Mega Man 9 - Capcom kødda ikke da de sa dette var old-school

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#82
Ja, for da er det spillet sin skyld. Men mest din egen, ettersom du utsatte deg for slik styggedom i utgangspunktet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#83
For å spille Mega Man 9 må du klare å lese og reagere det som skjer hele tida. For å spille Suikoden 2 må du være synsk eller bare akseptere at du ikke vet alt du trenger å vite for å kunne bedømme sjansene dine til å lykkes. Jeg påpeker bare at det ene er god design og det andre ikke er det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#84
Du må ikke være synsk for å vite at fiender kommer til å hoppe opp fra pits i begynnelsen av Concrete Man sitt brett og føkke opp hoppet ditt så du dør?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#85
Nei, for de hopper opp like før du når kanten. Reaksjonsevne, farr.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#86
Det er et par death traps i Mega Man 9 der man enten skal være synsk eller ha nær overmenneskelig reaksjonsevne. Et eksempel er hoppesekvensene på Plug Man sitt brett: Når kommer ditt fargene forandrer seg så starter en ny hoppesekvens av typen "blokker som dukker opp og forsvinner i mønstre", midt i den sekvensen får man blokk og det naturlige vil være å hoppe opp på nærmeste plattform fra den, men gjør du det så dukker det opp en blokk som stopper hoppet og sender deg rett til helvete. Løsningen er å ikke hoppe, men bare falle ned på en blokk som kommer samtidig som den som sendte deg i døden.
Men slik jeg ser det er ikke det noe problem. Spillet handler i stor grad om å lære seg brettene, og når man ser mønstrene og løsningene kan alle brettene tas uten å ta noe skade som helst, men å gjøre dette første gang på et brett er rimelig vanskelig.

Har 3 Robot Masters igjen nå. Hornet Man, Plug Man og Tornado Man. Hater den forferdelige mini-bossen på Hornet Man sitt brett, den blomsten som popper opp random samtidig som man må hoppe fra plattform til plattform for å unngå den roterende greia.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#87
Kanskje jeg hoppa før jeg nådde kanten da!? Ja det er din egen feil fordi du suger jeg er best jeg er hest ho ho ho. farr. gitt.


Lurtz: Han blomsterklokkebossen klarte jeg uten å ta en hit siste gangen. Går mye på flaks hvor han dukker opp da.
 

oma

Village Drunk
#88
Så det fetthesten påstår at det er kult med quick time events?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#89
Hehe, Oma har faktisk et godt poeng der. Ikke noe mer klaging på QTE nå Yeti, hører du? :p

(Jada det er en integrert del av spillet osv, blablabla. Men det er faenmeg ikke langt unna random og urettferdige QTE.)
 
#90
^^ Aww. Bare for å legge den der død: Mega Man 9 gir deg hele tida oversikt over variablene du trenger å kjenne til for å klare deg. Eneste du ikke vet er hvor mye fiendene dine tåler, men det er irrelevant fordi du får nok informasjon hele tida til å klare å ta hver enkelt uten å miste liv. Suikoden 2 gjorde ingen forskjell på gjengen med fire hybelkaniner som ikke var i stand til å gjøre noe motstand før de ble slakta og en gjeng med fire-fem banditter som var betraktelig hardere. Jeg brukte samme metode spillet hadde lært meg opp til å bruke fra før av på de bandittene, og det fungerte ikke. Det holder ikke.

Jeg skjønner deg faktisk på den. Det er ikke hvem som helst som hadde forstått at fire-fem banditter vil være hardere enn en gjeng hybelkaniner med mindre spillet gir deg beskjed om det...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#91
Hehe, Oma har faktisk et godt poeng der. Ikke noe mer klaging på QTE nå Yeti, hører du? :p

(Jada det er en integrert del av spillet osv, blablabla. Men det er faenmeg ikke langt unna random og urettferdige QTE.)
Hæh? Den her skjønte jeg ikke.
Jostein skrev:
Jeg skjønner deg faktisk på den. Det er ikke hvem som helst som hadde forstått at fire-fem banditter vil være hardere enn en gjeng hybelkaniner med mindre spillet gir deg beskjed om det...
Nei, hvorfor skulle det være innlysende? Nettopp, fordi du ikke kan vite hvor mye noen fiender tåler før du har drept dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#93
Jøss, der tabba jeg meg skikkelig ut, gitt. Er liksom ikke sånn at du dreper en skokk soldater i prologen med bittelitt mindre anstrengelse enn man trenger for å smøre på ei brødskive eller noe. Logikk, folkens.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#94
Og fiender blir heller ikke progressivt vanskeligere i slike spill. Logikk PØLZ.

Hvor mange forskjellige tråder har vi brukt på dette nå?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#95
Det logiske ville vært om soldatene, som faktisk har kamptrening, var vanskeligere enn bandittene. Iallfall hvis man skal tenke etter spillverden-logikk. Tenker man meta-logisk har du rett. Og da er det iallfall absurd at man ikke kan se hvor mye liv fiendene har. Og vi har brukt to tråder.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#96
Så om jeg har skjønt det riktig, sloss man først mot noen soldater, så mot noen hybelkaniner som er hakket bedre enn soldatene, og deretter en gjeng med banditter som (overraskende nok) er hakket bedre enn hybelkaninene igjen? I denne rekkefølgen, som er kronologisk?

For hvis det er tilfellet, vil jeg gå så langt som å påstå det er fuckings retarded å ikke anta bandittene er vanskeligere motstand enn kaninene.

Eller, hæ, skjønner ikke lenger jeg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#97
Hvis du synes det er logisk at en ball med støv tåler mer enn en soldat så gjerne for meg.
 
#98
Så du mener at det ikke er logisk at når det kommer en ny fiende i et spill så er den nye fienden hardere enn de gamle som det nå har blitt kjempelett og slå?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#99
Hmm, kanskje jeg blander sammen Yetipants med Yahtzee. Eller noe sånt. Eheh. Begge to er ihvertfall fønny men fast bestemt på at de har absolutt rett.
 

oma

Village Drunk
Hæh? Den her skjønte jeg ikke.
Du har snakket om quick time events i spill før, om hvordan de kan gjøres godt (Drakes fortune) og om hvordan de kan gjøres dårlig (Bourne spillet). Det var en kritikk av hvordan du har nevnt at qte (Kort for quick time events) ikke burde bli brukt i spill, men likevel syns Megaman 9 er dritfett. Hvis man med litt albuerom tenker seg at Megaman 9 egentlig er ett spill som baserer seg på reaksjonsevne og pugging, så kan man nesten, bare nesten, tenke seg at det minner bittebitte litt om qte.