Readyness er det du øker ved å spille flerspiller, er det ikke? Tror den rett og slett multipliserer ressursene dine i war roomet (gåre an å si krigsrom?) fra enspillerdelen - hvis du har 50% så får du bare halv effekt.
Tror jeg.
Oh yes. Har dyppa tåa litt i flerspillergreia, og readiness er på 67% (den minker med en prosent hver dag, virker det som), noe som så klart betyr at jeg må spille mer av en ganske ålreit horde mode-greie. Ikke den verste dealen, men litt surt for folk som spiller på 360 og kanskje ikke har Live. Vel, da går det jo an å spille Infiltrator på iOS. Som koster 45 spenn. EA skal ha spenna dine, så mye er sikkert.
Uansett, har vært på Tuchanka og dilla med noe greier på Citadel etterpå, og dette er en fortellende historie, så mye er sikkert. Liker også at Biscuit får riktig velte seg i fitte i dette spillet, har allerede ett hakk i sengestolpen for å si det sånn og dealer med flere.
Angående det Justin skriver over her med at etter Priority: Tuchanka er det en del missions som bare ikke går an å fullføre... det er bare jævla teit (tipset til dere som ikke er så langt ennå, er å fullføre Citadel-sideoppdrag som ville faen før dere tar det oppdraget). Jeg var heldig og hadde fullført alle bortsett fra en som ikke kunne fullføres etter det oppdraget, men siden jeg fortsatt har flere aktive er det bare tilfeldig hvilke som blir borte. Om det er noen trøst får man for det meste bare bittelitt credits og XP for det (som i, 2500 credits og 30 XP), men ja det er skamteit.
Om noe mer skal kritiseres så er jeg ikke storfan av at noen av oppdragene i enspillerdelen helt tydelig bare er utvanna og døllere utgaver av brett og oppdrag du får i flerspillerdelen. Altså, jeg liker skytinga, men spesielt ett oppdrag hvor jeg skulle daske Cerberus som drev og bortførte sivile var bare slitsomt. Og, ja, questloggen er et sjumilssteg bak sånn ting bør fungere. Bioware har en ypperlig questlogg i Star Wars: The Old Republic (lett den beste jeg har sett i et action-rollespill), de burde bare tilpasset den til Mass Effect 3 og gitt deg mer kontroll over hva som vises på kart og oversikter. Slik det er nå må du bruke ekstra tid (eller bare gi faen, trekke ned overlay og finne svaret på wiki) for å holde noenlunde oversikt over sidequests og det er så jævla unødvendig. Mange av sidequestene er også bare meningsløs schlepping hit og dit og så får du beskjed om at War Asset: Drunken Sailors har sluttet seg til krigen, noe som gjør at man føler seg mer som et bud enn en krigshelt.
Uansett, det jeg ikke liker er for det meste småpirk. Eurogamer lanserte påstanden om at dette er spillindustriens første skikkelige blockbuster, et spill som leverer en bred historie sammen med et overflødighetshorn av spillmekanikker fra alle kriker og kroker. Ikke at jeg skal påstå at en tidvis litt for svulstig space opera er spillmediets ypperste uttrykk, men hvis du klarer å la deg rive med (noe jeg fint klarer siden jeg liker settingen og er en sucker for sci-fi) er det ikke vanskelig å se hvor de vil hen. Så, ja. Time well wasted.