Miss Spillegal 2008

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Jeg har en bra ide til et bilde av meg selv, men jeg mangler blond parykk og sigarett. :(
 

Jante

privileged CIS shitlord
#62
Som jeg fikk vite på forelesningen om kjønnshistorie; kjønn er ikke noe du er, det er noe du blir. Konstruktivistisk? Næh, aldri.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#63
Hva med kjønnsnøytralt personlig pronomen da dere? Hin er faktisk er norsk ord for den. Hørte også en gang om en person som gjerne ville bli kalt hun Geir, fordi det er var en kvinne som så ut som en mann. Det blir fort litt for sært selv i et Åpent og Tolerant samfunn som Norge.
Eh ordet hin er ikke noe kjønnsnøytralt ord. Det ordet har bare blitt tatt i bruk av Hr/Fru. Benestad som ville ha ett eget ord og bli kalt isteden for Han/Henne. Så det er egentlig bare ett tulle ord.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#64
Det står i ordboka, som sagt. Har hørt det vært brukt av andre også, muligens etter eksempel fra Almås/Benestad siden de har skrevet en bok om alternativ kjønnsteori (på vei inn i pensum på ungdomsskolen når som helst, antagelig).



:eng:
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#66
2-ern er helt absurd, jeg tør ikke tenke på hvor mange jeg hadde potensielt fornærmet ved å følge den.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#67
Regner med at det gjelder i tilfeller hvor det er vanskelig å bestemme kjønnet, ikke ovenfor enhver person man møter. Transseksualitet er jo et ganske marginalt fenomen.
 

SHDR

Gullmedlem
#68
Hvis man er interessert i post-konstruksjonistisk feministisk teori anbefaler jeg Judith Butlers "Bodies That Matter" og "Gender Trouble".

På den annen side er det en fare for at hun er reduksjonistisk i like stor grad som post-konstruksjonistisk, men for å være helt ærlig begynner grensene mellom alle de ulike paradigmene og dogmene innen sosiologi, kognitiv vitenskap og psykologi å gå litt i ett for meg.

Hun er status quo, iallfall. Dritradikal, lesbisk og aseksuell.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#69
Hmm, year of the books høres det ut som. *notere bak øret* Jeg følger mest med på hva som rører seg via diverse blogger og nettskribenter, har ikke lest så mye sånt i bokform.
 

SHDR

Gullmedlem
#70
Etter en liten drøftelse med Oerhört kom jeg frem til at reduksjonisme egentlig kan sees på som en bestanddel av post-konstruksjonisme. Wooh!

Housey: Hun er ikke særlig flink til å skrive, som i at du helst skal ha litt akademisk ballast fra medievitenskap, sosiologi eller psykologi, men det er fryktelig interessant. Velkommen til Relativism City.
 
#71
Håret til Shadar er fortryllende. Hva er hemmeligheten?
 

Sancti

Terrorkatt
#72
En god stylist. Og det å ikke gå til frisøren på et år kan også hjelpe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Eller vi kan bruke følgende omarbeidede koan fra samtidsfilosofen Avril Lavigne for å poengtere problemstillingen:

She was a boy, he was a girl, can I make it any more obvious?
 

Lodin

Der Waaaah
#77
Girls who are boys
Who like boys to be girls
Who do boys like theyre girls
Who do girls like theyre boys
Always should be someone you really love


=D
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#78


It'll grow back like a starfish.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#80
Hadde glatt staka deg opp i sjokoladetunellen. =D

Fyren i midten burde bli diskvalifisert, han har jo tits.