Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3, og bare PS3)

Vakker?
Mer enn vakker :grine:

Jeg får gåsehud av trailerene fordi musikken blender så fantastiskt inn med det som skjer på skjermen!
Han har også del ansvaret for at jeg begynte å gråte under sluttsekvensen til MGS 3 (ja, ikke mobb <_<).

Hideo og Harry er genier :elsk: !

CyberK

Finner ikke på noe.
Vel, du er ikke alene om det. :$

Kom egentlig hele sanninga om MGS2 ut på verdsveven så ævlig lenge før den kom ut? Jeg (14 år-gamle jeg, vel å merke) ble tatt helt på sengen av det.

Lodin

Der Waaaah
Noen uker før slipp begynte det å versere rykter om at man spilte noen andre enn Snake gjennom mesteparten av spillet.
Men det var såklart så dumt at ingen kunne finne på å tro på det. :p

Jeg har nå sent en koselig liten mail til Kojima Productions. Den handler selvfølgelig om at de skal porte Metal Gear Solid 4 til Xbox 360. Om det fungerer?

Sannsynligvis ikke, men er man fanatiker så er man fanatiker.

Det er nesten så jeg blir religiøs, bare sånn at jeg kan be til Gud om at MGS 4 skal komme til 360. Jeg tror aldri jeg har ønsket noe så mye som dette :elsk:

Ja, jeg er en geek :$

Kilik

Lokal moderator
Tror det blir teknisk vanskelig. Ikke det at X360 er så mye svakere enn PS3, men PS3 har en sær arkitektur. MGS4 er bygd opp fra grunnen av mtp. Cell-arkitekturen i PS3, og er nok det spillet som vil utnytte PS3s unike hardwarefeatures mest i første omgang. Jeg tipper det vil ta minst et halvår å porte til X360, trolig med svakere grafikk/framerate.

SHDR

Gullmedlem
Assetene blir jo selvsagt resirkulert, og all animasjon og blablabla blir brukt omatt. Det er mulig Kojima Productions BARE har ninjaer til å programmere for seg, men jeg nekter å tro at de bruker alle SPE-ene til noe særlig fornuftig. Ikke som Xenon ikke kan klare uten videre.

Hvorfor? Vel, comp.scis beste hjerner har jobbet med parallellisering av tradisjonelle applikasjoner i 25 år. Så langt har det ikke vært fabelaktige resultater. Sure, parallellisering er effektivt for databasesortering og søk og denslags, men ikke for dynamiske algoritmer fordi du risikerer at koden kommer out of synch, rett og slett. Ikke at det er så enkelt i virkeligheten, men å klare å kjøre alle SPE-ene på full pinne er mer eller mindre umulig med mindre du kjører lineære algoritmer på dem. Det er ikke særlig mange av dem i spill, unntatt i rendringsmotoren, og den jobber mot GPU-en, ikke CPU-en. Ergo vil nok MGS4, pent som det er, neppe bruke all den teoretiske ytelsen til Cell.

I verste fall må Kojima Productions skrive om en bunt med subsystemer og uansett porte hele styret fra OpenGL (som er hoved-API på PS3) til Direct3D. De to PPE-ene i Xenon er godt istand til å gjøre det samme som minst PPE-en i Cell og et par av SPE-ene. Kanskje mer. Nå har jeg ikke detaljer for hånden, men såvidt jeg husker er PPE-ene i Xenon kraftigere enn den ene i Cell. So there you go.

Så vanskelig kan det umulig være. Å få spillet til å funke med tilsvarende grafikk på x360 kan neppe få noen til å svette i buksene. Om det foregår festlige ting bak i kulissene, som en massivt parallellisert fysikkmotor eller denslags, er det en ganske annen affære.

Also, tenk på de tidligere MGS-spillene: De er egentlig ikke så mye tekniske underverker som de er håndverksmessig svært gode. Effektiv og ekspressiv modellering, veltegnede teksturer og that´s it. Få avanserte partikkeleffekter og praktisk talt ingen shadere. MGS4 kommer nok til å forandre litt på dette, men jeg mistenker at filosofien kommer til å være den samme: håndverk foran teknikk; motsatt av hva vestlige utviklere vanligvis går for. Bare se på Oblivion. Eller Prey. Eller hvilket som helst vestlig spill produsert de siste fem årene.

Per dags dato så har ikke jeg sett noe som er bedre enn MGS4, grafikk messig på konsoll... nå har ikke jeg sett alt...men av alt det jeg har sett..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare meg som overhodet ikke ble noe imponert av de bildene der? "Brown: It's the new gray!" <_<

Minner meg om Ghost Recon: Advanced Wankfighter på PC.

Noen av animasjonene er heller ikke så mye å skryte av. Ser ut til å være omtrent identiske som de i MGS3. Liker heller ikke hvordan ansiktet til Snake er bygd opp. Det virker veldig uttrykksløst, spesielt øynene.

SITAT(SHDR @ GTA4-tråden @ 23.11.06, 14.38) 36379
Åh, og Metal Gear Solid 4 er visst gått mulitplattform.. Jeg har ikke sett noen bekreftelse på dette noe sted, men kilden er visst EGM.
[/b]
Om det faktisk er sant, så er PS3 død for meg.

Lodin

Der Waaaah
Nå har jo Sony selv sagt at eksklusiv support fra tredjeparti utviklere ikke er særlig viktig for å selge konsoller. Til tross for at det var en av hovedgrunnene til at PS1 og 2 regjerte som de gjorde. :p SITAT
We really feel like we're well positioned to contribute platform-defining games from a first-party standpoint, and we're not dependent on third-party community to the degree that a Microsoft would be. That being said, you would be crazy to say that you would never entertain or not welcome exclusives. It's just a question of how deep into your pockets do you have to reach to secure that? Desperation breeds deep pockets. Confidence breeds the opposite. When it makes sense, you do the deal. When it doesn't, you pass. [/b]
LINKH

SITAT(M@VeRICK @ 23.11.06, 01.14) 36307
hehe.. oki :) Men jeg liker digg grafikk å spillytelse... ytelsen sjekket jeg i et blad å ps3 var på topp mellom de nyeste maskinene :p men tror ikke den vil skuffe... men hver sin smak da :) ;)
[/b]
Jeg har oppfattet det slik at de fleste som faktisk har prøvd konsollen er en smule skuffet, ikke fordi konsollen nødvendigvis suger, men fordi den foreløbig ikke har levd opp til hypen.

Den dagen, MGS eller Tekken går over til X-BOX er den dagen jeg brenner alt som har med SONY å gjøre, og regger meg på nytt for å starte et nytt spillegal liv...

SHDR: er du sikker på at MGS4 kommer til boxen også?

Tviler også strekt på at sony senker prisene, de taper jo allerede.

Kojima ble ikke veldig imponert over støtten de fikk av Microsoft når de skulle porte Substance, men med tanke på at PS3 er neppe verken billig nok eller i nok hus til å lansere MGS4 til bare PS3, er det ikke
umulig at KOnami vil presse gjennom en port til 360, selv om denne ikke vil komme før en stund etter PS3-versjonen er ute. Kojima har også sagt ifra seg en del verv i Konami, og har derfor enda mindre han skulle
ha sagt.

Nilo: I det nyeste EGM spekulerer de om at 360 vil få en MGS4-port

SITAT(NiloPilo @ 23.11.06, 17.04) 36415
Den dagen, MGS eller Tekken går over til X-BOX er den dagen jeg brenner alt som har med SONY å gjøre, og regger meg på nytt for å starte et nytt spillegal liv...

SHDR: er du sikker på at MGS4 kommer til boxen også?

Tviler også strekt på at sony senker prisene, de taper jo allerede.
[/b]

Blir sikkert multiplatform da, Substance ble jo gitt ut på Xbox i sin tid.

For å oppklare det med MGS 4.

Ingenting er offisielt. Det har dog vært rykter om at spillet kommer til 360.

Dere skjønner; Konami prøver å få Kojima til å gjøre spillet multiplattform fordi det koster mer og mer å lage. Kojima derimot står fast på sitt.

Håper selv MGS 4 kommer til 360. Så slipper jeg å kjøpe PS3.

Jeg gidder ikke å diskutere MGS på GTA tråden! Så here goes.

Så Kojima vil bare gi ut MGS4 på ps3...men KONAMI vil gi ut på multi?