MW II vs BF2

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Kjip instilling. Mye mer tilfredstillende å jobbe med spillet og få litt igjen.
Da spiller jeg heller noe hvor jeg ikke er avhengig av at andre folk skal stå for spillopplevelsen. Flerspillerdill er sånn tidtrøyte jeg driver med når jeg ikke gidder noe ordentlig. Eller når gutta en gang i mellom får samlet troppene til en runde.
 
#23
SHDR: Jobber heltid og har 16 damer på si. Yetipants samla uansett alle orbene i Crackdown, så her har vi nok av tid.

Ser den. Spiller knapt singleplayer lenger, da jeg ofrer all gametid på onlinespill. : (
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Ja for livssituasjonen min kan umulig ha forandra seg siden Crackdown kom ut for tre år siden.

Men samma det. Noen liker mora og noen liker dattera, noen liker BF2 og noen liker MW2. Liker best Quake Live selv.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#26
Hei, jeg heter Grønn Zebra og jeg elsker dataspiller. Jeg synes MW2 to er bestere fårdi jeg ikke har spillet BF2 LOL::p Å vis du syner no anna så taru feil hehe
 
#27
Jeg har egentlig falt mer og mer ut av singleplayer-spill siden konkurranseinstinktet i meg alltid kommer først. Derav blir det spill som WoW(lagt det på hylla for godt, tror jeg), Counter-Strike: Source og nå i disse dager MW2. Det kommer jo noen spill jeg blir sittende med, sånn som Bæsj Effect. Men PC-spill generelt blir jeg for utålmodig når det kommer til singleplayer.
Uansett, MW2 er har noen flotte påfunn og noen mindre flotte. I mine øyne er dette et kun et public-spill for øyeblikket siden det ikke er finpussa nok. Å samle en gjeng for å game litt kan noen ganger være et ordentlig herk siden NAT og hostingproblemer ofte skal komme i veien.
BF2 kjøpte jeg en gang i 2005(?) og solgte det så igjen for 300 kr. Grunnen til var vel shabby pc og internetz og snudde meg aldri tilbake, jaja.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#28
Singleplayeren i MW2 hadde jo det mest syra og oppgulpa plottet noensinne, men det gjorde engentlig ganske lite siden det var non-stop KRÆSJ BOOM BÆNG æksjn hele jævla tida. Sånn sett synes jeg det første spillet hadde en mer vellykka og balansert historie, og som man ikke trengte speed for å få med seg. Med tanke på hvor kort singleplayeren er, skjønner jeg ikke hvorfor folk orket å kjøpe det hvis de ikke hadde planer om å spille online. Det fantastiske matchmaking-systemet til tross, spillet er veldig tilgjengelig og en runde går ganske radig unna med lite til ingen dødtid.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#30
Singleplayern i MW2 suger rett og slett, og er faktisk kjedeligere å spille enn online. De gangene jeg har forsøkt å spille igjennom har jeg slutta etter en havltime/time og gått tilbake til multi. Grafikken er pen, og locations er veldig detaljerte og fine, det skal dem ha - men det blir for hardkjørende action uten substans i for lange peridoer i gangen til at det er verdt tida.

Når vi snakker om verdt tida. De siste dagene har jeg bare spilt Mass Effect 2 på PC, og etter en sesjon med dette spillet føler jeg faktisk at jeg har fått utrettet noe, og føler meg litt fullfilled, kanskje til og med litt lykkeligere. I motsetning til etter å ha sittet og skutt eurotrash-kids i MW2 i et par timer, da har jeg stort sett bare fått litt adrenalin og er sliten. Singleplayer kan helt klart gi gode opplevelser, men det krever mye av utviklere å klare å tilføre opplevelsen substans og følelse av mestring.
 
#33
BF2 har en ufattelig høy læringskurve i forhold, for ikke å snakke om at det ofte er mye dødtid bare pga. at man skal forflytte seg over de gigantiske kartene. Jeg digger BF2, men det er bare så utrolig mye mer tiltak å sette seg ned med at jeg ikke har rørt det siden jeg begynte med CoD4.
Jeg er både uenig og enig. Selv har jeg vel kun spilt vanlig BF2 10-15 ganger. Jeg foretrakk kun infanteri only delen, slik at det ble litt ala CS og at man kunne utrette mye uten måtte vente på heli eller jagerfly (som jeg var udugelig i når jeg først fikk dem). Noen maps blir det litt løping i, men det er utrolig tilfredsstillende når du har klart å runne fienden i f.eks road to jallalabad og plutselig tar tre flagg på rappen langt bak fiendens linjer og laget ditt plutselig kommer gjennom på flere steder takket være noe du gjorde. De forskjellige klassene som medics og supply som også gir poeng på lik linje med kills gjør jo at folk hele tiden ønsker å hjelpe til, slik at teamwork blir det uansett. At kulen dropper på langt hold er også ett moment som gjør at sniping ikke er like enkelt som man skulle tro. Og ang. avstander på mapsene så finnes det jo også mindre utgaver av hvert map.

Men som jeg sa tidligere; for meg virker MW II som en moderne utgave av Quake/UT hvor det er momentant action og blæsting som gjelder. Det er klart det er gøy, men at dette spillet har scoret så bra og solgt så mye skjønner jeg ikke helt tbh. MW II er gøy, men det har jo blitt skrytt opp i skyene - eller er jeg bare for sær?
 

SHDR

Gullmedlem
#34
Det er superhypet fordi aaaaaaalle digger spillet. Da jeg ble stoppa av snuten forrige gang prata jeg meg unna ved å dele Modern Warfare-erfaring. Uka etter at MW2 kom ut søt SAMTLIGE av venninnene mine på Facebook over at kjærestene deres bare satt og spilte. Alle digger Modern Warfare, akkurat som alle digger 24. 24 er og blir fullstendig avsindig skamræva, et hån mot god smak og fartøy for innmari tvilsom amerikansk eliteideologi, men folk digger det. Da blirre stort, da blirre hype, da blirre salg. Everyone loves a winner.

Sleng Modern Warfare på forsida av magasinet ditt, og selv folk som vanligvis ikke leser spillblader eller for den saks skyld spiller spill plukker det opp, og vips! Økt salg! Alle tjener på god markedsføring og hype-management, ikke minst de som skaper den -- altså magasinene.

Modern Warfare er FPS-enes Peggle. Umulig å mislike, umulig å respektere som annet enn kommersielt fenomen.
 
#35
Jeg får daglig kjeft av folk jeg kjenner fordi jeg ikke eier MW2 enda, og dette er helt casual spillere og ikke hardcorenerder. De som kjøper 2-3 spill i året kjøper FIFA og COD/MW2, de vet hva de får og de liker det. "Alle andre" spiller det, det er reklame for det OVERALT og det er jo ikke dårlige spill heller.

Siden BF2 ble nevnt, det må være kanskje det mest buggy spillet jeg noengang har spilt. Kjøpte det ved launch, og det tok MÅNEDER før driten funka ordentlig. Ved hver patch som kom fiksa den en kritisk feil, men skapte flere nye gamebreaking bugs. Som for eksempel at det var umulig å spille spillet fra en windows-bruker med ikke-standarde bokstaver i, som f.eks Ø og Å, som tilfeldigvis var i brukernavnet mitt da. Her måtte jeg faktisk reinstallere Windows før jeg fikk det til å funke. Å opprette en ny bruker var ikke nok med mindre man redigerte et 10-talls filer i Regedit.

Og med "funke", mener jeg å starte det opp. Det var enda et stykke å gå før det gikk an å spille det siden serverlistene funket kanskje 1 time i døgnet, og da omsider begynte å spille var det bare snakk om få minutter før det ble no blåskjermings eller annen kræsj. Selve spillet var jo bra, men alt det helvete man måtte igjennom for å spille det helt på trynet, og når gameplayet er som det er blir det ikke noe rart dette er for mer dedikerte spillere.

Da er det ikke så vanskelig å skjønne hvorfor majoriteten spiller MW2 istedenfor BF2 (selv om det sikkert ikke er noe særlig trøbbel med det nå), der et BF2-game gjerne tar flere minutter før det blir action hopper du rett inn i skytinga i MW, 30 sekunder fra du starter spillet er du igang med skyting og helvete.

Instant satisfaction.
 

SHDR

Gullmedlem
#36
Yup. Særlig ettersom man blir voksen kommer man til å sette pris på det. Jeg hadde aldri helvete giddet å sette meg inn i en del av de gale spillene jeg munchkinet da jeg var yngre. Det jeg liker best nå om dagen er ting med kort varighet, som League of Legends (45 minutters runder, niggah) eller Dawn of War 2: Last Stand (ikke over en time per runde). Foretrekker at det er en bra rytme med klar begynnelse, slutt og feedback på hvordan jeg gjorde det.

Historiedrevne spill er som regel så avsindig ræva fortalt at jeg ikke orker lenger -- jeg klarer ikke bruke tiden min på å styre noe jeg aldri i helvete ville giddet å se på fjernsyn eller kino. Akkurat det at jeg kan styre spill er egentlig det minst attraktive med hele mediet, jeg vil egentlig bare foreta beslutninger istedet for å måtte øve meg på å lese brukergrensesnitt og navigere 3d-landskap med uforutsigbar kollisjonsgeometri.

 
#37
Jeg likte friheten, sammarbeidet og mulighetene man fikk i BF2. Men BF2 er snart 5 år gammelt, BC2 er tingen nå!
 
#39
Jeg likte friheten, sammarbeidet og mulighetene man fikk i BF2. Men BF2 er snart 5 år gammelt, BC2 er tingen nå!
Enig med Doc her, likte friheten i BF2, det var så epic stort! Men føler at BC har falt seg. Nå venter jeg bare på BF3!
 
#40
Ja, jeg gleder meg også virkelig til BF3. Jeg er dessverre litt redd for at BF:BC2 blir litt for likt MW II, der målgruppen blir folk som spiller på konsoll og har mest lyst til å blæste litt og til nøds kan gjøre enkle teamoppgaver. Mot BC2 så prøver jeg å være pessimist, slik at det heller blir en veldig hyggelig opptur ;)
Etter det jeg forstår så er BC2 for BF3 lik som GT Prologue for GT 5, i den forstand at det er en "test/beta" før BF3 kommer om 1-3 år. Har hvertdall sett på flere forum at mange sier det er slik, men det er vel ikke bekreftet.