[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Yesss, jeg kjøpte meg dette i dag. Hadde allerede testet ut "full"versjonen på en delt konto, og det var fett.
 

Lodin

Der Waaaah
Bare så synd en av de buggsene Notch nevner i oppdateringa er at spillet kræsjer når man planter trærer eller fester fakler. =/
Får håpe han fikser det ellers blir nok infdev rulla tilbake.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lasta opp no kartings her.


For å få brukt disse kartene må du laste dem ned til maskinen din, installere serverprogrammet, og sette det opp (sjekk readme). Så må du kopiere det kartet du vil kjøre til ei fil som heter server_level.dat og ligger i samme mappe som Minecraft-serveren. Start serveren og koble til med URL-en serverprogrammet gir deg (den ligger også i externalurl.txt i servermappa), og så er du i gang. Serveren lagrer alt som skjer hvert minutt, så det kan være greit å kjøre backup en gang i blant.
 

Lodin

Der Waaaah
Fire timer etter forrige posten min posta Notch igjen på bloggen.
But I’ve updated infdev and fixed the crash bug when planting torches and plants.
Tomorrow, I’ll figure out why the mobs won’t spawn online, and work on optimization.
På den tida monterte han og et digert jævla skrivebord i påvente av at han skal ha Minecraft som jobb hjemmefra. :)
 

Lodin

Der Waaaah
Infdev er oppdatert igjen og nå spawner det dyr og fiender. Jææævla mange dyr og fiender! Saven min var midt på natta og alle steder jeg så meg rundt var det røde øyne fra edderkopper og noen creepere nærma seg. Var såvidt jeg greide å karre meg inn i gruva mi og grave igjen døra.
Det eneste som mangler nå er huler under jorda, vann som sprer seg naturlig og at løv forsvinner når man fjerner stammen til trær så har vi i praksis indev. :D
 
Lagrer infdev automatisk? Jeg lagde masse og så krysset jeg ut etter at jeg så at det ikke var noen måte å lagre på.

Og går det ikke an å lagre indev online, slik at jeg kan gjenoppta saver på andre maskiner?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Esc => Save.

Vanskelig!
 
Prater du om infdev eller? Jeg fant nettopp ut at den hadde lagret av seg selv, og det er digg. Men ingen av de saveslotene til indev funker, må alltid lagre lokalt.
 

Følte for å poste dette tårnet jeg bygde for at jeg enkelt kunne finne frem til der "alt" er, ettersom da jeg nettopp skulle gå forbi det så jeg et par griser som sto på toppen av det og hoppet ned. Alt jeg tar i blir ødelagt/forbannet/etc D;
 

oma

Village Drunk

Følte for å poste dette tårnet jeg bygde for at jeg enkelt kunne finne frem til der "alt" er, ettersom da jeg nettopp skulle gå forbi det så jeg et par griser som sto på toppen av det og hoppet ned. Alt jeg tar i blir ødelagt/forbannet/etc D;
Episk, av bibelske proposjoner xD
 
Hvor masse rom trenger jeg for å gro trær innendørs? Jeg lagde et rimelig stort rom, både i høyden og bredden, men treet ser ikke ut til å vokse. Har husket lys.
 
Twitter: Optimization going well! Minecraft update later today.

Gleder meg! Håper virkelig at det fjerner mye stutter når man går til steder man ikke har vært før.

...Og der var den ute. Håper jeg rekker å få testet det ut i dag.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er oppdatert og en av tinga som vistnok er fiksa er monsterspawninga. De skal dukke opp mer spredt nå. Det som derimot skjedde når jeg starta et game var at spillet kontinuerlig spawna sauer til det kræsja. Det var snakk om noen hundre sauer nede i en liten dal med flere og flere som regna ned fra fjellknausene. XD
 
Spawninga funker fint hos meg, jeg våget endelig å sette graden opp fra peaceful til easy :) Jeg ser også noen flokker med sauer, men duh saueflokker.
 
Jeg satte tilbake igjen på peaceful da jeg så en haug med 4-5 creepers utenfor vannlandsbyen min. Kunne ikke ofre noe.
 

Lodin

Der Waaaah
The road to Beta

1. Start work on multiplayer, and use the MacBook Pro I ordered last week to test how well it works. (this also means mac support should get better)
2. Invite people from IRC to help test multiplayer
3. Release test multiplayer server software
4. Implement the missing features from indev into infdev (item shadows, flowers, caves, mushrooms)
5. Make a level loader for infdev, that loads old maps (creative, survival mode test) and indev maps
6. Replace indev with infdev
7. Wait until it works
8. Replace all public versions with indev/infdev
9. BETA
Håper seriøst ikke dette betyr at han skal fokusere på å få igang en spillbar multiplayer før punkt 4. :(