Lite forslag angående Kjøp, salg og bytte

Status
Stengt for ytterligere svar.
D

Deleted member 91

Gjest
#21
Jeg stemmer for å sette grensen til 100 innlegg. Folk klarer seg jævlig fint uten mennesker som bare registrerer seg for å bruke Spillegal som de bruker QXL. Hvis en person har "akkurat det spillet du har lyst på", så burde han poste det på QXL, og ikke Spillegal. Tjohei.

Redigert: Jeg støtter også et forslag om å øke grensen på Trivielt til 100 (om ikke høyere), men det er en helt annen diskusjon...
 
#22
Hvis du skal sette en grense på 100, kan du like greit sette det på hele generelt. Eller så er det meningsløst, etter min mening...siden dette er et spillforum, og jeg regner med at grunnen din for å sette en slik grense, er for å få folk som faktisk interesserer seg for spill, til å registrere seg.

Men som sagt, det er en helt annen diskusjon.
 

Sancti

Terrorkatt
#23
K/S/B går jo også inn under Generelt, så jeg synes igrunn det er en god idé. En annen grunn til at det kan være greit, er at nykommere blir litt mer vant med forumet før de slippes løs i Generelt, slik at vi kanskje slipper like mange søppelemner som bare må stenges med en gang. Mange nykommere har en tendens til å lage nye emner bare for å lage dem, og gjerne av typen "hvilken musikksjanger er best" eller andre unødvendige emner.
Deng meg hvis dette høres alt for nazi ut, men jeg synes det virker som en god idé med en innleggsgrense på Generelt. Vi skal jo tross alt hovedsaklig være et spillforum.
 
#25
Jeg hadde faktisk ikke store problemer med at det var en minimumsgrense på 100 innlegg på blå/grå spillegal for å komme inn i Generell Prat (som det het den gang).
Men det er en evigvarende diskusjon som vi fremdeles ikke har blitt enige i for godt med. Men jeg støtter et slikt forslag.
 
#26
Opprinnelig skrevet av Nicholas@29.05.2005, 19.46
Jeg stemmer for å sette grensen til 100 innlegg. Folk klarer seg jævlig fint uten mennesker som bare registrerer seg for å bruke Spillegal som de bruker QXL. Hvis en person har "akkurat det spillet du har lyst på", så burde han poste det på QXL, og ikke Spillegal. Tjohei.

Redigert: Jeg støtter også et forslag om å øke grensen på Trivielt til 100 (om ikke høyere), men det er en helt annen diskusjon...
227371​
:)
 
#27
En grense på 100 poster for Genrelt forum er sikkert greit for meg det, selv om jeg kanskje synes det er litt unødvendig. Det er vel ytterst få som registrerer seg på et forum kalt "spillegal" for å primært diskutere film, musikk eller annet som ikke har med spill å gjøre. Ikke vet jeg, men jeg skal ikke begynne å grine om en slik grense dukker opp.
 
#28
Opprinnelig skrevet av Crizpy@29.05.2005, 19.50
Hvis du skal sette en grense på 100, kan du like greit sette det på hele generelt. Eller så er det meningsløst, etter min mening...siden dette er et spillforum, og jeg regner med at grunnen din for å sette en slik grense, er for å få folk som faktisk interesserer seg for spill, til å registrere seg.

Men som sagt, det er en helt annen diskusjon.
227373​
Selv om det er en diskusjon så sier jeg meg helt enig, innenfor generelt er det litt andre ting an konkret spill..

(Sorry hvis skrivefeil)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#29
Opprinnelig skrevet av Shigsy@29.05.2005, 21.10
En grense på 100 poster for Genrelt forum er sikkert greit for meg det,  selv om jeg kanskje synes det er litt unødvendig. Det er vel ytterst få som registrerer seg på et forum kalt "spillegal" for å primært diskutere film, musikker eller annet som ikke har med spill å gjøre. Ikke vet jeg, men jeg skal ikke begynne å grine om en slik grense dukker opp.
227409​
Det er faktisk en del mennesker som registrerer seg for å diskutere alt annet enn spill her, tro det eller ei. Jeg tipper det er fordi vi er en jævla kul gjeng. Men er det så galt om vi prøver å få litt fokus på "Spill"-delen av Spillegal? Jeg sier ikke at vi skal fjerne Generelt-delen eller lignende, men som sagt tror jeg ikke alt for mange gråter over at grensen er der. Og de som gråter over det er gjerne de med færre enn 100 innlegg, og de gir vi faen i uansett. At de får litt innsikt i hvordan Trivielt fungerer før de poster er bare positivt, er det ikke?
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#32
Nå sikler jeg. Jeg elsket den grensa for faen. Få den tilbake!
 

Sancti

Terrorkatt
#33
Grensen vil vende tilbake. :julenissen:
Jeg håper å få ordnet det i løpet av uka. Det innebærer at jeg må flytte 1200 medlemmer manuelt, så jeg regner med det er forståelig at det vil ta et par dager.

Når det kjelder kjøp, salg og bytte, så vil det også bli opprettet en ny medlemsgruppe for svindlere. En person som får to eller flere stryk (ikke minus, men stryk) vil bli flyttet over i denne gruppen, og vil ikke lenger ha tilgang til k/s/b-seksjonen.
 
#36
Opprinnelig skrevet av Sancti@30.05.2005, 01.17
Grensen vil vende tilbake.  :julenissen:
Jeg håper å få ordnet det i løpet av uka. Det innebærer at jeg må flytte 1200 medlemmer manuelt, så jeg regner med det er forståelig at det vil ta et par dager.

Når det kjelder kjøp, salg og bytte, så vil det også bli opprettet en ny medlemsgruppe for svindlere. En person som får to eller flere stryk (ikke minus, men stryk) vil bli flyttet over i denne gruppen, og vil ikke lenger ha tilgang til k/s/b-seksjonen.
227547​
Er det noe som helst vi kan gjøre for å hjelpe til med arbeidet?
 
#37
Tidligere når man hadde den grensen kom det en god del spørsmål og mas om hvorfor de under 100 innlegg ikke kunne skrive der. For å forhindre det kan man jo gjøre seksjonen skjult for de det gjelder.
 
#38
Vet ikke hva Endre har sagt om dette, men på den nye portalen kommer det en kjøp/salg/bytte-funksjon der medlemmer kan legge inn sin spillsamling (eksempel) og selge spill gjennom den. Man skal også kunne søke etter spill til salgs, gi brukerne en vurdering etter gjennomført kjøp/salg/bytte.
 

Sancti

Terrorkatt
#39
Ah, det har jeg ikke hørt noe om, nei.
Vi får se hvordan vi ordner det i forhold til k/s/b her... om denne seksjonen da vil bli helt overflødig eller ikke.

Shigsy: Jeg skal sjekke om det er mulighet for om de moderatorene som vil kan hjelpe til... jeg kommer til å begynne i ettermiddag/kveld.

Agahnim: Seksjonen kommer ikke til å bli skjult, men vi skal finne en eller annen lur måte å opplyse folk om det på, slik at det skal bli unødvendig å spørre hele tiden.
 
#40
Opprinnelig skrevet av Sancti@30.05.2005, 13.32

Agahnim: Seksjonen kommer ikke til å bli skjult, men vi skal finne en eller annen lur måte å opplyse folk om det på, slik at det skal bli unødvendig å spørre hele tiden.
227634​
Det løser ikke problemet helt - idioter kommer fortsatt til å mase om å få kunne skrive i seksjonen. Hvis de ikke engang vet om seksjonen kommer de sannsynligvis ikke til å savne den. Så får de en positiv overraskelse når de når et visst antall innlegg.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.