[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Lodin

Der Waaaah
Tipper Elfkin må laste ned siste utgave av spillen.

Uansett har jeg brukt noen timer nå på å mekke meg et fint hus og slengt opp et lite skur med en portal ved siden. Vil ikke gå inn i den flere ganger. D;
 

Lodin

Der Waaaah
Og hvis det ikke var for at jeg bygde inni det skuret der kunne den begynt å spawne grisezombier og ghaster i vildens sky. Fornøyd med at jeg var smart nok til å bygge sånn bare for sikkerhets skyld.

Sånn ellers så brenner den røde steinen som sprer seg der evig også i orginalverdenen. Blir å smelle opp noen sånne istedetfor fakler på tomta mi.
 
Noen som husker disse? Samme fyren som har laga dem jobber som pixel artist for Notch nå.

Var også kult å lese på bloggen hans at-

The biggest features that need fixing are;

* Fixing the performance issues
* Health and working enemies
* Finishing up the inventory code so the dupe bugs/glitches go away
* Figuring out how to run both the normal world and the nexus in parallel.
 

Lodin

Der Waaaah
Hell, The Nether, The Slip. Stedet har mange navn. :p

Mitt neste prosjekt blir å få slengt opp et skur rundt portalen min der borte. Erke lett siden man konstant blir bombardert av skrikende og gråtende gigantiske glassmaneter.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ante meg, men måtte spørre. Jeg skjønner at 1:16-forholdet (eller hvor mye det nå var) kan by på noen utfordringer med koordinater.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er halvert til 1:8. Hovedproblemet er derimot hvis portalen man mekker havner inni fjell eller oppi lava. Da blir den flytta til et trygt sted og når man så teleporterer tilbake ender man opp i en ny portal langt faen i vold i den vanlige verdenen. Forsåvidt trenger man bare ta med seg et kompass, men det høres en smule irriteringsete ut.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Men når han snakker om å kjøre de to verdenene i paralell så tror jeg han mener at tiden skal gå der samtidig som den går i oververdenen? Lodin: plant noe hvete utenfor portalen og gå inn i The Slip en stund, se om det vokser?
 

Lodin

Der Waaaah
Trenger ikke, spillet lagrer og pauser verdenen man ikke befinner seg i. Trur de har skapt seg et kjedelig problem når det gjelder multi. Å kreve at folk skal kjøre to servere blir litt vel mye.
 
Selv har jeg hatt en del irritasjonsmomenter over hvordan man trenger mer lys jo dypere man kommer for å holde monstre unna, ettersom det i praksis betyr at områder som jeg har bygget ut og lyst opp som dagen, spawner monstre bare det er en antydning til en skygge. Min underjordiske gård var infisert med tre Creepers, og jeg oppdaget litt for sent at Creepers både er intelligente nok til å klatre i stiger samt trykke på knapper for å åpne en dør. Dessuten har jeg mer enn en gang funnet en Creeper i midtvognen når jeg tar personvognen ned til verkstedet mitt, på tross av at den trange gangen er opplyst med åtte fakler.

Og nå mistet jeg plutselig hele inventoryet mitt; flott.

Uansett ville jeg vise nye bilder.

Under katedralen min er det et enormt hulekomplekse jeg enda ikke er ferdig med å utforske; arbeidet er satt litt tilbake grunnet at jeg ikke lenger kan stole på belysningen. En av passasjene ledet til dette:



Etter en del klatring kom jeg meg ned, og slik så det ut:


Hva var under vannet? Jeg tettet igjen utspringet, og oppdaget en stor andel naturlig forekommende obsidian.



Nå må jeg bare finne diamanter, slik at jeg kan lage en hakke. Jeg er imidlertid usikker på om jeg skal plassere portalen på toppen av katedralens tårn, eller lenger nede. Et problem er at om den virkelig lekker Nether, så er toppen av katedralen en brannbombe, da jeg har en rad med evigbrennende tre der.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Stalltips: hold [Alt] mens du trykker Print Screen, så vil OS-et nøye seg med å ta bilde av den aktive applikasjonen. Jeg....tror det gjelder Ubuntu og men ble litt usikker.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Det gjør det ja. Protip fra en Linux-gamer til en annen: Det er stor sannsynlighet for at det befinner seg lava direkte under den obsidianen, så ikke stå rett oppå den mens du hakker den ut...
 

Lodin

Der Waaaah
Nå må jeg bare finne diamanter, slik at jeg kan lage en hakke.
Drit i det. Lag en form av jord, hell lava i og hell vann på jorda sånn at det renner over lavaen (ikke hell vannet rett på lavaen). Heps, instant hjemmelaga obsidian. Sløsing med diamanter å lage hakke av dem.

Og sånn ellers er Notch enig i at spawninga nede i dypet er for monglete sånn det fungerer nå. Blir endra.

E: Og portalen trenger ikke hjørner. Den kan fint se sånn ut:

XOOX
OXXO
OXXO
OXXO
XOOX
 
Minecraft i høyere oppløsning anyone?:ninja:







Om det finnes flere teskturpakker med denne oppløsningen veit jeg ikke, men nå er det denne jeg ruller med.
Trærne ser ganske mongo ut da, men den ble lagt ut for en drøy uke sida så ting kommer sikkert til å se bedre ut fort.

Link.

EDIT: I den forumtråden ligger det screenshots av den nyere versjonen som kommer og der ser trærne konge ut.^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jau, det er noe med den blocky grafikken. Fantasien settes litt mer i gang også, på samme måte som ved Lego, og det er noe awesome frihetsfølelse ved det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og at de teksturene der var hella stygge da.