[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

CyberK

Finner ikke på noe.
Angående teksturer så gleder jeg meg litt til å se hva som skjer nå som Notch har ansatt han superkule pixelart-fyren.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er rimelig obvious at det der kristenopplegget er trolling, da. Var vel Nicholas som posta det først.
Og ja, MC skal ikke ha ræva høy oppløsning. :ras:
Var mer det at teksturene var så fantastisk dritstygge, at fargene klæsja fenomenalt med hverandre, og at de så flatere og døllere ut enn de som følger med spillet. Kroneksempelet mitt på "modder oppgraderer grafikken på et kult spill, men misser pointet fullstendig"-syndromet er System Shock Rebirth, hvor en kis bytta ut de kanonstygge modellene i System Shock 2 med mye mer detaljerte saker... og klarte å gjøre dette med Midwife:

 

Lodin

Der Waaaah
Joda, men jeg har enda ikke sett noen teksturpakke som har fått meg til å gidde å gå skrittet og bytte. Samtlige er no hrrm. Untatt den som bytter ut alle teksturer med diverse utgaver av Kramer.
Sløsing med diamanter å lage hakke av dem.
Jeg trekker dette tilbake. Vann fungerer ikke i helvete (fordamper?) så eneste måten å bygge en portal der er ved å ta med seg obsidian hjemmefra.
 
Ok, innser nå at den teskturpakka var ganske døll, etter å ha brukt den i noen minutter bare. Den får ikke verden til å virke som alt er bygd av blokker, mest sannsynlig fordi mange av tilsa har masse stygge mønstre som gjør at jord for eksempel ser helt mongo ut når man ser mange tiles som henger sammen. Og ja, fargene suger i forhold til originale teskturene. Fant forøvrig ut at det finnes en haug med sånne teksturpakker med 128x128 istedet for standard 32x32, så jeg skal fortsette å lete og se om jeg finner noe mer fett. Det at Minecraft kan se bra ut med høyere oppløsning er det ingen tvil om.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da er jeg mer fan av denne pakka, som noen posta tidligere i tråden:



Dessverre kan du også se grunnen til at jeg ikke bruker denne pakka mer på det bildet, hvis du ser nøye etter. På toppen av gull-blokka kan du skimte et oransje felt; det er flamme-sprite-en i Minecraft som tydeligvis er hardcoda inn i teksturminnet eller noe, så den legger seg oppå en del blokker og gjør brettet gjennomsiktig. Grunnen til at ikke de fete mursteinblokkene er med på det bildet, er at den buggen dukker opp på alle sider av den og ruinerer de fine borgene dine. -_-
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Er det bare veteranene her som setter pris på god pixel art? Scott Pilgrim var utrolig fresht å se på, jeg gleder meg til å se hva han nye kjakan kan gjøre med Minecraft. Vi trenger ikke høyere oppløsning, vi trenger en jævel på grafisk design og jeg tror Notch har fått tak i en.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Brukte Dokus RPG-teksturpakke fram til helvete kom og teksturene der ikke fungerte. Problemet med disse flamme-spritene skjønner jeg ikke helt, andre teksturpakker tror jeg klarer det, men man løser det bare ved å ikke plassere gull- og mursteinsblokker.
 

Sancti

Terrorkatt
Er det bare veteranene her som setter pris på god pixel art? Scott Pilgrim var utrolig fresht å se på, jeg gleder meg til å se hva han nye kjakan kan gjøre med Minecraft. Vi trenger ikke høyere oppløsning, vi trenger en jævel på grafisk design og jeg tror Notch har fått tak i en.
Yay!

Jeg brukte en eller annen random teksturpakke jeg fant en stund, men slik spillet ser ut plager meg igrunn ikke nevneverdig. Jeg er mer opptatt av hva man kan gjøre enn hvordan ting ser ut, så jeg har ikke giddet å lete etter noe annet.
 
Jeg derimot er veldig opptatt av hvordan ting ser ut, men jeg vil også at ting skal se likt ut for alle i multiplayer, derfor føler jeg meg litt tvunget til å bruke standard-teksturene.
Bygger jeg noe som ser fett ut med en annen teksturpakke aner jeg ikke hvordan det ser ut for alle andre.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Stekt kjøtt. Noen ting er så innlysende at jeg ikke tenker over det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lodin skal styrte Satan med sine åtteogfemti julenek.
 

Lodin

Der Waaaah
Tar ikke med meg virkelig verdifulle ting inn der din dumme pokemon fisemink.
Og juleneka er mer praktiske enn kjøtt siden de tar minimalt med plass.

E: And so it begins!

 

Lodin

Der Waaaah
Rommet ditt er for stort! Ghasts kan spawne der.
Tviler. Ihvertfall etter at jeg har fullført det og fyllt opp med nødvendigheter. Var derimot en zombiegris der inne sist jeg titta.
Du tør ta med deg gullklokka di inn dit? :eek:
Fire gull er ikke så farlig å miste. Tok med den og kompass der for å se åssen de reagerte og begge to sperger ut. :D

E: Og sånn ellers kan man slå ildkulene til ghastene tilbake med sverd og piler i Agahnim-stil. Lite er så bad ass som å kille dem med deres egen medisin.