Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3, og bare PS3)

Jeg syns fortsatt att mgs1 er det beste, men jeg tror ikke jeg sier det fordi det ER det beste men fordi jeg har så sykt mye minner fra jeg var kid og kosa meg med det noe så sykt. det var en intro til en helt ny verden av fantasi og plottwists for meg på den tia.

MGS3 syns jeg var helt ålreit og viktig for historien overall, men mgs2 sol er vel det som jeg kan si er tekniskt sett best i min bok.

sjekka litt i samlinga her om dagen og hadde bare ps1 versionen på lageret mitt, aner ikke hvor resten har tatt veien.
Så jeg bestilte meg en Metal Gear Solid Essentialts boks med alle 3 i, den var jaggu i meg fiiin og den kosta meg 150kr.

Nå har jeg kommet til punktet der jeg ikke husker hvorfor jeg begynte og skrive. så. farvell.
 
Jeg synes ikke det er et dårlig spill, men i forhold til MGS og MGS3 så holder det rett og slett ikke mål. Tanker delen er ganske kul, og noe av Plant delen, men mye blir uinteressant synes jeg.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
For de som ikke har fått det med seg så driver Gametrailers å kjører en sånn retrospective på MGS serien får tiden http://www.gametrailers.com/game/6748.html greit å få med seg hva som har skjedd hitil uten å spille igjennom alle spillene igjen :svette:
 
MGS 1 er nok det MGS spillet som gjorde meg mest oppslukt.
MGS 2 var bra til tross tidvis kjedelig leveldesign. Og spille som Raiden var nedtur. Jævla MetroEmo™ karakter :( Pluss siste boss var noe piss. Kjedelig og som hentet fra en uinspirerende tegneserie.
MGS 3 var langt bedre etter min mening. Mer varierte omgivelser, minneverdige bossfights og alt i alt en bra MGS opplevelse, til tross for konstante irritasjonmomenter som hopping inn og ut av meny for å forandre på kamoflasje og for å få i seg noe mat.

Jeg må glatt innrømme at MGS1 Twin Snakes remaken har jeg aldri prøvd pga Nintendo fikk rettighetene :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
MGS3 syns jeg var helt ålreit og viktig for historien overall, men mgs2 sol er vel det som jeg kan si er tekniskt sett best i min bok.
Atte hæ? Har vært flere ganger i løpet av Snake Eater hvor jeg har lurt på hvordan i faen de har fått til å realisere sakene på en PS2. Ikke veit jeg om du har lagt merke til det, men alt utendørs i spillet har shadowmaps. Det er sånt man finner på skrytelista fra Crysis, og jeg lurer fortsatt på hvordan det gikk an. HDR-juks som ikke ser ræva ut er heller ikke noe å kimse av, og det er heller ikke volumetriske flammer og røykeffekter (de ser litt billige ut, greit nok, men de har mekka det). Det eneste jeg syntes var skikkelig teknisk imponerende i MGS2 var introen.

Så går det jo an å peke på at Snake Eater er laget med James Bond som mal, og at selv om historien har nok twists til at du må kjøpe to poser for å få like mange så går det greit å følge med. Snake Eater er ikke så gira på å kaste bort tida mi som det Sons of Liberty var, og det setter jeg pris på. Når historien i tillegg ikke er så promp som i MGS1 blir det helt klart at Snake Eater er det beste spillet, rett og slett. Pluss at jeg liker godt det at man må utnytte omgivelsene sine på en ny måte, det føles friskt og fint og hever opplevelsen enda litt mer. Når det er sagt:
Hazen skrev:
Jeg syns fortsatt att mgs1 er det beste, men jeg tror ikke jeg sier det fordi det ER det beste men fordi jeg har så sykt mye minner fra jeg var kid og kosa meg med det noe så sykt. det var en intro til en helt ny verden av fantasi og plottwists for meg på den tia.
Ikke sant, her er grunnen til at så mange synes MGS1 er det beste. Samme som med Final Fantasy VII. Jeg synes Mega Man 2 er et fantastisk stilig og utrolig fett spill, men det er fordi jeg spilte det til døde da jeg var liten. Hadde ikke blitt like imponert om jeg så det for første gang i dag, gitt.

Kan også si at første gang jeg spilte gjennom MGS1 var da jeg skaffa Twin Snakes til GameCube, så der har dere forklaringa på at jeg synes det er noe fjas. Sånn ellers kan dere jo spille Metal Gear 2 på ekstraplata i Subsistence og finne ut hvor mye arbeid Kojima la i å designe MGS1. :p
 

Lodin

Der Waaaah
1 ganske enkelt eier, men sliter med å være et gammelt spill (med mindre man kjører det på GC)
2 har story ingen skjønner en dritt av og Raiden er verre enn Leo fra ZOE.
3 Jei hakke no radar! BAWWWWWWW!
4 :eng: Nanomaskiner!
 
Atte hæ? Har vært flere ganger i løpet av Snake Eater hvor jeg har lurt på hvordan i faen de har fått til å realisere sakene på en PS2. Ikke veit jeg om du har lagt merke til det, men alt utendørs i spillet har shadowmaps. Det er sånt man finner på skrytelista fra Crysis, og jeg lurer fortsatt på hvordan det gikk an. HDR-juks som ikke ser ræva ut er heller ikke noe å kimse av, og det er heller ikke volumetriske flammer og røykeffekter (de ser litt billige ut, greit nok, men de har mekka det). Det eneste jeg syntes var skikkelig teknisk imponerende i MGS2 var introen.

Så går det jo an å peke på at Snake Eater er laget med James Bond som mal, og at selv om historien har nok twists til at du må kjøpe to poser for å få like mange så går det greit å følge med. Snake Eater er ikke så gira på å kaste bort tida mi som det Sons of Liberty var, og det setter jeg pris på. Når historien i tillegg ikke er så promp som i MGS1 blir det helt klart at Snake Eater er det beste spillet, rett og slett. Pluss at jeg liker godt det at man må utnytte omgivelsene sine på en ny måte, det føles friskt og fint og hever opplevelsen enda litt mer. Når det er sagt: Ikke sant, her er grunnen til at så mange synes MGS1 er det beste. Samme som med Final Fantasy VII. Jeg synes Mega Man 2 er et fantastisk stilig og utrolig fett spill, men det er fordi jeg spilte det til døde da jeg var liten. Hadde ikke blitt like imponert om jeg så det for første gang i dag, gitt.

Kan også si at første gang jeg spilte gjennom MGS1 var da jeg skaffa Twin Snakes til GameCube, så der har dere forklaringa på at jeg synes det er noe fjas. Sånn ellers kan dere jo spille Metal Gear 2 på ekstraplata i Subsistence og finne ut hvor mye arbeid Kojima la i å designe MGS1. :p
Sorry, jeg formulerte meg helt mongo. jeg skjønner ikke hvorfor jeg skrev teknisk best, da jeg egentlig mente "det var det jeg hadde det mest morro med untatt att raiden er en pikk".

Og....twinsnakes er noe vræl.


Lodin: om du er litt mgs fan og tenker litt etter så er det ikke noe stress å skjønne historien, som jeg likte godt.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Snake Eater er ikke så gira på å kaste bort tida mi som det Sons of Liberty var, og det setter jeg pris på.
Jeg veit ikke med deg, men jeg syntes å følge etter the Sorrow i 0,00001 km/t var ti ganger så kjedelig som noe filmklipp fra noe MGS-spill. Hawhaw, interaktiv fortellerteknikk ftw. Tving spilleren til å holde stikka forover mens han hører på emoen prate. Mye bedre.

Hazen: Korrekt. Twin Snakes var MGS med flaue cutscenes som bare gjorde det enda mer irriterende at man var begrensa til løping og skyting etter sekvensene var over.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg veit ikke med deg, men jeg syntes å følge etter the Sorrow i 0,00001 km/t var ti ganger så kjedelig som noe filmklipp fra noe MGS-spill. Hawhaw, interaktiv fortellerteknikk ftw. Tving spilleren til å holde stikka forover mens han hører på emoen prate. Mye bedre.
Jøss, jaggu ble jeg eid her, du trekker fram ett eksempel som ikke var hurramegrundt og gamla i veggen fra MGS3 og da er umiddelbart MGS2 med sine halvtimer i slengen med bæsj rett i strupen unnskyldt, eller hva i svarte svingende faen er det du mener? En halvdøv sekvens nuller ut det som faktisk var kult med Snake Eater? Du får virkelig unnskylde min oppbrakthet men jeg blir direkte sjokkert her jeg sitter over hvor ettertrykkelig du har spent bein på deg selv. :p

Har seg sånn at jeg knakk The Sorrow i går, og du har ganske så rett i at det var kjett. Men ikke så kjett som å sitte og trykke seg gjennom enda en jævla tirade fra slira Raiden bænger, eller endeløs eksposisjon om Patriotene og manipulering av media. Eller for svarte faen den driten på slutten av MGS1 hvor selve knutepunktet i historien trekkes fram og pisses på fordi aktørene og settingen Kojima velger å plassere det i er så avsindig fjasete og verdiløse. Snake er farlig tynn som figur i Snake Eater, men i MGS1 har han like mye substans som et silketørkle. Liquid er enda verre, han er en dårlig aksent med langt hår og like uutgrunnelig som et veiskilt. Derfor sier jeg at Snake Eater ikke er så interessert i å kaste bort tida mi som de forrige spillene, ganske enkelt fordi at selv om det er de samme klisjeene og de samme plottelementene som trekkes fram for n'te gang, later Kojima til å ikke være så jææævla opptatt av å tvære ut alt og heller bare fortelle en engasjerende og snappy Bond-historie. Kojima er på sitt beste når han ikke tar alt så forbanna seriøst, har jeg en mistanke om. Lunar Knights, for eksempel. Det er også grade A-bullshit, men det er bevisst fjasete og dermed artigere.

Så, ja. Omtalene så langt peker mot at MGS4 er mer i stil med MGS2 når det gjelder historiefortelling, men jeg satser på at det de sier om at ting blir oppklart og ikke er så jævla diffust bare fordi at zomg, ingenting skaper dedikerte kult-fans som materiale som bytter ut substans med obfuskering (noen Lost-fans her?)! Ja.

Oppsummering: Jeg har rett.

PS: Jeg har enda ikke brukt radar eller sonar eller noe sånt bortsett fra minesøkeren i Snake Eater, og likevel synes jeg spillet er for lett. Helt klart har jeg trettentrettisju gamer-skillz.
 
En halvdøv sekvens nuller ut det som faktisk var kult med Snake Eater? Du får virkelig unnskylde min oppbrakthet men jeg blir direkte sjokkert her jeg sitter over hvor ettertrykkelig du har spent bein på deg selv. :p
Spørsmål: Hvis ei dame suger deg, og det er skikkelig, enormt digg til å begynne med, men akkurat idet du øyner at det nærmer seg "Siste stopp - alle mann av!" stikker hun en rusten strikkepinne opp i urinrøret ditt, vil du da beskrive det som den beste sugeturen du noensinne har fått?

Å forresten yeti, spillet er ikke ment til å være vanskelig når man spiller det på very easy... hawhawhahw åååå hvor tar jeg det fra?
 
Spørsmål: Hvis ei dame suger deg, og det er skikkelig, enormt digg til å begynne med, men akkurat idet du øyner at det nærmer seg "Siste stopp - alle mann av!" stikker hun en rusten strikkepinne opp i urinrøret ditt, vil du da beskrive det som den beste sugeturen du noensinne har fått?
Det må være den mest horrible og minst gjennomtenkte sammenligning i Spillegals historie...?
 

oma

Village Drunk
Tror det var en litt dypere mening bak den av en eller annen grunn
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jøss, jaggu ble jeg eid her, du trekker fram ett eksempel som ikke var hurramegrundt og gamla i veggen fra MGS3 og da er umiddelbart MGS2 med sine halvtimer i slengen med bæsj rett i strupen unnskyldt, eller hva i svarte svingende faen er det du mener? En halvdøv sekvens nuller ut det som faktisk var kult med Snake Eater? Du får virkelig unnskylde min oppbrakthet men jeg blir direkte sjokkert her jeg sitter over hvor ettertrykkelig du har spent bein på deg selv. :p
Ville ha gjort, hadde det ikke vært for at MGS3 også har dritlange videoer, og de var kjedeligere enn MGS2 sine (personlig syntes jeg de i MGS2 var fete. Codec-samtalene var det som ødela for meg). Sluttscenen må jo ha vart en time. Dessuten kan du trykke deg gjennom videoer og Codec-samtaler, ikke The Sorrow. Såh.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spørsmål: Hvis ei dame suger deg, og det er skikkelig, enormt digg til å begynne med, men akkurat idet du øyner at det nærmer seg "Siste stopp - alle mann av!" stikker hun en rusten strikkepinne opp i urinrøret ditt, vil du da beskrive det som den beste sugeturen du noensinne har fått?
Veit ikke om jeg har sagt dette før, men jeg liker deg, Jostein. :D

The Sorrow er ikke på slutten av MGS3, så det såh. Kan godt være de klinker til med noe alvorlig jødepiss på slutten av MGS3, men vi får se.
Å forresten yeti, spillet er ikke ment til å være vanskelig når man spiller det på very easy... hawhawhahw åååå hvor tar jeg det fra?
Speller på normal thankyouverymuch.

Hovedkritikken min mot MGS2 er forøvrig ikke at filmklippene og sånt varer i eninga, selv om det er kjipt, men det at det er så jævla mye piss i MGS2. Det er ikke så mye piss i MGS3. Sånn er det.

Og det går an å hoppe over The Sorrow ved å drukne seg på starten så sug på den.
 
Prepare to contain your jealousy people - this dude is beyond lucky! Popping into Wal-Mart for “some socks”, an inexperienced employee provided Preston (the fortunate fella!) with a golden opportunity to purchase the special PS3 bundle FIVE DAYS ahead of the release date! Preston is unsure as whether to keep the console and game, or to sell it at a profit in order to supply the money he needs, living as a student. I know what I would do!

Watch him open the box , and try not to go mad whilst he does so.
Lucky son of a bitch :(