Metroid Prime 2: Echoes [GC]

#42
Då har Retro meldt frå om at Echoes har gått Gull.

Releases:

USA: 15. november
Europa: 26. november
Australia: 2. desember


Det blir ikkje 50hz på PAL versjonen.
 
#44
Ble litt teite grunner etterhvert: "It's hard!" og "Again, it's hard!" og "Because Samus Rocks". Ja, det må jeg si, gode grunner det gitt.

Er det en Co-op modus i spillet? Vet noen det?
 
#46
Endelig! Nå er det ikke lenge til. Blir utrolig digg med et nytt Metroid Prime spill, og med co-op modus blir det mest sannsynlig ekstra artig. Can`t wait. Det jeg er mest spent på. er faktisk om musikken i spillet blir like bra som i det forrige.
 
#48
Kun 60Hz-mode i PAL-versjonen Metroid Prime 2: Echoes!
Opprinnelig skrevet av IGN
An interesting revelation this week was that Nintendo will be releasing Metroid Prime 2: Echoes with a 60 Hz mode. This, in itself, is not all that noteworthy. What makes it so is that there is no 50 Hz mode at all. The official TV standard in the UK is PAL, which runs at 50 Hz. TV manufacturers have included support for NTSC - the North American and Japanese standard, which runs at 60 Hz - for a long time now. Developers of PAL games are increasingly making use of this higher frequency to provide gamers a smoother gameplay experience.

Nintendo's choice to ignore the official standard and only support 60 Hz, however, carries the not insignificant risk of running afoul of people who have older TVs that don't support 60 Hz signals. Already there is chatter among local industry types that this exemplifies Nintendo's indifference to the UK and Europe in general.
 
#49
Ser på dette som berre positivt. Sidan dei aller fleste TVer idag støtter 60hz, er det unødvendig å bruke tid og midlar på å konvertere europeiske spel til 50hz. Er nok begynninga på ei ny trend framover. På neste generasjon må ein rekne med ein stor del av spela vil mangle 50hz.

Ein annan ting med PAL spela på GameCube er at dei burde begynt å fått støtte for progressiv skanning, sidan stadig fleire europerarar har TVer til slikt bruk. Forstår eigentleg ikkje kvifor dei tek vekk progressive scan koden frå PAL versjonane, når ein PAL GameCube fint kan vise prog scan på NTSC spela med freeloader. Går ut i frå at alle PAL kuber har digital utgang, om den ikkje har vorte fjerna på dei nyaste "versjonane".
 
#53
Nintendo Official Magazine og Electronic Gaming Monthly har anmeldt spillet.

Nintendo Official Magazine UK (NOM) - 97.0%
Electronic Gaming Monthly (EGM) - 93.3%

Satte scoren i prosent. NOM setter vel karakteren i prosent uansett, mens EGM har tre karakterer (tre folk som anmelder spillet), og der fikk det 10, 9 og 9, som da blir 93.3%.

EGM-scoren er jeg helt sikker på (så bilder fra bladet på Gamespots forum), men NOM-scoren fikk jeg vite fra IGN-forumet (antar den er riktig, men jeg vet ikke helt sikkert siden den ikke står på GameRankings).

Redigert!

Nå er 1UPs anmdelse lagt ut, og de ga det en noe skuffende score, men jeg ser nå likevel frem til spillet.

1UP.com - 8.5/10
 
#58
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@10.11.2004, 19.30
Er det bare lyset, eller er cover-bildet sånn glinsende (som f.eks. Kindgom Hearts er)?
133551​
Vel, om det skulle vært glinsende, tror jeg vi kunne sett merkbare fettmerker på det. Antar at det bare er lyset, men er ikke sikker..

EDIT: Verken TBC eller Tothegame sine covers virker å være noe uvanlig.
 
#59
Har folk fått spillet allerede? Trodde det var en liten stund til release..