[Multi] Mass Effect 3 [360, PC, PS3, Phantom, Jaguar, Game & Watch, Brettspill]

Lodin

Der Waaaah
I forbindelse med 3 sa de at det var fordi det tar for mye tid å legge til støtte for frosker. Nok en gang, støtte for Kinect var derimot ikke no stress. :ras:
Uansett er det bedre med keyboard og mus siden man er mye mer treffsikker og kan mappe alle skillsene sine til tallknappene.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg er enig med deg når jeg finner en måte å spille med mus og nøkkelbrett fra go'stolen.

Edit: No mer flirings. Bioware forklarer hvorfor du ikke kan senke våpenet på kommando slik du kunne før.
In combat areas, you have your gun out... in more hub-like areas you don't.

It's unfortunate, but sadly it was needed to claw back a significant chunk of memory.

Lodin

Der Waaaah
Har de sagt noe om at alt man trenger for å unlocke From Ashes DLCet er MassEffect3DLCUnlockerRELOADED? Det er da bare en ny crack som bypasser en sjekk spillet gjør når man starter opp. Alt ligger der når man har lagt det inn så gudene veit hva som var på den 600MB store fila jeg måtte laste ned før jeg starta opp. =D

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Hadde ikke vært overraska om de sender deg filer du allerede har bare for å unngå "vafan jeg hadde filene allerede?!"-debatten.

Jeg vet PC versjonen ikke støtter pad, men vi har jo noe så smart som Xpadder og Joy2Key og sånt dritt, og lurte vel bare på om noen har prøvd dette. Er det noe som helst i spillet som tilsier at det ikke er særlig brukervennlig? Tør jeg vedde på at du kan navigere menyer med piltaster?

Lodin

Der Waaaah
De fleste menyer kan man bruke piltaster i, men fra tid til annen krever de litt musing. Ikke helt idielt med andre ord.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Du vet han som kjøpte spillet og bare skulle teste coop og ble sittende å spille dem mer enn énspillerdelen?

Det er meg.

Fikk valget om å rekrutere Ashley til laget, sånn som den hora oppførte seg i 2'eren så kan hu bare glemme det:argh:.

Lodin og Yeti og alle som spiller på mesterrasen forøvrig: Sleng opp nicks.

Nabbe

Har fin hatt.
Fikk spilt noen timer i går, og joda, dette virker som ålreite saker så langt. Ikke fått gjort stort annet enn det første skikkelige storyoppdraget etter man har fått tilgang på normandy igjen, samt et par sideoppdrag (dlc-et bl.a.), men det lover jo godt. Discbyttinga dreper meg da. *gjøre et sideoppdrag* ... vent hva, jeg må bytte disc, du kødder neeeeeeeei argh. dumme DVD-er.

Er forøvrig sikkert opp for litt multiplayer om noen vil litt senere i dag.

Lodin

Der Waaaah
Vent, du har lagt det inn, men må fortsatt bytte disker? Enda en fordel med PC-versjonen siden man ikke trenger platene etter at det er regga på Origin.

Rekruterte forøvrig Protheanen i går og døde litt inni meg når jeg hørte stemmene deres. Hadde til det lengste håpa at den tubben med lydklipp jeg posta bare var kødd. :penga:
Men det til tross så eier fyren no jævlig.

Nabbe

Har fin hatt.
Begge discene er installert, men som i toeren, så må man såklart fortsatt bytte discs. Og ja, det virker som om det er noe sånt som én disc for hovedoppdrag og én for sideoppdrag. WAY TO GO.

Ser ikke problemet med stemmen hans. Universet er fullt av rare aksenter.

Shinra85

Spillegals effort emo
Lodin skrev:
Særlig med tanke på at faenskapet kan lastes ned på nytt fra Origin og. Men du ser tydligvis ut som en nubb siden de fortsatt spør deg om den garantien. :smugdog.
Yo Shepard me rudebwoay! Pass de dutchie pon de left hand side, mon.

demake

Seksuelt godteri
Lyst på detta nå, men det skal spares til de to prompeukene jeg får når gubben reiser til Tanzania i påsken.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Største negativet med multien er vel at Bioware vil ha en til å bruke spenn på de teite pakkene. Koster ikke så mye å kjøpe dem med credits man får av å spille, men alikevel.
Du har valget mellom å bruke penger eller tid på de pakkene, noe jeg ikke helt ser at er negativt. Det beste er uansett at du ikke MÅ kjøpe pakker siden våpnene du får er gode nok i de fleste situasjoner; den virkelige equaliseren er powers og ferdigheter.

Uansett, bare en ting til jeg fant ut: Hvis det er en kødd som går rogue eller bare ikke gidder å trykke Ready, så holder det ikke at hosten går inn og velger "Kick player". Her er det god gammeldags kickvoting som gjelder, så minst to (ettersom jeg forsto) må stemme for kick før han blir sparka ut. Iallfall på PC syntes jeg systemet var rimelig sømløst; hadde en plass ledig på laget da jeg inviterte Lodin, som ble opptatt før han fikk joina. Så fikk vi sparka ut han gjøken som bare trolla, og da smatt Lodin inn med en gang.