Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3, og bare PS3)

Er med deg på den. Leser ingen av anmeldelsene. Skal ikke gjøre samme feilen som jeg gjorde på MGS2, det er sikkert. Med det krever styrke.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ack, det er ikke en spoiler. Artikkelen sier at Konami har bedt anmeldere å vennligst la være å nevne lengden på cutscenes og installeringstidene/-størrelsen i anmeldelsene. Dette gjaldt visst bare anmeldelser som er trykt på papir.

Lodin

Der Waaaah
Jeh, de er akkurat det. EGM nevner både instaleringsdillet og at det er mye cutscenes i "anmeldelsen" sin. Virker derimot som de slipper unna hele shiten ved å ikke kalle det en anmeldelse på noe sted i bladet. Det er "a look at MGS4 before launch"
Egentlig ganske stusselig at Konami føler at det er behov for å gå til sånne steg for et spill som klart kommer til å selge seg selv.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Har egentlig Konami noen sanksjonsmuligheter å true med? Hvis de føler at de må innordne seg etter dette vil jeg si det er jevngodt med en erkjennelse om at spillpressen er avhengig av spillindustrien, og da kan de like gjerne begynne å ta betalt av spillfirmaene for å gi spill gode karakterer.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Bare i enkelte deler av spilljournalistikken, f.eks. IGN og tilsvarende, eller? Liker å tro at de mest seriøse fortsatt er til å stole på.

Lodin

Der Waaaah
Har egentlig Konami noen sanksjonsmuligheter å true med? Hvis de føler at de må innordne seg etter dette vil jeg si det er jevngodt med en erkjennelse om at spillpressen er avhengig av spillindustrien, og da kan de like gjerne begynne å ta betalt av spillfirmaene for å gi spill gode karakterer.
Hvis du nevner hvor lang tid det tar å legge inn spillet og hvor lange kuttescenene er så gir ikke vi deg noen fler previews på våre neste spill og ikke faen om dere får noen fler annonser. :argh:

Metal Gear Solid 4' confirmed for Xbox 360

Wednesday, May 30 2007, 10:47 BST

By David Gibbon, Gaming Reporter
'Metal Gear Solid 4' confirmed for Xbox 360

Formely announced as a PlayStation 3 exclusive, Konami's Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots will now also be released on Xbox 360, with a cut-down Nintendo Wii version also a possibility, according to online reports.

The new game in the multi-million selling franchise will feature objective-based missions, while Xboxliveaddicts claims the Xbox 360 version will also include exclusive content and gameplay not offered in the PS3 edition.

Starring the infamous character Solid Snake, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, as with other titles in the series, is being created by renowned designer Hideo Kojima.

A Konami spokesman said of the PS3 edition: "The game is set after the events of MGS2 and players will reprise the role of top secret agent Solid Snake with appearances by characters throughout the MGS series. With the addition of online capability, MGS4 is a leading product and will signal the dawn of a new gaming era for the MGS series."

The firm also added: "MGS4 brings a totally new concept and situation, resulting in the toughest Metal Gear infiltration mission ever devised."

Industry insiders claim publisher Konami is also in talks with Nintendo to bring a cut-down MGS game to the Wii.
Kilde: http://www.digitalspy.co.uk

Det måtte jo skje, før eller siden. Klart Kojima er glad i penger han også som alle andre.
Men MGS4 til Wii ? Den tviler jeg på til tross for at Nintendo har fått MGS før.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sjekk datoen, farr. 30. mai, og så har vi ikke sett noe om dette andre steder? Jeg lukter lureri.

Men for helvete, let it go.
360 versjon er teoretisk mulig ja, men det skjer neppe.
Wii versjon? ja og griser kan fly..."haha"

Edit: til søten sjøl dirty d altså.

Sjekk datoen, farr. 30. mai, og så har vi ikke sett noe om dette andre steder? Jeg lukter lureri.
Jeg stussa over datoen selv.
Men at det er teoretisk mulig, det tror jeg nok.
Man skal ikke se bort ifra at det kan muligens dukke opp en versjon til 360 om 12-14mnds tid.

Tar det med en klype salt uansett.

Med tanke på at Hideo Kojima ikke akkurat har positiv erfaring med å utvikle spill til XBOX, og Playstation 3 selger ganske godt om dagen, ser det ikke så sannsynlig ut lengre. Sorry folkens, kjøp alle maskinene.

Må ha PS3 pga God of War 3 uansett :)

For første gang er jeg helt avslappet før MGS release. Lest minimalt om det, sett minimalt av trailere og kun ett par fåtalls bilder. Det blir nok fett når jeg sitter med kontrollen i hånden og spiller det. Men det er godt mulig jeg venter til etter sommeren med PS3/MGS4 innkjøp hvis godværet holder seg.
For en gangs skyld er det ikke en kollektiv værdepresjon i Stavanger, det må nytes :) :øl:

Klarte faen meg å rote det til med spenn, så jeg må mest sannsynlig vente til skattepengene kommer før jeg får kjøpt MGS4 og PS3. Kommer til å ha totalangst for å være på internett. :|

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Luska med meg nyeste Edge bort til en sofa da jeg var på skolen i dag, og fant ut at de syntes MGS4 var verdt åtte av ti kamskjell. Kritikken gikk på at spillet febrilsk prøvde å sparkle over alle sprekker i historiene fra de forrige spillene istedenfor å skape noe nytt, og at de små områdene var litt jalla. De nevnte også at hvis du ikke er fan og har spilt de tre forrige spillene kan du like greit gi faen siden det ikke tas hensyn til nykommere. Kjekt å vite.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det verste er at jeg begynner å bli det også. Spiller gjennom Snake Eater om dagen og det retter opp alt som var feil med toeren, mystisk nok. Men å gjøre noen av de to foregående spillene akseptable klarer det ikke. :p

Det varmer å høre Yeti. Virkelig. Bortsett fra det med om det første blir akseptabelt tullet. Runda 3'ern tidligere ikveld. Jeg har ikke spilt på noen dager, men jeg har nå runda de tre første på ytterst få dager og skal starte på portable ops imorgen. Regner med å bli ferdig med det i god tid til torsdagen. Nr.2 i serien var faktisk dårligere enn jeg kunne huske. Det er litt trist egentlig....:(