L.A Noire

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Hvor lei er vi kule folk i spill som skal være tøffe, og manus og alt det der er på plass, men så er fjeset Uncanny Valley 2.0?

[yt]gtrmDUEqy_8[/yt]

Så i dette spillet er man en detektiv i L.A som etterforsker en sak vi sikkert har sett på TV før. Men vi vet hvor mye gøyere det er å spille sånne historier, amirite? Uncharted er jo bare en dårlig Indiana Jones-film, Modern Warfare 2 er bare en teit Michael Bay-film på steroider osv.

Ut i fra traileren ser det ut som om de tre viktigste elementene i et historiebasert spill er vanvittig nede; selve historien, skuespillerne og grafikken. Jeg regner med at spillet skal være like engasjerende som Heavy Rain, til og med mer uten de jævla ungene og det fransk-oversatte manuset, og kanskje komme med flere etiske valg vi må ta. Det har vi sikkert nok av i LA 1940.

Rockstar sier grunnen til fokuset på animasjoner i dette spillet var for å gi oss noe å jobbe med som etterforskere. Ikke bare skal vi løse gåter, gjøre quicktime events (dette er ikke bekreftet, men du vet) og være 40-talls, men vi skal snakke også med vitner og skille løgnene deres fra sannheten.
Denne gimmicken er nok for meg, dette spillet skal has.

Vår 2011, du kunne ikke vært lengre unna.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
TV-serie fra sekstitallet er jeg med på, men kjip gjenstår å se. Men veit dere hva jeg får litt flashback til av den traileren der? Chinatown. Jeg håper så jævlig inderlig gutta i Team Bondi har sett Chinatown.

Uansett, hvis hele spillet kan levere på det som ble lovet i den traileren der og det nummeret av Edge som hadde LA Noire på hele forsida, så er det på som Donkey Kong(TM).
 
#5
Team Bondi ble started av Brendan Mcnamara (er det slik det stavast?), som var ansvarlig for The Getaway serien. Får håpe Rockstar klarer å gjøre mann ut av karen og få han til å lage et skikkelig spill denne gangen.

Med den bakgrunnen har jeg trua på noe mer lineært enn GTA/RDR. The Getaway var rimelig lineært, og free-ride modusen var ikke akkurat fyllt til kanten med ting å finne på. Annet enn å tenne på bilen og sette seg inn den. Det var litt artig.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#7
skulle ikke dette være ett launch spill til trippel?
 

SHDR

Gullmedlem
#9
Really? Synes ansiktene ser særs imponerende ut, kanskje ikke sånn dritdetaljerte men veldig uttrykksfulle nonetheless, og overraskende lite vokskabinett.

That said, so what? The Getaway-spilla sugde og dettan hær har vel vært i utvikling siden ... 2004, tror jeg det var, og har blitt utsatt X antall ganger, med opprinnelig utgivelsesdato først i 2008 og så i 2009, og nå endelig i midten av 2011? Høres ikke ut som noe drømmeprosjekt.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Syns det ser ut som middelmådige modeller med grumsete fotografier klistra rett på. Litt som Forbidden Siren bare ikke like bra. =/
 
#11
Det blir bra og dårlig på en gang. Akkurat som The Getaway. Jeg kommer til å like det. Og hate det :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Den der satt ikke helt, gitt.

Men ja, jeg veit da faen hvordan dette vil bli, jeg bare håper inderlig det blir saker. Gode polti'-spell er det ikke så fryktelig mange av, og det var vel også snakk om at du faktisk måtte utforske ting selv, finne vitner og spor, følge opp ledetråder osv. Hvis traileren gir en nøyaktig pekepinn på den grafiske kvaliteten og utviklerne holder hva de har lovet forøvrig, så har jeg trua. Såklart er det ikke kjempelovende at det har tatt årevis å komme fram til oppløpssida, men når Rockstar er inne i bildet blir jeg litt beroliget. Red Dead Revolver var noe tilsvarende, bare med mye lavere profil, og det ble en positiv overraskelse for min del.

PS: Etter at jeg tok engelsk fonetikk på høyskolen har den ultrabegredelige kvaliteten på lipsync i spill irritert meg litt ekstra mye. Det finnes bare en utvikler som kommer i nærheten av å naile det, og dere kan gjette hvem det er. LA Noire er faenmeg en annen verden når det gjelder performance capture enn hva vi har sett tidligere.

PPS: Det aller, aller verste? Når noen mekker spill med romvesener/monstre som ikke har lepper men likevel snakker vanlig engelsk. Mass Effect, jeg ser på deg.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#15
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Det veit vi jo ikke for etter ti år eller hvor lenge de har holdt på er den traileren alt de vil vise fram. Det kan være et point & click adventure for alt vi vet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Og en coverstory i Edge på seks sider eller så, men detaljer.
 
#19
Det veit vi jo ikke for etter ti år eller hvor lenge de har holdt på er den traileren alt de vil vise fram. Det kan være et point & click adventure for alt vi vet.
Hvis dette ikke er sandbox, skal jeg suge pikken din Lodin, ja nå håper du vel det ikke er en sandbox
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Jeg vet godt at det er sandbox din minkefitte.

Og Edge sin greie er sånn typisk seks siders jalla dritt som ikke sier noe som helst om spillet.