Mario Kart DS

#82
Er det noen som har noen detaljer om wi-fi mulighetene til mario kart? Er det slik at det funker over internett her i Norge?
[/b]
Ja, det funker over internett i Norge også...


Noen "facts" om MK:DS Wi-Fi:

- Maks 4 spillere
- Man kan spille mot folk på vennelisten, men man kan ikke velge hvilken venn man skal spille mot. Man kan heller ikke gi bort vennekoden sin til noen mens man spiller. Dette må man gjøre på en annen måte.
- Ikke chat
- Battle-mode er ikke online
- 20 av 32 baner kan spilles online
- Det er tre måter å koble seg til Nintendo Wi-Fi Connection nettet på:
* Trådløs router som er kompatibel med DS (Her er en liste over routere som er testet)
* Nintendo USB-Dongle
* Hot-Spot

EDIT:
Har lest på diverse forum at folk klager over at det er en del ting som ikke kan gjøres online uten at de har spilt det selv, men jeg skjønner ikke at de klager. Tror det blir JÆVLIG bra!
 
#83
Ingen online battle-modus og det å ikke kunne velge hvilke venner man vil spille mot er litt teit, men ellers har jeg ikke noe å klage på, digg blir det uansett.
 
#84
Jeg er onkel til en liten kar på snart 1 år. Tenkte jeg skulle plukke dette opp til han da han er jo i rette alders gruppe for nok et utrolig Nintendo produkt.

Bring on the flames! Hehe, jeg bare måtte!
 
#86
Vel, jeg er onkel til en 4-åring, og han lever fremdeles i løgnen om at han tror han spiller med en Xbox-kontroll når vi (les: foreldrene hans og meg) spiller Mario Kart: DD i kampens hete.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#87
Jeg er onkel til en liten kar på snart 1 år. Tenkte jeg skulle plukke dette opp til han da han er jo i rette alders gruppe for nok et utrolig Nintendo produkt.

Bring on the flames! Hehe, jeg bare måtte!
[/b]
Ja, stemmer! Hehe! Jeg har kjøpt Xbox 360 til tremenningen min med Downs syndrom! Hehe! Det burde han sette pris på! Hehe! Han liker jo å se på fine bilder! Hehe!
 
#88
<div class='quotemain'>
Jeg er onkel til en liten kar på snart 1 år. Tenkte jeg skulle plukke dette opp til han da han er jo i rette alders gruppe for nok et utrolig Nintendo produkt.

Bring on the flames! Hehe, jeg bare måtte!
[/b]
Ja, stemmer! Hehe! Jeg har kjøpt Xbox 360 til tremenningen min med Downs syndrom! Hehe! Det burde han sette pris på! Hehe! Han liker jo å se på fine bilder! Hehe!
[/b][/quote]

Hehe, men husk at bildene er så bra at han kan tro det er virkelighet. Kjipt om han hopper ut av vinduet for han tror han er en drage og kan fly etter å ha sett på Kameo... :blunk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#89
Hehe! Nei, det er nok ingen fare! Hehe! Han er jo langt smartere enn den gjengse Xbox 360-kjøper! Hehe! Hehe!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#91
Hehe! Ja, ikke sant! Hehe! For de som kjøper Xbox 360 er så dumme, ikke sant! Hehe!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#93
Jeg var dønn seriøs.
 
#95
Ingen online battle-modus og det å ikke kunne velge hvilke venner man vil spille mot er litt teit, men ellers har jeg ikke noe å klage på, digg blir det uansett.
[/b]
Har funnet ut en måte man kanskje kan velge hvilken venn man vil spille mot... Hvis man sletter alle på lista bortsett fra den man vil spille mot regner jeg med at man vil kunne spille mot den personen som er igjen. Har ikke testet dette (siden spillet ikke kommer ut her før neste fredag :p ), men det er sikkert en haug med andre folk på nettet som har prøvd det nå...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#96
Akkurat det der med battlemodus bryr jeg meg fint lite om. Tror jeg har spilt det til sammen fem ganger på GC. Kjedelige saker.
Og dette med venner... er vel ikke verre enn å avtale med tre andre at man skal spille på det-og-det klokkeslettet?
 
#97
Jeg er helt enig i at battlemodusen på GC var veldig livløs. Men etter previews, filmer og reviews å dømme, skal battlemodusen på DS være svært så god. Ikke bare er banedesignet bedre. Banene på GC var nærmest gimmicker (kjør på toppen av en GC-konsoll osv), men disse er mer logiske og byr på flere muligheter hva gjelder strategi. Dessuten er det et høyere antall av dem. Hva som derimot er rosinen i pølsa, er botene du kan spille mot i battlemodus. Husker jeg feil om jeg sier det var mulighet for åtte-spillere i battle? Det så iallefall slik ut på Gamespot sin gameplay demonstration.
 
#98
Akkurat det der med battlemodus bryr jeg meg fint lite om. Tror jeg har spilt det til sammen fem ganger på GC. Kjedelige saker.
Og dette med venner... er vel ikke verre enn å avtale med tre andre at man skal spille på det-og-det klokkeslettet?
[/b]
Joda, men hvis du har flere enn 3 venner som prøver å finne noen å spille mot samtidig, blir det valgt 4 tilfeldige av dere som får spille mot hverandre. Blir nok ikke noe problem for meg uansett, for jeg kjenner 2-3 stykker som har DS og som skal kjøpe Mario Kart. Passer vel egentlig perfekt ;)
 
#99
<div class='quotemain'>
Er det noen som har noen detaljer om wi-fi mulighetene til mario kart? Er det slik at det funker over internett her i Norge?
[/b]
Ja, det funker over internett i Norge også...


Noen "facts" om MK:DS Wi-Fi:

- Maks 4 spillere
- Man kan spille mot folk på vennelisten, men man kan ikke velge hvilken venn man skal spille mot. Man kan heller ikke gi bort vennekoden sin til noen mens man spiller. Dette må man gjøre på en annen måte.
- Ikke chat
- Battle-mode er ikke online
- 20 av 32 baner kan spilles online
- Det er tre måter å koble seg til Nintendo Wi-Fi Connection nettet på:
* Trådløs router som er kompatibel med DS (Her er en liste over routere som er testet)
* Nintendo USB-Dongle
* Hot-Spot

EDIT:
Har lest på diverse forum at folk klager over at det er en del ting som ikke kan gjøres online uten at de har spilt det selv, men jeg skjønner ikke at de klager. Tror det blir JÆVLIG bra!
[/b][/quote]

Du kan vel også bruke et trådløst nettverkskort/USB dongle dersom du allerede har internett på pcen du bruker? Har ikke bruk for trådløs router, og dette er vel et billigere alternativ...
 
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
Er det noen som har noen detaljer om wi-fi mulighetene til mario kart? Er det slik at det funker over internett her i Norge?
[/b]
Ja, det funker over internett i Norge også...


Noen "facts" om MK:DS Wi-Fi:

- Maks 4 spillere
- Man kan spille mot folk på vennelisten, men man kan ikke velge hvilken venn man skal spille mot. Man kan heller ikke gi bort vennekoden sin til noen mens man spiller. Dette må man gjøre på en annen måte.
- Ikke chat
- Battle-mode er ikke online
- 20 av 32 baner kan spilles online
- Det er tre måter å koble seg til Nintendo Wi-Fi Connection nettet på:
* Trådløs router som er kompatibel med DS (Her er en liste over routere som er testet)
* Nintendo USB-Dongle
* Hot-Spot

EDIT:
Har lest på diverse forum at folk klager over at det er en del ting som ikke kan gjøres online uten at de har spilt det selv, men jeg skjønner ikke at de klager. Tror det blir JÆVLIG bra!
[/b][/quote]

Du kan vel også bruke et trådløst nettverkskort/USB dongle dersom du allerede har internett på pcen du bruker? Har ikke bruk for trådløs router, og dette er vel et billigere alternativ...
[/b][/quote]

USB Dongle er ment som et alternativ for de som har PCen tilknyttet en bredbåndslinje, men ikke har trådløs router...