[Multi] Metal Gear Solid: Ground Zeroes

#21
Med Big Boss i hovedrollen for fjerde gang blir hans fortelling nå offisielt like lang som bare ett spill kortere enn Solid Snakes. Digger ellers at skurken tilsynelatende er en istykkerarret Volgin som altså må ha overlevd lynnedslaget i slutten av MGS3. Men med mindre det er noen virkelig heftige retcons involvert kan gutten i begynnelsen ikke være Gray Fox da han er tenåring allerede i Portable Ops. Kan godt være Raiden da.

Cool!
 
#22
Men Raiden har da ikke noen plugg i brystet? Var ikke maskin på den tiden. Tror kanskje det er på tide å redigere første post? Det er masse spennende info her nå!
 
#23
Har null tid investert i dei spela her, men merker det er god stemning på tur. Liker det. Spelet ser skikkelig bra ut også, kanskje på tide å prøve meg litt frem? Har jo HD-utgaver på Vita eg kan begynne med. :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#25
Sagosen: Bare ikke gjør det. Du kommer til å dø innvendig.
 
#27
Har null tid investert i dei spela her, men merker det er god stemning på tur. Liker det. Spelet ser skikkelig bra ut også, kanskje på tide å prøve meg litt frem? Har jo HD-utgaver på Vita eg kan begynne med. :)
Jeg ville ikke begynt på MGS2, men på 3 hvis du har Vita-utgivelsen. MGS2 er nemlig hele tiden i dialog med det forrige, og mye av opplevelsen avhenger slik av at du har spilt det. Vil også påstå det går utover MGS3 å ikke ha spilt det som kom før siden det liksom ikke vil foregå i skyggen av det som kommer. Å spille MGS2 først vil dessuten føre til at du kanskje synes selve spillingen blir forenklet når du eventuelt senere går bakover i serien, så anbefaler egentlig å spille gjennom Metal Gear-serien i utgivelsesrekkefølgen, så sant du har nok tro på den.

Altså først MG1* (ekstramaterial på MGS3 HD), så MG2* (MGS3 HD), MGS1 (PSN og emulator), MGS2, MGS3, Portable Ops* (PSP), MGS4, og til slutt Peace Walker (PSP/PS3/360). Stjerne betyr at du med god samvittighet bare kan lese historien på Wikipedia. Kan selvfølgelig også bare spille som du vil, men blir verre å skjønne hva som foregår, som er en ganske viktig del av opplevelsen, selv om det finnes mange som liker serien uten å være veldig interessert i akkurat det, og det likevel fullt går an å spille som man vil likevel. Man finner liksom alltid ut av noe.

Du er heldig, synes jeg, hvis du virkelig aldri har spilt noe av det før!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#30
Jeg liker spill, ikke interaktive opplevelser satt til kvasifilosofisk oppkast.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#34
Hvis vi skal kjegle: Brawlinga i Batman er bra.

Amgående kak overrasker det meg at han har sett MGS.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
You can use the helicopter to fly between different missions and go to other countries


Men ja, får satse på dette også blir bra. Mao. at Kojima finner ut at noen andre skal skrive historien. Og at spillet kommer ut på PC.
 
#36
Hey, eg liker kvasifilosofisk oppkast til tider (smaker gulrot) så dette må nesten prøves først! Men ikkje pokker om eg orker pløye gjennom så mange spel. Blir kun portabelt for min del, tenker heller leser kjapt kondensert bakgrunnshistorie for mgs1 og 2 og kjøre rett på nr 3, siden det var den eg leste mest om for mange år siden og synes så spennende ut. Eg er eit sånt menneske som tåler å høre spoilere og likevel kose meg med filmer, siden det for min del er veien dit som er artigst. Ikkje
PENIS (hei riffen)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Det er liksom det, hadde slutten på (og mesteparten av greiene i løpet av) f.eks. MGS4 faktisk gitt mening og vært noe mer enn et forsøk på å nøste opp alle tenkelige løse tråder fra de tidligere spillene, altså noe som kunne hatt betydning ut over konteksten det presenteres i, så hadde jeg syntes det var helt greit.

Når det er sagt virker det ikke så ulidelig å skulle spille gjennom MGS2 nå som jeg har sett MGS4.
 
#40
Hey, eg liker kvasifilosofisk oppkast til tider (smaker gulrot) så dette må nesten prøves først! Men ikkje pokker om eg orker pløye gjennom så mange spel. Blir kun portabelt for min del, tenker heller leser kjapt kondensert bakgrunnshistorie for mgs1 og 2 og kjøre rett på nr 3, siden det var den eg leste mest om for mange år siden og synes så spennende ut. Eg er eit sånt menneske som tåler å høre spoilere og likevel kose meg med filmer, siden det for min del er veien dit som er artigst. Ikkje
PENIS (hei riffen)

Å lese historien til MGS1 er å kaste bort opplevelsen til tidenes beste spill. :(
3 er jævlig bra, men 1 kommer alltid til å være hakket bedre enn resten av serien. For en historie, bosser, plottwister og tearjerking-øyeblikk det spillet har. Eneste jeg har å utsette på det er at Decoy Octopus ikke ble brukt mer enn han ble og at den backtrackinga på slutten er ikke så kurant. En langt mørkere vibb over det enn resten av serien og føler jeg.
Får så gåsehud av den vokalintroen, og Snake som surfacer samtidig som musikken tar en dramatisk vending. Looks like the elevator in the back is the only way up og opp gikk det.
Fy faen så mye jeg skulle gitt for å få opplevd det der på nytt.