La oss spille King of Dragon Pass

Lodin

Der Waaaah
Nå som snøen er kommet hadde vi vanligvis sendt ut et raid, men folka våre er fortsatt ute. Hvis dem ikke har daua kommer de tilbake til våren.

Siden det da ikke er så mye å finne på tenkte jeg vi kunne prøve å lære noen nye magiske ritualer. Her slakter jeg sju kyr til Orlanth.

Orlanth er fornøyd og vi lærte å lage regn. Hvis vi noensinne får en tørkeevent vil jeg tro vi får mulighet til å gjennomføre ritualet da så sant vi ikke har pissa bort magien igjen.
Etter dette forsøkte jeg å ofre sju kuer til Urox for å skaffe noe kampmagi, men han luttet ikke øre.

Hvorfor kommer alle disse stinkende hippiene til byen vår og hvorfor må vi ære dem? :argh:
En Spirit Fetch er vistnok en greie som lar en legge magi i reserve gjennom hele spillet så den kan være kul å ha.

oma

Village Drunk
Spirit fetchere høres fett ut, ellers så tenker jeg at vi kan nå alltids gi dem mat også. Vi vil jo ikke dissobay our gods?

3.4.

Lodin

Der Waaaah
Hva de gutta skal med kuer vil jeg ikke vite, men jeg kjøpte en spirit fetch for fjorten stykker. Vi har som sagt godt med dyr i tulaen vår så det er no stress selvom den var dyr.

Vi kan enda ikke bruke regnmagien vi fikk i forrige oppdatering. Til det må vi bygge en shrine til Orlanth. Den har årlige kostnader, men vi trenger den uansett og de andre klanene liker oss bedre tror jeg.
Hvis vi så vil lære fler Orlanthmagier må vi oppgradere shrinen forøvrig, men det er for tidlig å vurdere.

Shit snute, syngende pest! Akkurat som i Warhammer er det kaos som er den virkelige fienden i dette spillet. Heldigvis for oss ligger det to landsbyer mellom Bachad og oss så vi trenger foreløpig ikke ta stilling til dette.

Så var det 1330 og vi ligger godt ann. Til tross for at det står at vi har 10 ferre folk teller ikke spillet med rytterne våre som jeg regner med å få tilbake i neste oppdatering. Vi ligger altså stort sett i pluss. Ikke dårlig til å være første gang vi spiller dette (meg og forsåvidt :p ) .
Rundt byen kan dere forøvrig se reisverket jeg bygde i starten og den hvite hytta nederst er Orlanthshrinen.

Hva skal vi bruke magien vår på i år? Denne gangen har vi et poeng mer fordi Jarosar sietter på rådet. Tenker vi setter av fire stykken som sist.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vi vil ha flere barn i tilfelle noen dør i kamp. Kanskje vi skulle snuse på en Quest også? Vi får sikkert bra items av sånt.

Lodin

Der Waaaah
En såkalt heroquest er det vanskeligste man kan prøve på i spillet. I praksis går hele landsbyen ut på et jorde, drikker seg drita og laiver en saga om en av gudene. For å sette igang med den må vi kunne hele sagaen ut og inn, altså ofre en masse til guden og ha mye hell og magi til overs.
Alikevel er sjangsene jævla små for at vi vil lykkes og sansynligvis blir rådsmedlemet vårt som forsøker sugd inn i eteren og tygd på til evig tid av Shub-Nigurath. =D
Det er med andre ord litt vel tidlig å begynne med det.

Jante

privileged CIS shitlord
Crops/Health/Herds for å bygge et solid matkammer og holde folk friske.

Aslak

Humanoïde, incognito
Enig med Jante, men sats litt på unger og jakt også. Siden det tydeligvis daua/migrerte ut 48 folk i fjor trengs det større befolkningsvekst.

oma

Village Drunk
Diplomacy og Trade igjen, viktige ting for å komme seg på godfot med eventuelle truelser. Om vi kanskje møter på noen hippier igjen, så hadde sikkert større trade gjort ting billigere (dog vi hadde jo ganske så mye)

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
(det her er ganske er ganske stilig, btw)

Er det slik at det lønner seg å ta herds over crops, ettersom de også kan ofres? Isåfall herds, health, children og enten trade eller diplomacy.

Jeg tenker, vi trenger mat (hards har flere bruksområder enn crops, og litt samme som hunting?), vi må holde folk happy og friske, og ungene bruker lang tid på å bli gamle og klare til krig (så vi må begynne nå!), og ettersom vi nok kommert til å trade mer enn krige i begynnelsen burde vi komme godt ut av det, enten gjennom det vi får ut av dealen eller relasjonsmessig. Yeah.

Lodin

Der Waaaah

Her er årets fordeling. Crops, health og herds vil forhåpentligvis sørge for at vi holder oss mette og friske. Trade kan komme godt med siden vi selv ikke kommer til å produsere så mye hvis spådommen til venstre slår til.

Troll! :argh: Jeg syns vi skal raide dem, men trenger vi hjelp til det? Problemet med å be andre assistere er at det tar lang tid å få gitt beskjeden. Jeg har forøvrig verva 4 våpentaner til.

Forøvrig har Valensta skifta hårfrisyre. :ermm:

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
La oss prøve å få med noen klaner på raidet. Skaper sikkert gode relasjoner og alt det der. Ingenting er så sammensveisende som å myrde og kveste en felles fiende!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
2, det virker som de er litt hardcore, så farlig å angripe alene selv om vi skulle vinne. Bedre å eventuelt da dele byttet med noen andre, enn å enten få ingenting eller alt til høy kostnad.
Så lenge vi rekker å raide!

Jante

privileged CIS shitlord
La Kagradus lede raidet og slakt oss noen troll! :D

Raid de alene hvis man har nok med soldater til å gjøre det.... det kan også være en ide å kanskje prøv å gjøre en deal med de hvis soldatene våre er helt på tryne

Lodin

Der Waaaah
Spilljegal våre fyld med kjerringjer au ynge. Lodin vare den einda så turde stå åleine. Han flippja fuggern åt dei andre sveklingane! \m/

Dere hørte rett. Det er ingen ære å løpe til de andre klanene å trygle om hjelp for å raide noen ynkelige troll. Vi går aleine og jeg sender Kagradus til å lede styrekene.

Dette tar ikke lang tid så jeg sender alt vi har av soldater. Mjød for the Mjød God!

Jeg lager et notat her: stor suksess! :bokse:
Bare sjekk hvor mye goods vi tjente på det. Spiller liten rolle om våre egne folk sliter med å mekke ting da.

Forøvrig er mooden til beboerne våre rykket opp til content. Fint at de er fornøyde med oss.

Jante

privileged CIS shitlord
Aww yeah! Tror nok den magiske drakten hans hjalp på. :D

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Fordi det ville innebært å gi dem noe istedenfor å ta all røkla deres og gjøre folk glade ved å myrde et annet folkeslag.

Kagradus 4 prez!

Lodin

Der Waaaah
Noes! Kagradus tilber Urox som ikke er alliert med en av hovedgudene Orlanth, Elmal og Ernalda. Hvis klanbossen vår tilber noen andre enn dem begynner de andre klanene å grumle.

Bah! 14 våpentaner og en ok leder rett i dass. Møkkaspill ass.
Vi bør sende minst 20 hvis vi skal raide så det er utelukket for en stund.

Hvor ble det av det ene magipoenget vårt? Brukte vi det på raidet mot trollene? Kun fåglane vet, men takket være dingsen vi kjøpte fra stinkerne fikk vi det tilbake.

Nok en gang sender jeg ut et party for å utforske traktene våre. Asborn er ubrukelig så han får gleden av å lede ti fotmenn.

Grisevoldtekt, i vår landsby? :wth: