[Multi] Mass Effect 3 - SPOILERTRÅD

Det blir nok mye ræging fra haterne som vanlig, men jeg syns det var ok på tross av skyhøy teskje-faktor i delene med Illusive Man og den drittungen. Selve slutten etter det var grei nok, litt mer happy ending enn tidligere. Greit med litt closure, men ellers ga ikke dette meg noe særlig. PS tok synthesis-slutten, skal se de andre på tubben.

Da er det vel bare å glede seg til Mass Effect 4.
 

Terje

mostly harmless
Åssen vet jeg om oppdateringa er installert i origin? :psyduck:
Sier at spillet er oppe til dato, men har ikke lasta ned en døyt.
Driver og roter rundt etter den jeg også, men den ser ikke ut til å være ute for oss enda. Kotaku nevner "before noon MST, which makes it 2:00 p.m. here on the East Coast." Hivlket betyr åtte-tiden ikveld her hvis jeg ikke tar mye feil.
 
Klarte ikke dy meg. Hadde lav EMS, og kunne bare velge control(?). Earth overlevde greit, og Shepard reparerer relays og påtar seg en kontrollfunksjon i galaksen, akkurat som jeg håpet hun skulle etter at jeg valgte control i mars. Fikk også en bitte liten tåre i øyekroken da de hengte opp navneskiltet hennes på tavla til Normandy :$

Blir definitivt gjennomspilling med total running som jeg har gjort med ME1/ME2 tidligere.. Gadd ikke prøve igjen etter forrige slutt, men med denne patchen føles det riktig igjen.

Gir 7/10, mer en forventet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Driver og roter rundt etter den jeg også, men den ser ikke ut til å være ute for oss enda. Kotaku nevner "before noon MST, which makes it 2:00 p.m. here on the East Coast." Hivlket betyr åtte-tiden ikveld her hvis jeg ikke tar mye feil.
Sjekka det der før jeg dro av gårde, har ikke Origin her men det jeg fant ut var at selv gratis DLC ikke blir installert i Origin med mindre du spesifikt velger spillet, og så "Look for downloadable content" eller noe. Først der kan du installere driten din.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Føkk haterne. Jeg valgte den nye slutten og hadde valgt den hvis den var der fra før av, og den resonerte med meg mye mer. Følte virkelig at jeg tok et valg, og sekvensen deretter var tilfredsstillende.

Edit: Youtuba den nye synteseslutten som jeg opprinnelig valgte og den vil jeg si er værre nå. Før så var den et kompromiss, den eneste måten å gjøre slutt på syklusen, og kom med en kostnad ikke mindre enn menneskeligheten selv. Nå er den bare... friendship is magic og pose og sekk. Ser for meg Bioware står ovenfor og trykker godteriet nedi halsen på meg og bare "ER DU FORNØYD NÅ?!? HÆ?!?! VAR DETTE LYKKELIG SLUTT NOK FOR DEG?!?!?!"
 

Terje

mostly harmless
Sjekka det der før jeg dro av gårde, har ikke Origin her men det jeg fant ut var at selv gratis DLC ikke blir installert i Origin med mindre du spesifikt velger spillet, og så "Look for downloadable content" eller noe. Først der kan du installere driten din.
Var klar over det, dreiv og trykka den linken med jevne mellomrom hele tirsdagskvelden men da jeg la meg rundt midnatt var den fortsatt ikke å se. Jeg hadde satt av kvelden til å spille den, kanskje rekke gjennom to ganger med både paragon og renegade sheppen, men neida. Takk for det. Den var derimot tilgjengelig morgenen etter, men jeg har jo ikke ferie enda så da var det å dra på jobb istedet. Og det ble selvfølgelig en god og lang dag på jobb igår så var ikke hjemme før halv åtte. Men rakk nå igjennom med renegade femshep ihvertfall. På en sprett ny og fullt fungerende TV denne gangen vel og merke.

Så ja, det ble å se renegade slutten igår og dermed så jeg jo mer eller mindre det samme som Justin lister opp. Noen små forandringer, de han nevner han så stills av var ikke de samme jeg så. Jeg fikk stort sett servert bilder av folk som hadde dødd underveis i serien, men enkelte som hadde overlevd også. Så vet ikke helt kriteriet der. Beit meg merke i Wrex, som jeg jo måtte skyte da han raega over at kuren hans var blitt sabotert. Og Tali, som jeg greide å rote det til med. Altså, jeg spilte jo renegade og når du står der og må velge mellom å knuse eller spare Geth så er å knuse de renegade-valget. Jeg hadde egentlig ikke lyst til det for Legion er kul, men valgte det for å holde meg til renegade sporet etter å nesten ha valgt det andre. Når da Legion protesterte og jeg fikk samme valget igjen á la er-du-heeeelt-sikker så ombestemte jeg og valgte nei faen, ikke skyt. Denne usikkerheten var tydeligvis alt som skulle til for at han Quarian tullingen bestemte seg for å kjøre sitt eget løp og få hele Quarian rasen slakta. Og dermed gjorde Tali den "buhu, rasen min" greia si og hoppa i havet. Så sånn var det. Likte henne ikke noe særlig likevel. Thane var en annen som ble vist i det slideshowet men han dør jo iløpet av storyen uansett. Tror det var fler men husker ikke nå.

Ja, også så jeg den helt nye slutten igår også. Fordi jeg konsekvent velger de svarene som er nederst på hjulet for å kjøre renegade-linja fullt ut så valgte jeg den automatisk uten å helt få med meg hva jeg gjorde. Du får den altså ved å nekte å foreta noen valg på slutten når du blir bedt om det. Den var artig nok, om enn mye kortere enn de andre. Den var faktisk noe jeg så for meg ville dukket opp som en stinger etter rulleteksten tidligere, spillet la jo så jævlig opp til det så jeg ble litt skuffa over at vi ikke så noe mer til det der før. Artig at den dukka opp nå.

Blir å kjøre gjennom med paragon sheppen ikveld. Får ta synergy-slutten med han som jeg gjorde sist. Har en tredje shep også som jeg ikke har begynt på ME3 med enda, men jeg tror ikke jeg gidder enda en hel gjennomspilling til riktig enda. Men det skal gjøres, den sheppen er den jeg har det artigst med. Altså, jeg skulle i utgangspunktet bare spille gjennom med to figurer, en renegade og en paragon. Men jeg blei litt skuffa over at de egentlig er ganske like, du får en perfekt gjennomspilling med de begge to hvis du er konsekvent. For å få litt annerledes resultater må du føkke opp innimellom, og det gjør du ikke hvis du velger de rene paragon eller renegade svarene på hjulet. De er alltid det riktigste svaret og gir deg den beste løsningen på situasjonen, uansett hvem av de du velger. Så derfor har jeg spilt gjennom med en tredje figur, en som konsekvent aldri velger verken paragon eller renegade med mindre sitasjonen er uløselig på andre måter. Men det skjer nesten aldri, eneste jeg kommer på i farten der er den Hanar-profeten i begynnelsen av det første spillet som du ikke blir kvitt. Har kun holdt meg til de vanlige svaralternativene ellers, og har dermed ofte ikke fått det optimale resultatet. Jeg tok også og rota til enkelte ting med vilje, sånn som slutten på ME2 så noen av folka der daua. Begge de to andre fikk jeg perfekt slutt med der, så jeg ville se et annet alternativ. Vekka aldri Grunt, leverte fra meg Legion uten å ha aktivert han, kødda til enkelte loyalty-missions. Dermed har ting gått en god del mer til helvete med han, så det skal bli artig og se hva slags virkninger dette har hatt på det tredje spillet og om det får noe særlig å si for slutten.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Joda, du har helt rett angående stillbildene, var bare jeg som skrev litt kort og slurvete.

Morsomt jeg ikke "la merke til" den nye slutten, så ikke på det som et alternativ. Morsomt de har lagt den til, da.