Mass Effect 2 [360, PC, PS3, Wii, DS, PSP, GameGear, Lynx, 3D0]

Lodin

Der Waaaah
#22
We have to deduct points for the lackluster online gameplay, which left us wanting to go back to Modern Warfare 2 and score a few more kills. Multiplayer includes all the planetary minigames (Quarian Sharking, Prothean Sudoku, Smear the Hanar, and Volus Bowling), a split-screen "catch-the-collector" mode, and online head-to-head battles or 4v4. Online co-op has been removed from the game, which is a shame, because it worked so well in Mass Effect 1.
Håper dem får noen artige mailer for denne anmeldelsen. :qen:
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Det erke spoiler, det er photoshop og referanse til The Witcher. At man kan romance Tali har vært kjent lenge.
 
#27
Det erke spoiler, det er photoshop og referanse til The Witcher. At man kan romance Tali har vært kjent lenge.
Ah, godt å vite. Teksten virket så riktig. :p
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#28
Jeg skal ikke spoile noe, og for de i Oslo-området kan plukke det opp av meg imorgen mellom ti og fire om de vil, til fullpris. Personlig kan jeg avsløre at det er bra. Dagbladetterningkastet kan tas til følge.
 
#29
Hvordan vet du hva terningkastet blir? :)

Nei, men seriøst. Sitter nå og typer ut de siste avsnittene til både nett- og papirutgaven (går unna med spillets soundtrack på øret). Det er selvfølgelig noen velskrevne(?) paragrafer som ikke helt 'makes the cut'. Gir en liten smakebit her, siden det ellers bare forsvinner ned i harddiskens evige jaktmarker.

Potensielt Spoiler, selv om det kanskje ikke røper noe dere ikke allerede visste.

"Lojalitet er en viktig del av gameplayet. Jeg mistet for eksemepl lojaliteten til Miranda når jeg tok Subject Zero/Jacks parti i en krangel, selv etter at jeg hadde arbeidet hardt for å få den i utgangspunktet.

Dette var såpass uopprettelig – Miranda, du er en sutrende hurpe! – at jeg aldri fikk lojaliteten (i navnet) tilbake. Dette hadde den underlige effekten at jeg oftere valgte Miranda med meg på sideoppdrag for å blidgjøre henne. Det hadde ingenting å si verken den ene eller den andre veien."
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#30
Hvordan vet du hva terningkastet blir? :)
Fordi de folka i Dagbladet har JÆVLIG peiling på spill! Nettopp kommet til den første skitne byen jeg ikke husker navnet på (hvor man hooker opp doktorfyren og Archangel/Garrus), med Dirtyhoe Shepard, og angrer litt på at jeg spilte Soldier denne runden og...
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Hvor mange folk kan man totalt ta med seg? Sånn inkludert han gladiator Boba Fett duden dere sikkert ikke har fått siden han er DLC.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#32
Er forresten to DLC-pakker som er klare til gratis nedlasting allerede. Får ikke den ene til å funke, men får de sikkert fikset på en uke. Lodin irc.
 
#33
Med Zaeed er det et helt fotballag (11 stykk). Og joda, DLC er tilgjengelig på Debug. Ikke helt det store. Men hei, det er gratis ved launch.

Personlig går jeg og gleder meg til Hammerhead-DLC'en, som skal ta over for de utrolig døve Mako-sekvensene fra en'ern.

@justincase: Jepp, opplevde det samme angående Soldier-class (spesielt sia jeg rønna spillet to ganger med denne klassen). Infiltrator og Engineer er litt fetere. Men jeg tror jeg vil anbefale folk flest å teste Sentinel. Mest krefter der for å mix up the combat and shit. Blir litt vel skytetungt på Soldier.
 
#35
Noen andre som føler seg som en barnehageonkel i den første delen av spillet?
Rekrutere, utøve tjeneste, ikke komme i krangel med x10.. Spiller igjennom som nøytral så jeg får med meg alt, og så håper jeg at det er mange timer bak Omega-4 når jeg går renegade...
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Via PA har man denne sida. Der har de en hel haug med saves til PC versjonen man kan bruke og tilpasse Shepard når man starter 2. Sånn hvis det er viktig at hen er samme karakter som på 360en. :p
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#37
PC versjonen kom i posten fra Elkjøp i dag, og her er det litt å utsette. Spillet selv er det ingenting galt med, men muskontrollen spesielt har jeg brukt mye tid på å reparere.

Det finnes ingen setting i selve spillet for å justere følsomhet (jepp), og acceleration er på. Begge må man haxe ved å laste ned en app og redigere filer. I tillegg så senkes følsomheten drastisk når man sikter våpenet, noe som er helt okei med stikker men som jeg ikke klarer bli vant til med mus. Dette er ting som ville fått meg til å plugge inn gamepadden, men det finnes det ingen støtte for.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#38
Og jo, en ting som må nevnes om det ikke har blitt sagt nok ganger: Om du har en ME-save og loader denne vil en del elementer i spillet være om ikke drastisk, ihvertfall rimelig annerledes basert på valgene du gjorde i forgjengeren.
Sier det igjen etter at theger og jeg oppdaget en del sentrale forskjeller i spillene våre, noen roller innehaves av forskjellige personer/skapninger og andre forholder seg til deg på forskjellige måter.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#39
Hvor mye koster PC-versjonen på Gamestop? Og må man/kan man aktivere det på Steam på samme måte som MW2?
 
#40
Kosta 399 kr på Gamestop her i Bodø. Når det gjelder Steam så er jeg usikker på det for det er ikke jeg som kjøpet spillet.