La meg vise dere dem! Pokémon seX & Y

#1


Der var Pokemon kickoffen i gang, og jeg har tatt første gym. Hvis man har spilt et av de andre Pokemonsa i serien er forskjellen på de, og dette som natt og dag. Grafikken er 9 millioner ganger bedre, og alle Pokemonsa er nå vakkert skapt, og faktisk virker levende i spillet.

Hele introsekvensen er ikke sammenlignbar i det hele tatt med de tidligere spilla, så der får GameFreak stjerne i boka.
Litt uvant å kunne ha muligheten til å kontrollere karakteren din i 8 retninger, men etter 10 minutter satt det som smurt, jeg sleit litt med kontrollene på rulleskøyter i starten, men det går også ganske greit nå.

Kampene er helt fantastiske nå. Det er faktisk morsomt å møte på ville monster i gresset, og det virker som du ikke lenger treffer borti 12 rattata på rad lenger. Internett, og det sosiale er noe for seg selv. Man kan bytte,sende,leke,slåss og gjøre alt Pokemon trenere ofte gjør. dette virker så bra at jeg ikke får skrivd no mer nå, må spille.
 
#2
Selv om jeg nok får mitt i morgen, så er jeg litt sjalu. Hvilken starter gikk du for? Froakie for min del, og jeg aner ikke hvordan han blir, så det blir jo spennende.
 
#3
Jeg tok Fennekin (Fenniken?) og guttungen gikk for Froakie. Et annet megapluss er at pokeymonsa faktisk har hvert sitt "rop" nå, og ikke høres ut som en sliten Nes soundchip.

Må se og få adde deg etterpå.
 
#4
Pokemon red/blue/yellow i gloriøs 3D til Wii U NÅ, ellers må Erna trekke sei. Kan ikke fatte at det ikke har kommet ennå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Red/Blue fikk remakes til GBA, antageligvis derfor.
 
#6
jaja viss dem ikke vil selge konsoller så!
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Nintendo har vel sagt no sånn som at et skikkelig 'mans på stasjonær konsoll og ihvertfall ett med MMO-tendenser vil gå ut over salget av de bærbare spilla og det vil de ikke ha no av. De er late dicks med andre ord.

Spilla forøvrig Black for ei stund tilbake og det var mitt første i serien. Trur det holder for en stund og selvom jeg ser åffer folk digger dem.



 
#8
Jeg har brukt mye tid på og kjæle med monsa mine. Klappe dem, gi dem kaker, og ikke minst super training, som jeg personlig synes er blant de beste nyhetene i disse spilla. man kan trene og øke statsa on the go ved å spille minispill, og det beste av alt er at de ikke blir kjedelige i lengden. Jeg fikk Squirtle for en time siden, og special attack har jeg fått økt med hele 12 poeng. Så nåde den ild Pokemon jeg møter i kamp nå.

Deilig er også det at du møter så mange forskjellige pokemons tidlig i spillet, og det frister å sette opp et team allerede ved første gym.

Jeg må også nevne exp share.
Istedetfor at du må gi den til en enkelt Pokemon, er det nå en av Key items, som man kan slå av og på. Og alle pokemons i laget ditt får exp. Noe som gjør det morsommere og lettere enn noengang å trene laget ditt.
Pluss at du kan gi hold items til alle 6 monsa.

Lodin, du går glipp av noe stort her.
 
#10
Selv om jeg nok får mitt i morgen, så er jeg litt sjalu. Hvilken starter gikk du for? Froakie for min del, og jeg aner ikke hvordan han blir, så det blir jo spennende.
4 timer senere...

Kan ikke være mer fornøyd med valget av starter, andreformen til Frokie er gloriøs.<3
Ellers; begynner å få i gang ett ganske kult lag nå, intill videre har jeg noen gamle 'mons, deriblant den gule rotta, men jeg kommer nok sannsynligvis til å bare bruke nye etterhvert.

Min friend kode er forøvrig 3866-8690-9691, og ExciteMike har blitt adda. Rop hvis du vil ta en battle eller no'
 
#12
Når på døgnet oppdaterer Nintendo e-shop? Lurer på om jeg skal traske til byen å kjøpe en sliberlig nattburger eller om jeg skal spare pengene og daffe her til 24 og se om jeg kan kjøpe mitt første Pokyman siden Red. Så... Pokemon eller drittmat?
 

Lodin

Der Waaaah
#15
ok, jeg lasta ned Pokeymans Y fordi det hadde en kul drage på coveret. Så langt er det samma spillet som før, men den nye grafikken er virkelig nice og introene til kampene får blodet til å pumpe. Skjønner ikke så mye av de nye treningsgreiene, men det kommer vel. Ellers er det artig å se at serien har gått så langt at morra di nå er en tidligere trener og dere har en diger jævel av en mans som bor i hagen. Vil ha med meg den på tur.
 
#16
Super training, Lodin.

Du kan få 510 ekstra poeng fra super training, med 255 maks i hver enkelt stat. Hvert fjerde "ekstra poeng" øker den staten med 1. Skriver dette fra mobilen på dass, men skal fikse det etterpå fra data slik at det blir brukbart å lese.
 
#19
Jeg er i en by nå, og jeg har lært meg Hm02Fly. noe som er et av høydepunktene i disse monsterjaktene.
Spillet er veldig, hva heter det? strømlinjet/strømlinjeformet/ligner på en ledning, som jeg vil si, det betyr vel at det er veldig rett frem, men jeg kan tenke meg at det ikke er så lett som jeg skal ha det til når man tenker på alle barna som spiller det.
Hvorfor jeg nevner barn, vet jeg ikke, men la meg nevne på forhånd at jeg begynner å nærme meg stadiet "brisen" nå (irl) og jeg skrev en svær sak om Pokemon tidligere, men alt ble slettet, så jeg prøver på nytt.

Når en Pokêmon blir født, blir den født med noe som tilsvarer menneskelig Dna, bare at i Pokemon verden kalles det IV (Individual values). IV gjør din Pikachu unik fra min, nemlig fordi grunn statsene er annerledes. De er skrvevet i stein fra det sekundet egget klekkes og pokemonbabyen din er født, vi kan ikke endre det, lev med det, eller bare la foreldrene hoppe i høyet en gang til og håp på det beste. Bebbispokemonen kan arve stats fra en forelder, og du kan rett og slett knulle deg frem til en perfekt baby, men det tar tid, og krever tålmodighet. IV`s kan leses mer om her. http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Individual_values Nb. Siden X & Y er sluppet i dag, er det ikke sikkert at denne infoen lenger er riktig, men bruk det som en pekepinn til å nærmere forstå hva jeg mener.

Også! når en Pokèmon blir født får den tildelt det som kalles "nature". Natures kan variere kraftig, og representerer "grunnstats" Pokemonen din er god, og ikke god i. For eksempel vil Pikachuen min med Lonely nature, gjøre mer skade med la oss si Quick attack, men den vil tåle mindre fysisk skade. til gjengjeld, vil Pikachuen din, med relaxed,impish, eller lax,tåle like lite, men vil kunne angripe kjappere, motstå mer skade fra f.eks Thundershock. osv osv. Tidligere var det 25 forskjellige natures en Pokemon kunne ha, men jeg er rimelig sikker på at det økte i takt med nye monster med dagens release. For å forstå natures nærmere, og for å unngå å bli en komplett idiot i Pokemon, kan du klikke deg inn her, for å lese om alle tidligere natures. http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Nature#List_of_Natures


Og nå, er vi på min favoritt, nemlig Effort values (EV).

Evs har eksistert lenger enn Jesus, og representerer hvordan din Pokemon trenes,og blir unik i kamp.

I de tidligste generasjonene, var det ikke mulig i det hele tatt å vite hverken IV, eller EV på din Pokemon.
Dette endret seg i generasjon 3 (korrekt meg hvis jeg tar feil).

La oss si at du har en gengar med disse base statsa:

  • Hp 60
  • Attack 65
  • Defense 60
  • Sp.atk 130
  • Sp.def 75
  • Speed 110
  • Speed 110.
Dette kaller vi stats. fordi det er stats, det er det det er, hva kalles stats på norsk? ingen aning. Men følg med, jeg prøver så godt jeg kan.
Ganske smud special attack på Gengaren din, syns du ikke? fett hvis han, med den hastigheten, og den special attacken, spiser øra av motstanderen med Shadow ball, fordi han har så sinnsyke stats?
Men si det sånn, Snorlaxen til motstanderen sover søtt, du treffer han/hun med Shadow ball og venter på "Critical hit! the opponents Snorlax fainted" men istedet får du bare knekt 25% hp fra Snorlax som ligger der og venter på å få drepe deg.
Hvordan kan dette ha seg? Jo, nettopp fordi Snorlax er EV trenet (Super trained heter det vel nå) og han er trent i både HP og Sp.def.
Se, hver gang Gengaren din banker opp en random Pokemon, får han tildelt random EVs. I gamle dager, var dette et reint helvete, fordi du måtte sitte på Gamefaqs og se hvilken Pokemon du måtte drepe for å få et par usle poeng, men nå er det så enkelt som at tilogmed bikkja mi klarer å EV trene en pokemon.
Se her. Nå har jeg EV trent Snorlaxen min med 255 poeng på defense, og 255 på special defense. Så dette blir jo som å bryte ned en tanks med dine bare hender, ikke sant? Husk at disse EV "poengene" ikke direkte øker staten til Pokemonen din på stedet, men de økes med 4+ poeng hver gang den går opp i level. Les mer om EVs her http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Effort_values
Helt ærlig, så er jeg dritlei av å skrive nå, og siden X & Y er så tidlig ute som det er, er det sikkert masse som er endret. Men dette er grunnleggende greier jeg skriver bare for å hjelpe til/hinte litt om hva du bør gå etter når du trener Pokemonsa dine. Og hvis du er tidlig ute i X & Y, eller planlegger å kjøpe det, så følg gjerne denne "guiden" for litt hinting om hva du bør gjøre neste, hvis drittungene fra Australia banker deg gang på gang.
Jeg kommer til å oppdatere etterhvert som jeg får info om Pokemonsa i denne 6 generasjonen. Skål folkens.
 

Lodin

Der Waaaah
#20
O glede. Åpna akkurat 3DSen og alt var resatt til rett før man får den første pokeymanen fra han tjukken. Viser seg at det er en ganske vanlig bug. Pass på å save ofte og om du blir utsatt for det så restart maskina og load. Heldigvis var ikke jeg kommet så langt ennå.