[Multi] Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Shinra85

Spillegals effort emo
#41
Akkurat det der er jeg enig i. MGS1 er en av de største spillopplevelsene fra barndommen, sammen med Resident Evil. Nå som MGS: HD collection er bestilt, så kanskje jeg skal ta ned MGS1 via playstation network også... Men, venter med å storglede meg til detta her før jeg kjenner på om kroppen min har plass til den spilleserien her
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#42
MGS3 jerka mine tears hardere enn MGS1 egentlig, og gav meg generelt en bedre opplevelse. Det kan ha noe med at jeg spilte MGS2 før jeg tilfeldigvis oppdaget et MGS1 på Hi-fi Tower for 20 spenn. Uansett, MGS3 har bedre setting og føles mye mer storslagent ut med store åpne områder, Harry Gregson Williams, masse stæsj å samle på, mens MGS1 har en kanskje mer interessant historie, og Den Beste Bossfighten noensinne.

Men endingen i MGS3... den. :brainfuck:
 
#43
MGS3 er episk, men MGS1 kommer alltid til å være noe spesielt. Selv om det nå er 14 år siden det kom føler jeg det klarer seg bra mot tidens tann. Husker jeg satt som kid å spilte en piratversjon av MGS1. Svart hvitt og hadde bare første disken. Men den disken ble kjørt mange ganger =P Nostalgiaen er stor når jeg hører musikken som kom sammen med logoen til konami... for ikke å snakke om intromusikken til selve spillet. Det var min første "ordentlige" spillopplevelse. Bossfightene, spenningen sniking gav, plot twists, stemningen og tidenes barskeste spillhelt... Det var noe helt spesielt og som Roar sa, skulle gitt mye for å få den opplevelsen en gang til.
 
#44
Min piratkopierte MGS1 var slik at spillet ikke ville kjøre (forble svart etter introen eller noe) hvis jeg kjørte det fra disc 1, og måtte hele tiden starte spillet fra disc 2 og deretter å skifte disc når den ba om det. Eller var det motsatt? Detaljer, men noe sånt var det hvertfall. MGS1 vil alltid ha en spesiell plass i minnene mine, og har planer om å gå igjennom spillet igjen snart.

MGS:GZ ser bra ut. Ser ut til å presse PS3'en (og X360'en hvis det kommer til den også) for alt den har, som man kan forvente av et MGS spill på slutten av en konsollgenerasjon (sammenlign MGS2 med MGS3).

Får uansett håpe spillet kommer på PC også, da blir det enda penere, med mindre de tar en From Software.
 

Lodin

Der Waaaah
#45
Spillet er annonsert til PS3 og 360 sålangt. Enten blir det nok seendes langt dårligere ut når det dukker opp eller egentlig er planen å gi det ut på oppfølgerne.
 
#46
Spillet så da ikke ut som noe annet enn man kan forvente av sisteskansen i en konsollgenerasjon. En del lo-res teksturer der. Ser ingen grunn til at det ikke skal se ut som det gjør i gameplaydelen.
 
#48
Mjo, men da visste vi ikke hva PS3 var kapabel til. Det gjør vi nå, og det vi ser av MGS:GZ ganske langt unna en nestegenerasjonskonsoll. Hadde det vært annonsert som et PS4 spill hadde jeg blitt jævlig skuffa, for å si det sånn. Smarte triks for å få det til å se mer krevende ut enn det er da.
 
#49
Bryr meg fint lite om det kommer til PS3 eller PS4. Ser bra ut og skal eies. ^^
 
#50
Men endingen i MGS3... den. :brainfuck::brainfuck::brainfuck::eek::eek::eek::qq::qq::qq::argh::argh::argh:
IMHO.
Helvill ending. Blomstra ut til å bli en emosjonell kjerring etter jeg så den. Rulla opp en Rød 3 og reflekterte over opplevelsen min husker jeg. Tror klokka var 4-5 på morgenen. Ah, de vakra minder.
Var langt bedre enn etter 1, da jeg og søskenbarnet mitt ble tvingt ut for å plukke blåbær av onkel. Fy faen for en nedtur det var :penga:

PS: Flere enn meg som brukte lang tid på å se at det faktisk var Snake som var på coveret? Trodde det bare var camo liksom rofl.
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Og bare for litt mer skadekontroll fikk Kojima en utvikler til å fjerne NVGene og endre belysninga på den modellen.

 
D

Doctor Downs

Gjest
#54
Synes ikke MGS3 er like bra som hverken 1-ern eller 2-ern. Brydde meg minimalt om noen av figurene (med mulig unntak av The Boss). Var problematisk at man ikke moette eller hoerte noe som helst om noen av bossene foer man moette dem, og de var uansett veldig sloevt skrevne. "I am The Pain and I will show you pain!" "I am The Fury. I went to space and when I came back I saw fury!" Atte hae? Kameravirnklene fungerer dessuten ikke i det hele tatt uten radaren, saerlig i junglen. Grosnygrad var bedre da det var litt mer geometrisk lagt opp, men det er i det hele tatt helt paa trynet aa ikke kunne se fem meter foran seg i aapne jungel- og fjellandskap. Formulaen vokste rett og slett ut av formatet, mens MGS 1 og 2 var naermest perfekt konstruerte. The End var en legendarisk boss fight, men den beviste egentlig bare hvor hemmet man var av aa ikke kunne se foran seg uten aa stoppe og holde en knapp.
 
#56
Jeg liker bossene i MGS3! Du får ikke vite mye om dem, men de er alle mystiske personifikasjoner av det de står for. Jeg tror kanskje The Fury er min favoritt. Han var prøvepilot eller noe sånt for Sovjet, og da han eksploderte seg gjennom atmosfæren innså han plutselig at ekstreme krefter som river hverandre opp er universets sanne natur. Så da løper han rundt med en rakettpakke på ryggen og brenner ting mens han roper navnet sitt. Jeg tror bossene skal være følelsene Snake må overvinne før han virkelig kan kjempe mot The Boss. Hadde vært litt kjedelig om det istedet skulle være en sutrepatrulje for tredje gang, spesielt siden den i MGS2 først og fremst er tilbake som en kommentar på MGS1. Thinaran er også inne på noe, selv om jeg synes den originale versjonen med faste kameravinkler er imponerende spillbar. Og selv tror jeg MGS3 er det hvor jeg brydde meg mest om figurene. Det er et utrolig godt drama i kjernen av MGS3. Selve konflikten, og måten den blir løst på ville fått gamle tragedieteoretikere til å med spente lepper nikke respektfullt. Men det er kanskje en grunn til at det i butikken alltid er så sinnsykt mange forskjellige brød å velge mellom.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
Tror du virkelig at bossene, med navn som The Fury, The Fear og The Sorrow - hvor du møter spøkelsene til alle du har drept i spillet - er manifestasjoner av Snakes følelser...? Nei, nå har je æller i væla.

Men ja, MGS3 er MGS-spillet med minst kjip historie for min del. Ikke at jeg er i stand til å bry meg om figurene i noe MGS-spill, men hvis jeg hadde klart det, var nok MGS3 spillet som hadde fått meg til å gjøre det.

Og nei: Kameraet i MGS3 før Subsistence var ikke akseptabelt, i det hele tatt. Skaff Subsistence eller HD-versjonen så blir det stell på sakene.
 

Lodin

Der Waaaah
#58
Mens jeg er enig, vi får ikke vite nok om folka fra squadden til Boss. Greit nok at navn og sånt sikkert er hemmeligstempla til evig tid, men litt mer kunne de gitt oss. Hva med The Pain og The Fear? De to er tatt rett fra Ninja Scroll og åssen i helvete ble de slik? Jeg vil ha lange radiosamtaler med Zero om dem på linje med de fra MGS2.
Når det er en av de tinga som irriterer meg mest med spillet må det jo være bra.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#59
Visste faktisk ikke at Subsistence hadde et nytt kamerasystem. Runna MGS3 for to dager sida så kommer nok ikke til å spille igjen helt med en gang, men planlegger å kjøpe HD-collection for å få spilt Peace Walker så skal absolutt testes. Men de bossene... De to første kampene er håpløst kjedelige. Det spiller dessuten ingen rolle hva The Cobras skal forestille når Snake aldri reagerer på dem, samme hvor mye det poses med bier eller backflippes.