[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Lodin

Der Waaaah
En eller annen jødebukk lekka passordet til multiplayer testen og Notch som den herremannen han er bestemte seg for å twatte det istedetfor å kaste et ludderpass. Det er: Ikke at man kommer inn siden servern er konstant full og det blir sikkert endra snart, men kanskje...

E: Jeg kom inn istad, men det kræsja etter bare noen sekunder. Uansett ser det ut som serveren er nede nå. =/
 

Lodin

Der Waaaah
Fredagsupdate og den er sweet. Minecarts med motor. Bygg en minecart med en ovn over og du er set.
Den andre nyheten er høner. De gir egg. :D

Og sist men ikke minst, neste uke slippes en veldig tidlig versjon av multiplayeren! Woot!
 
Minecarts med motor er ubrukelige til man kan koble flere carts sammen. Tenkte på å sette en motordreven cart bak en jeg kan sitte i, men den går alltid i den retningen man ser i så det funket ikke. :penga:

Edit: Åh vent. Om man legger kull inni'n så kjører den av seg selv. BRA. Men jeg vil fortsatt ha sammenkoblede carts :(
 
Jeg gjorde det, fant ut at de ikke klarer å dytte andre carts i oppoverbakker. Notch tvettet om at de var for svake foreløpig så.
 

Lodin

Der Waaaah
Sett en kart med ei kiste i mellom deg og den med motoren så går det vistnok av en eller annen grunn. :p
Og ellers har man funnet ut at hvis man bygger en diamant i midten omringa av tre får man en boks med en sprekk på toppen. Det er og grafikk for noe som ser ut som LPer så det kan godt være at han har lagt til musikkanlegg.
Jo også vokser kaktuser nå.

E: Åssen kunne jeg glemme det! Man kan lage piler med flint nå. Jeg hadde tilfeldigvis 64 støkken liggende i ei kiste og fikk endelig tatt hevn over alle skellingtonsene! De er svakere enn de mekka med jern, men det driter jeg i.
 

Lodin

Der Waaaah


Det er buggy som faen, lagger som et helvete og masse ting som serverbasert inventory og mobs er ikke implementert ennå, men for faen. Det er multiplayer survival!
As I’ve said before, almost everything except for the bare minimum is missing from this release, but I thought it was important to get something out before I leave for Berlin tomorrow.

To connect to a server, you need to know the IP to the server, and the server needs to accept incoming connections in the port. To find out your own external ip, you can use http://www.whatismyip.org/. If you configure the server to run on anything other than the default port, just add “:<port>” to the IP string.
For example, if your IP number is 10.0.0.1, and the port is 5000, the connect string would be “10.0.0.1:5000”.
If people can’t connect to your server, you might need to configure your router or firewall to accept incoming connections in the port (default 25565). How to do this varies per firewall and router, so check your manual.

You can copy and paste into the IP field in the client, by the way.
Link til servershizzet ligger her.

Jeg drev å maste på Yeti om han kunne slenge opp en server seinere i dag så da skjer vel det. :yoshi:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Prøvde det akkurat, og...

...

Vel. Det går ikke an å grave. Hvis du graver i bakken så bare dukker klossen opp igjen med en gang. Jeg fikk hogd ned noen trær, mekka meg noen planker, begynte å bygge ei hytte, og... blokkene forsvant etter et par sekunder. Greit nok at det er en tidlig testutgave, men dette er steike meg ikke så mye vits i.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er maskina og interbuttsene dine som er problemet. Har spilt på diverse goonete servere nå og en og annen kloss respawner, men ikke hele tida.
For de av dere som har konto hos SA ligger det en tråd i Private Games med diverse servere lista. Evt. kan dere loffe bort på 4chan. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Velvel, jeg slenger nå opp en server så dere kan se om det er brukandes. IP er da 80.202.190.219 og jeg vil ikke ha noen klaging. :argh:
 

Lodin

Der Waaaah
Det funka så bra som man kan forvente sålangt og var ganske artig. Særlig når jeg bøffa alt kølet til Fett og satte fyr på ham. :)
Her er den lille spergeborgen vi har starta på.

 
Endelig, nå er det bare å vente på at det blir spillbart.

Gikk inn på denne serveren deres:


Dessverre så var det bare blokker uten teksturer, kunne ikke falle gjennom eller svømme ned til hulene.
 

Det er over, Minecraft er finito.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er ikke den der gammal som haugene? Samma det. Er ikke akkurat sånn at du kan ta patent på en ide til et spill, og konkurranse er sunt og sånt. Ikke at jeg tror Notch har spesielt mye å frykte helt ennå, da.

PS: Ja, det ser ut som om noen bare har stært kildekoden til Notch men det får bli opp til advokatene å avgjøre.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Nå er vel Minecraft bare en rewrite av open source prosjektet infiniminer til å begynne med, så man skal kanskje ikke være så rask fram med fingern når det popper opp kopier.
 

Lodin

Der Waaaah
Hovedgreia er vel at fra dag en var MC et ganske annerledes spill enn Infiniminer til tross for at de deler kildekode. Fyren som lager Manic Digger derimot har sålangt ikke vist noe tegn til at han vil mekke noe annet enn open source MC og siden Notch alikevel skal slippe kildekoden etter at fullversjonen har vært ute en stund så hrrmery. Eneste greia gjør bedre er at man kan flippe klosser før man legger dem ut. Hadde hjulpet jævlig med trapper og sånt i MC.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yeah yeah whatbever. Uansett:

 
Håper det, for det er en evighet siden en skikkelig update (eller er det noe jeg ikke har fått med meg?) og den siste uken har han bare skrevet om andres MC-skryt.

JA JEG ER SINT

edit: wops så nettopp at han oppdaterte med en milliard ting, tror jeg
 
Jeg har spilt Minecraft i en uke cirka 4-5 timer vær dag. Har noen kreasjoner som er ferdig og noen som begynner å se dagens lys. Jeg har laget et stoooort tårn, bropilar, gruveganger med minecarts, svvææææær mountain hall (holder på, bilder kommer) og en begynnelsen på en komplex borg (stilasene ser dere). Jeg lurer på om jeg skal lage en egen tråd for porjektene mine så jeg kan opptatere om noen er intresert.

Jeg spiller INFDEV Alpha 1.0.15 (CRACKET!!! Pirate) - Normal diffucilty,uten noen form for mapedits eller cheats. Jeg syntes ikke det er noe synd å bruke en cracket alpha eller beta av noe form for spill, men jeg skal kjøpte spillet den 21, for dette er jo et fantastisk spill til bare ca 80 kr!!! =)