MegaGames Oslo - Spillegalia

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#1
Tjenare,

Jeg kom over noe artig her om dagen: I mars arrangeres det MegaGames i Oslo som kort fortalt er et brettspill for opp til 60 personer! Høres det dritt ut slutt å les, om ikke:

"Bli med på en rominvasjonsimulasjon for 50 spillere!

Trusselen fra Verdensrommet blir Norges første kjempespill. Vi setter opp vår egen utgave av kjempesuksessen Watch the Skies som har herjet alle verdenshjørner. Et gigantisk brettspill med forsiktige rollespillelementer hvor spillerne sammen utgjør verdens stormakter i møte med en invasjon fra verdensrommet.

4-6 spillere tar sammen jobben med å styre en stormakt gjennom tre år. Hver spiller tar rollen som en minister, med alle ansvarsområder som følger med. Vil menneskeheten overleve?

Hold av 5. mars 2016!"

Ganon, Buggz og meg selv har lyst til å lage et spillegallag/spillegalstat men litt lite land med bare oss tre, så les litt på Facebooksiden og/eller på denne reportasjen fra det ble gjennomført i England sist så kanskje du kan bli minister i Spillegalia du og?

edit: @Agradula
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg vil være med!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Som Filip nevnte er jeg selvsagt også med på dette. Helt siden jeg så GOD DAMN MEGAGAME ble jeg fascinert og ville prøve det en dag selv. Jeg så bare aldri for meg at det ville skje i lille monopolelskende Norge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Bare vent, brettspill er blitt den nye ølbrygginga. Du skal se det tyter av flanellskjorter, tømmerhoggerskjegg, sideskill og hornbriller når vi møter opp.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#7
Jaaaaa! Ligger noen videoer ute som jeg har sittet å sett på i dag, blir å eie.
 

demake

Seksuelt godteri
#9
Jeg er med!!!!
 

demake

Seksuelt godteri
#11
Prøver å tromme sammen et Bergenslag.
 

demake

Seksuelt godteri
#13
Vi er SG avdeling Bergen
 

demake

Seksuelt godteri
#14
Dessuten så gikk det jo så jævlig bra i Codenames, SÅ KANDKE JEGDiTcher ok???
 

demake

Seksuelt godteri
#16
Men serri, det så ut som om dere kommer til å få fullt lag, og jeg tror vi blir flere fra Bergen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#17
Ok da. Men registreringen. How do we do it? Bare regger og skriver hvem man vil være på lag med?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Vi ser hvem som blir med, så kan alle skrive opp alle andre når vi regger oss?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#20
Men tror du ikke det blir rift om plassene? Ihvertfall hvis demake tar med Bergen? Da står jo sg for en femtedel av hele greia.