Metroid Prime 2: Echoes [GC]

#61
Opprinnelig skrevet av Ghaz+10.11.2004, 20.11-->
<!--QuoteBegin-Freeman
@10.11.2004, 20.05
Har folk fått spillet allerede? Trodde det var en liten stund til release..
133592​
Kommer 29. Nov i statene.
133598​
[/b]
Nei, det kommer 15. november i USA.

Europeisk lanseringsdato er satt til 26. november (og spillet vil kun ha 60Hz).

Ghaz, heller ikke Kingdom Hearts ser ut som det glinser på bildene på ToTheGame, men i virkeligheten glinser det.
 
#62
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+10.11.2004, 20.34-->
Opprinnelig skrevet av Ghaz@10.11.2004, 20.11
<!--QuoteBegin-Freeman
@10.11.2004, 20.05
Har folk fått spillet allerede? Trodde det var en liten stund til release..
133592​


Kommer 29. Nov i statene.
133598​
Nei, det kommer 15. november i USA.

Europeisk lanseringsdato er satt til 26. november (og spillet vil kun ha 60Hz).

Ghaz, heller ikke Kingdom Hearts ser ut som det glinser på bildene på ToTheGame, men i virkeligheten glinser det.
133622​
[/b]
Sorry, 26 her, det visste jeg egentlig. Miksa 6 og 9 og Europa og Amerika..
Får håpe det glinser, det hadde vært tøft.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#64
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+10.11.2004, 19.34-->
Opprinnelig skrevet av Ghaz@10.11.2004, 20.11
<!--QuoteBegin-Freeman
@10.11.2004, 20.05
Har folk fått spillet allerede? Trodde det var en liten stund til release..
133592​


Kommer 29. Nov i statene.
133598​
Europeisk lanseringsdato er satt til 26. november (og spillet vil kun ha 60Hz).
133622​
[/b]
Kun 60 Hz?! Det tviler jeg sterkt på.

EDIT:
Litt research, og du hadde rett! Det er jo utrolig kjipt for de som har gamle TV-er. Jeg er selv reddet, men det er et dristig forsøk.
 
#65
Opprinnelig skrevet av Novastrum@11.11.2004, 00.52
EDIT:
Litt research, og du hadde rett! Det er jo utrolig kjipt for de som har gamle TV-er. Jeg er selv reddet, men det er et dristig forsøk.
133806​
Ja, ganske dristig, men det er jo forståelig at Nintendo vil få lansert det før Jul. Spesielt med tanke på at de utsetter spill som Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean, Mario Power Tennis, Mario Party 6 og The Legend of Zelda: Four Swords Advanture til neste år for PAL-markedet.
 
#67
Opprinnelig skrevet av Shigsy@11.11.2004, 09.20
Review ute fra 1up.com. Scoren ble 8.5
133863​
'

Dårlig score, men om du ser på gamerankings, er det en side som er dårlig rata. Altså har de ikke peil. Venter heller og ser hva det får av Gamespot og IGN.
EDIT: Kult cover :)
 

SHDR

Gullmedlem
#71
8.5 er en god score, og for de som mener 1UP ikke har peiling: jeg ler av dere. Gutta hos 1UP har mer kredibilitet hos meg enn både Gamespot og IGN. At de er litt strenge, og bare gir spillet 8.5 istedet for 9.8 eller en eller annen verdiløs idiotkarakter, respekterer jeg fullt ut. Det originale Metroid Prime er veldig bra, men det er ikke noe mer enn en 8 for min del. 9 er spart til virkelige perler, og en tier ... er Ikaruga. Og Metroid Prime, for alle sine fiksfakserier, er ikke Ikaruga. GTA3 og Vice City er en 6, ettersom begge spillene er eksersiser i dårlig gjennomførte enkeltelementer, som bindes noenlunde sammen av en engasjerende verden.

Om spillet får 9.2 eller tilsvarende bullshit-karakter, kjøper dere det da?
 
#72
Opprinnelig skrevet av Shadar@11.11.2004, 20.06
8.5 er en god score, og for de som mener 1UP ikke har peiling: jeg ler av dere. Gutta hos 1UP har mer kredibilitet hos meg enn både Gamespot og IGN. At de er litt strenge, og bare gir spillet 8.5 istedet for 9.8 eller en eller annen verdiløs idiotkarakter, respekterer jeg fullt ut. Det originale Metroid Prime er veldig bra, men det er ikke noe mer enn en 8 for min del. 9 er spart til virkelige perler, og en tier ... er Ikaruga. Og Metroid Prime, for alle sine fiksfakserier, er ikke Ikaruga.

Om spillet får 9.2 eller tilsvarende bullshit-karakter, kjøper dere det da?
134146​
Kjøper det uansett jeg :D

Men ærlig talt aner jeg ikke hva 1UP står for. Alt jeg presisterte var at jeg la merke til at IGN, Gamespot og Gamespy hadde fler stjerner. Godt mulig 1UP har peil, du vet nok det bedre enn jeg gjør.
Forøvrig veldig enig i at Gamespot og IGN kan bli vel mainstream til tider og gi litt vel høye scores..
 
#74
9.1 er en utrolig god score det, men det var overraskende at det ikke fikk mer enn hva Paper Mario: The Thousand-Year Door og Pikmin 2 fikk (begge fikk 9.2 på Gamespot).

Likevel ... Dette sier vel sitt:
Echoes stands shoulder to shoulder with its predecessor, delivering absolutely everything you'd want from a new 3D Metroid adventure.
 
#75
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@12.11.2004, 08.42
9.1 er en utrolig god score det, men det var overraskende at det ikke fikk mer enn hva Paper Mario: The Thousand-Year Door og Pikmin 2 fikk (begge fikk 9.2 på Gamespot).

Likevel ... Dette sier vel sitt:
Echoes stands shoulder to shoulder with its predecessor, delivering absolutely everything you'd want from a new 3D Metroid adventure.
134341​
Grunnen til at MP fikk mer var fordi det var revolusjonerende. Echoes gjør absolutt ingen ting nytt, det bare tilbyr eksakt det samme som 1ern gjorde. Og det er jo mer enn godt nok.
 
#76
Jeg forstår jo hvorfor 2-eren ikke får mer enn 1-eren. Men jeg hadde regnet med at det var hakket over Paper Mario: The Thousand-Year Door og Pikmin 2. Men jeg bryr meg egentlig ikke. Skal ha spillet uansett, og jeg gleder meg enormt.

Redigert: Og lyden, samt musikken i Metroid Prime er etter min mening en klar 10-er, og av det jeg har hørt fra 2-eren, så ligger det like høyt der.
 
#77
Jeg føler meg fristet til å skrive: Hva var det jeg sa! Echoes er blitt akkurat det jeg fryktet det skulle bli, en expansion pack med litt for lite nytt til å henge i toppen av mitt juletre. (ifølge gamespot anmeldelsen) Det er ikke det at jeg ikke vil kjøpe spillet, eller at det ikke er verdt pengene, men når du vet hva en utvikler kan gjøre føler jeg at slike "ferieprosjekter" er litt unødvendig. Retro studios har uansett bekreftet sin posisjon som ett av de beste innen spillutvikling, og når du ser på denne generasjonens spill er det antakeligvis bare Halo, VF 4 og kanskje ICO og kotor som har hatt en sånn innvirkning på sine respektive sjangre (kan hende jeg glemte noen)

Men som sagt, hvorfor lage ett 9/10 spill når du kan lage en tier. Åja, det var for å tjene penger ^_^
 
#78
Opprinnelig skrevet av impywimpy@12.11.2004, 14.29
Jeg føler meg fristet til å skrive: Hva var det jeg sa! Echoes er blitt akkurat det jeg fryktet det skulle bli, en expansion pack med litt for lite nytt til å henge i toppen av mitt juletre. (ifølge gamespot anmeldelsen) Det er ikke det at jeg ikke vil kjøpe spillet, eller at det ikke er verdt pengene, men når du vet hva en utvikler kan gjøre føler jeg at slike "ferieprosjekter" er litt unødvendig. Retro studios har uansett bekreftet sin posisjon som ett av de beste innen spillutvikling, og når du ser på denne generasjonens spill er det antakeligvis bare Halo, VF 4 og kanskje ICO og kotor som har hatt en sånn innvirkning på sine respektive sjangre (kan hende jeg glemte noen)

Men som sagt, hvorfor lage ett 9/10 spill når du kan lage en tier. Åja, det var for å tjene penger ^_^
134420​
Å kalle det en expansion blir vel litt feil. Det er en helt ny historie, en helt ny verden, helt nye beams et cetera. Likheten er at det spillet fungerer som forgjengeren, men det er det da ikke alene om? Zelda: The Wind Waker var f.eks. ikke så enormt forandret i forhold til Zelda: Ocarina of Time. Halo 2 er ikke så enormt forandret i forhold til 1-eren.

Skal man snakke om expansion, kan man ta fram Virtua Fighter 4: Evolution.
 
#79
Opprinnelig skrevet av impywimpy@12.11.2004, 14.29
Jeg føler meg fristet til å skrive: Hva var det jeg sa! Echoes er blitt akkurat det jeg fryktet det skulle bli, en expansion pack med litt for lite nytt til å henge i toppen av mitt juletre. (ifølge gamespot anmeldelsen) Det er ikke det at jeg ikke vil kjøpe spillet, eller at det ikke er verdt pengene, men når du vet hva en utvikler kan gjøre føler jeg at slike "ferieprosjekter" er litt unødvendig. Retro studios har uansett bekreftet sin posisjon som ett av de beste innen spillutvikling, og når du ser på denne generasjonens spill er det antakeligvis bare Halo, VF 4 og kanskje ICO og kotor som har hatt en sånn innvirkning på sine respektive sjangre (kan hende jeg glemte noen)

Men som sagt, hvorfor lage ett 9/10 spill når du kan lage en tier. Åja, det var for å tjene penger ^_^
134420​

If it's not broken, why fix it? ;)

Jeg vet ikke med dere andre, men det er akkurat dette jeg ville ha. Mer av det samme som gjorde Prime så ultimat bra. Men de har jo selvfølgelig lagt til noe nytt også, og jeg tror det holder. Retro og Nintendo kan ikke revolusjonere sjangeren for hvert nye Metroid-spill de lager. Det håper jeg alle forstår. Dessuten har jeg fått inntrykk av at for eksempel Halo 2 heller ikke inneholder mye nytt bortsett fra Live-støtten, men det blir hyllet opp skyene.. Jaja, jeg kjøper Echoes uansett. Prime er vel det beste spillet jeg har spilt i denne generasjonen. :)
 
#80
At spillet får så 'lave' karakterer som 8 hindrer ikke meg i å kjøpe det. Metroid Prime 2: Echoes fortsetter der Metroid Prime slapp, og det er alt jeg trenger. Nye steder å utforske, og flere elementer. Metroid Prime skuffet ikke meg, og da vil ikke oppfølgeren heller gjøre det.