raske til å sende dette over (play/zavvi osv bruker gjerne en uke lenger for meg. Og CDON... :argh:). Blir k0z!

Er det noe vits å spille demoen til ME3+KoA før jeg begynner? Får visst ekstra ting for det, men trenger man egentlig tingene? Omni-blades så litt tøffe ut..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde spilt Reckoning i et par timer da jeg fikk de omni-knivene, så det eneste vettuge jeg kunne bruke dem til var å selge dem. Du får vurdere selv.

Fant ut at spillet hadde noe av tidenes mest ubrukelige FOV i et slikt spill, og det ble veldig lite oversikt når man ble angrepet fra flere kanter. Men til min store glede fantes det et glimrende lite program som fikset det uten problemer, og jeg fikk satt FOV til 70. Funker som pokker. /mesterrase

Etter noen timer ut i spillet så fant jeg ut at jeg bruker altfor lite tid på sideoppdrag, og når slikt skjer er det som regel fordi jeg har blitt litt mett på å utforske. Kan hende de mangfoldige timene i det siste har tatt på, og jeg må finne på noe jeg kan spille ved siden av, slik at jeg ikke løper gjennom spillet. På en anne side kan det hende jeg gjør det, bare for å fikse en ny karakter (ja vet om Faithweaver greia, men får ikke skiftet rase og gud).

En anne ting jeg hater er alle spill som alltid skriver at den og den rasen eller klassen er kjent som typiske pirater, men det finnes aldri noe som helst av utstyr i spillet som får de til å minne bittelittegrann om kaptein sortebill. Til alle utviklere: slutt å ha beskrivelser som "swashbucklers" eller "pirates" når det ikke finnes en eneste sjørøverhatt eller cutlass i spillet. Jeg blir alltid like skuffa! Har egentlig bestemt meg nå at jeg aldri forventer å kunne rollespille en sjørøver i andre spill enn sjørøverspill

/gledes seg til Risen 2

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du får et ganske fett piratrustningsett for rogues i Daude Kjell-pakka. Brukte det ganske lenge. Pluss at det er masse pirat-fae gorta på den øya.

Og det er ikke mye vits å skifte rase eller gud annet enn for utseendet sin skyld. Det er aldri noen som refererer til noen av delene, og alt de valgene gjør er å gi deg noen bittesmå statboosts som er ubetydelige etter at du har levla litt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
StarEye er nå offesielt en kommentar unna å få bytta ut avataren sin med dette bildet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Åh, er det en gammal mann i avataren din? Det visste jeg ikke for det er umulig å se.

Så dette spillet. Er ikke helt fable2/divinity2dragonknight. Tenkte jeg. Så var det gått 20 timer, og jeg har gjort omtrent 30 minutter av hovedoppdraget. <3