[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Serveren er alltids nede hver gang jeg vil spille (på natta). Værste host noengang. :mad:
GRIN LITT MER'A.

Og grunnen til at Lodde blir kødda med er fordi han mekker et jævla kolossalt flagg med navnet sitt på.

For å mekke server så må du faktisk stresse noe helt forjævlig forresten, last ned zip-fila og følg instruksjonene i readme, tar kanskje så lang tid som førtifem sekunder hvis du virkelig sliter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Holder en knapp på det siste, faktisk. ^^

En liten caveat er at batchfila som starter serveren antar at Java-mappa di ligger i Path-variabelen i OS-et ditt, noe som av en eller annen grunn ikke er standard på nye installasjoner av Java (virker det som). Høyreklikk "start server.bat" og velg Edit/Rediger, og den linja som begynner med "java" endrer du slik at det istedenfor bare "java" står "c:sukk:program files (x86)\sun\java\bin\java" (ta med hermetegnene ellers spader Windows ut) eller hva nå enn som er riktig mappe til Java-installasjonen din. Ja, og åpne server.properties i Notisblokk og endre litt på verdiene.

Hvis du skal bruke Isocraft er det samme styret, bare at du i tillegg må åpne minecraft-server.jar i Winrar, pakke ut mappa kalt "com", åpne isocraft.jar, kopiere inn com-mappa i jar-fila og så endre det samme i batch-fila før du kan kjøre det.

For meg er iallfall dette rimelig enkelt og greit og lett å skjønne, men greit nok at folk ikke har dilla så mye med PC som jeg har.

(Serveren er oppe nå btw)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Sukk.. Jeg prøvde så hardt yeti, drev og styra inni ruteren for å forwarde porter for Lodin nevnte noe med no NATdingsings. Men det funka ikke det heller. :/ Men jeg er ikke helt stødig på forwarding, for det har jeg faktisk aldri gjort før.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Næmmen helledussen da. :(

Har sånn NGT-ruter selv, du må forwarde manuelt men det tar cirka tjue sekunder.
 

Lodin

Der Waaaah


Keybinds for savepoint og chat dukka opp i indev i dag. De gjør foreløpig ikke no, men jeg vil tro det snart endres og indev og infdev blir en og samme.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers: Er folk interessert i at jeg skal fortsette å kjøre Minecraft-serveren? Tok den ned i dag fordi det ikke skjedde så mye i går. Hvis ja, skal vi kanskje starte på nytt map? Eksperimenterte litt i går med et helt flatt kart som brukte mye mindre plass på stein og grus og mye mer plass på tomme felt sånn at man kunne bygd mye høyere uten å grave seg til hælvete, men konsekvensen ble at vannet rundt kanten av kartet flomma inn over brettet (siden jeg ikke fikk til å senke vannstanden langs kanten) og førte til buffer overflow etter kort tid. :(

Noen andre ønsker...? Er liksom ikke så mye vits i å kjøre server hvis ingen synes det er noen vits i å bruke den.

Ståa i går kveld. Nova skrev også navnet sitt på brettet og det er som kjent ikke så lurt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En ting er hvordan brettet er laget, en annen ting er hvilket oppsett serveren kjører. Antar at det finnes en del hacka servere hvor de mulige verdiene for størrelse på brett og sånt er mye større. Uansett, skal eksperimentere med å mekke et digert, flatt brett nå, forhåpentligvis uten et dike rundt som kræsjer spillet med en gang man bygger litt i høyden.

Edit: Okay, her har vi noe. Det er da samme server, med nytt brett. Det nye brettet er da ei enorm, helt flat gresslette, hvor vi da i teorien skal kunne bygge drithøyt. Aberet er at det er like dypt under bakken, så mye av plassen er bortkasta. Dette var dog det beste jeg fikk til uten å få den der fine flom-buggen. Hva synes dere?
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Kommer ikke inn på den nye serveren. Har hatt problemet at spillet bare har vært en svart firkant før, men med en del refreshing har det forsvunnet og loadinga kommet opp. Hvis loadinga kom opp visste jeg at jeg var inne i spillet, men nå kommer den opp av og til, men det blir bare svart etterpå allikevel. :(
 

Novastrum

Feminist-elitist
Prøv å oppdatere java hvis du ikke har gjort det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har du litt kjip PC? Det nye brettet er ganske digert så det krever mye mer juice av kassa di enn vanlige brett. Var litt redd for at noe sånt skulle skje men de andre fikk det til så da antok jeg det var OK.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Tja, kjører på denne, er jo ikke noe gaming-rigg, men skulle tro den kunne dra et Minecraft. Kom inn på en annen server som mye større enn gamle SG-serveren uten problemer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hørm. Nei, jeg aner ikke. Veit bare at FPS-en min på denne kassa (Core i7 med 6GB RAM) er rundt 40-50 på dette brettet; før var den på 700-800.
 
Ånei, nå glemte jeg helt å gjøre lekser.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tenkte jeg skulle klinke sammen sånn fancy diger png av hele brettet som jeg pleier, men - sjokk - størrelsen på brettet ble for mye for Isocraft. Det sverre!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg må innrømme at jeg syntes det var kulere med terreng. Nå er det på en måte bare en diger MSVOXELPAINT som gjør at man bare lager pixelsprites. Ikke at det er dumt, men det hemmer på en måte de kule tingene som var geniale på det forrige brettet.