La meg vise dere dem! Pokémon seX & Y

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#62
And in the game.
 
#63
Spm2: Hvor får jeg tak i 3DS (XL?) billigst og/eller spillet? Tror jeg må ha denne til toget.
 
#64
Vennesafari!

Denne funksjonen åpnes etter at man har spilt gjennom storyen, og slått Elite Four.
Det er en liten event som skjer som sender deg til et sted når storyen er ferdig, dette stedet har Friend Safari, et sted hvor vi kan fange masse kule pokemons. Her kan man fange alt fra starters i flere generasjoner, samt Pokeymans vi ikke ellers finner på lovlig vis i spillet.

Når to venner har vært online på 3Dsen, får man satt 2 random Pokemons som andre venner kan fange når dem velger "din" Friend Safari.

Men! disse ultrasjeldne skinnende Gyaradosene, og Dragonitene, og annet snax, finner man når begge parter har vært online i spillet, og man har tatt Elite Four. Da åpnes den tredje luken, og du har mulighet til å fange sjeldne mons som sagt.

Oppdateres snart med alle vennene mine fra Spillegal og hvilke Mons dere har, gidder ikke nå, fordi Kona mi gnåler huet av meg.
 
#65
Det var BR Leker som hadde den billigste løsningen: 1920kr for 3DS XL, Pokymon Y og ladekabel. Fordi det er ikke logisk å legge ved ladekabel.
Hurra!

Koden min er: 0920-0870-2439

 
#68
Jeg sliter litt med XP share og den sterkeste pokemonen. Kan ikke kassere Blaziken fordi han er trumfkortet hvis det går dårlig, samtidig virker det som han får alt for mye xp kontra de andre og holder seg ti nivåer over resten. Mister snart kontrollen over han igjen, og da er jo poenget borte.

Ellers har jeg skaffet meg mye stash igjennom wonder trade. Fikk en Froakie i sted som jeg byttet mot en Fennekin. Woop!
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#69
Du kan skru av XP-share og heller levle resten av teamet på gamlemåten (sette hva enn som trenger XP til slot 1 og bytte til noe sterkere på første turn sånn at begge deler XP). Dette funker også bra hvis du skal levle opp en enkelt svak 'mon til høy level fort f.eks. Ellers er det jo bare å gunne videre til neste Gym, så du får raisa cappen på hva som adlyder deg.

Og grunnen til at blaze-it levler så fort er at det er ganske solid XP bonus på mons man trader og mottar i special events.
 

Lodin

Der Waaaah
#70
Ahh, det forklarer hvorfor Steelixen han ene gjøken i spillet ga meg for en ræva fisk hele tida levler så mye fortere enn alt annet.
 
#71
Er det noen sånne distribusjonsmaskiner i Oslo btw? Eller er Nårge dødt når det gjelder pokemonz? (Erna, sei, nå)

Ruller pikachu (med light ball), lucario, frogadier, charizard, amaura og blaziken nå, tenker sistnevnte må byttes ut med en gressmon eller no bra (eller, charizard i Y kan vel bruke solar beam så det griner, men er det nok?) fairy pokymonz. Evt bytte ut lucario siden jeg bare får bruke en mega pr kamp?

Gressgymmet var det enkleste jeg har vært med på noen sinne. Får se om det blir hardt etter hvert. Eneste som har vært dritt var shimmering cave med de som tar med deg din egen pokemon i graven når de dør.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#72
Fikk omsider ut fingeren og starta på Y i går. Er ikke så mye å si annet enn at dette definitivt er Pokemon. Får se om jeg får lagt inn litt timer før jeg blir lei og aldri spiller det mer, sånn som det pleier å gå.
 

Lodin

Der Waaaah
#73
/\Kak, min gjett er at du ikke går så fort lei. Dette eier mye mer enn før. /\

Hage: Nei, de punktene med fancy internett er bare i større europeiske byer. Nok en gang puler Bergsala oss. Hvis du gidder kan du dog sette opp ruteren din til å fake signaler fra andre land om du absolutt må. Virker mye stress.

Mine 'mans er rundt 55'ish nå og jeg skal inn i no snøhule for å finne ut hvorfor svina ikke gidder gjøre jobben sin. Om Team Flair ikke er grunnen skal jeg ta meg ei bolle.
Hvor kan man forøvrig signe opp til Team Flair? De har jævla fete klær.
 
#75
Dæven. Jeg tenker det, han gjør det. Tenkte at Mawile var en mulighet for laget mitt. Lette litt, men ga opp. Så kommer EM og gir meg en uten at jeg spør, og jeg gir en Eevee som skal bli en Sylveon med sløyfe etter mye kos. God stemning!
 
#76
Hvis det er noen av dere som har en Pokemon med et angrep som heter Fire Punch, så rop ut!

Jeg fikk min første Shiny i dag, en Spheal fra vennesafarien til Epp.

Og Hagestol, den Magikarpen du fikk var av bra avl. :) Sylveon nærmer seg også, så takk for den!

Jeg har enda en Mawile hvis noen vil ha til singleplayer spillet sitt.
 
#77
Lurer på om jeg skal gå for Mawile nå, for jeg tenkte, what the hell - kjører på med Sylveon, Den banker alt, og tåler alt (særlig etter jeg ga den leftovers). Nesten så jeg vurderer seks Sylveons i party nå. Tok meg typ 20 minutter med kos før Eevee ble bra nok for å bli Sylveon. Det var ikke verre enn tre hjerter, én note og full i magen. Husk å spille 2-3 minigames før du prøver deg på neste affection level. Er steel/fairy bedre enn fairy?

Har ikke Magmar fire punch?
 
#79
Joe Merrick hadde sikkert en finger med i spillet der. Jeg synes det er møkkakjedelig hvertfall, at dustehackere skal ta bort gleden av nye events.
 

epp

firm and correct
#80
[quote="Hagestol, post: 680939, member: 3138"
Har ikke Magmar fire punch?[/quote]


Nå er ikke Magmar i hverken Central, Coastal eller Mountain pokédexen, så da må du få tradet via GTS. And guess what? de fleste skal ha pokes du ikke vil quitte deg med i bytte. Det er mye enklere å fange en Meditite -(evo)-> Medicham i Connecting Cave for så å fly til Dendemille Town for å re-learne movet. Den kan i tillegg også lære seg Thunder Punch og Ice Punch. Mener også å huske at Dragonite kan lære seg Fire Punch på samme vis.