Nå med dun på overleppa: Resident Evil 6

Greia blir da om du skal gå tilbake til hva RE-fansa vil ha, eller fokusere og utvide på hva folk likte i RE4/5 . Det å ville gjøre begge blir liksom bare generisk grøt.
Hva da tenker du på? Eneste jeg kan se som 4 gjorde bedre enn de tidligere spillene(aner ikke om 0 og CV dog) var måten man sikter på.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Heh ja rart du sier det, jeg likte egentlig ikke 4 så mye og har ikke klart å spille gjennom det selv om jeg har kjøpt det 2 ganger, men hører hele tiden om hvordan det var REVOLUSJON innenfor serien.

1 og 5 er vel favorittene mine, men av helt forskjellige grunner. 5 var gøy fordi Gears med litt survival og resurskonservering dandert på kanten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
4 og 5 for min del, likte femmeren bedre jeg også. Nå skal det sies at jeg gæma bittelitt RE2 under streamen, og det var jaggu en positiv overraskelse (hadde ikke spilt det før). Verdt å sjekke ut, kanskje?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
2 er fett nok det. Mine favoritter er remaken av eneren (hyklerk) og fireren. Femmeren hadde i mine øyne en så svak singelplayer at det gadd jeg faktisk ikke. Multicoop eide. Skal også sies at mine øyne er særdeles nærsynte, hvis noen ville argumentere altså.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Absolutt, vi kjørte jo også kun gjennom del 1 av spillet. Når Scenario A er over spiller du gjennom igjen med den andre hovedpersonen og ser en annen del av byen og politistasjonen, og får den ekte slutten.

5 var egentlig ganske gøy på streamen pga multi, og spillet funker når du bare avlærer deg alt som RE4 sine arvtagere har lagt til sjangeren i løpet av de seks årene. Men det mangler absolutt Mikami sin visjon for serien.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Ok, jeg har lagt ned en liten time i historien til Chris. Så langt føles det jæla lite som et RE-spill. Her er det ott-action over hele fjøla og du kan ikke gå fem meter uten at et helikopter styrter ned foran deg eller et eller annet sprenger og du må QTE-e deg ut av faren. Håper du liker QTE forresten, for det er mye av det her.
Alle disse eksplosjonene blir selvsagt hard kost for lille Xbox 360 og man får kose seg med framedrops fra allerede lave 30 fps. Dette blir ekstra digg når man er vant til deilige 60 fps i 1080p courtesy of mesterrasen.
Ellers blir du blir loset gjennom trange korridorer (seriøse FFXIII-flashbacks) som leder til dører du må vente på retard-kompisen din for å få åpna. Skytinga og siktinga er langt fra det man har lært seg å forvente av dagens spill og så langt er det egentlig ingenting som gir meg lyst til å starte spillet igjen. :(
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Alle disse eksplosjonene blir selvsagt hard kost for lille Xbox 360 og man får kose seg med framedrops fra allerede lave 30 fps. Dette blir ekstra digg når man er vant til deilige 60 fps i 1080p courtesy of mesterrasen.
Jeg ville aldri trodd for noen år siden at du, CockMcBalls, kom til å skrive dette. Jeg blir rørt. :qq:
 

Lodin

Der Waaaah
Det er sånn på PS3 og om det er noen trøst. Tipper PC-versjonen ender opp like bra som Resi4 før all moddinga.
Og Nicholas underdriver. På sekstiminuttersmerket ca. kutta de i opptaket, men selv etter det holdt de diskusjonen gående en god stund til. Sjeldent jeg har hørt de så aktivt hate et spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lodin "Quake 3-motoren" Ingvaldsen slår til igjen. RE6 kjører på MT Framework og du skal ikke spille så fryktelig mange PC-porter som bruker den for å skjønne at den virkelig trives på mesterrase. Se bl.a. RE5, Street Fighter IV, Lost Planet 2, Dead Rising 2 osv.
 
Heh ja rart du sier det, jeg likte egentlig ikke 4 så mye og har ikke klart å spille gjennom det selv om jeg har kjøpt det 2 ganger, men hører hele tiden om hvordan det var REVOLUSJON innenfor serien.

1 og 5 er vel favorittene mine, men av helt forskjellige grunner. 5 var gøy fordi Gears med litt survival og resurskonservering dandert på kanten.
Det var jo det. En helt enorm forskjell i gameplayet i forhold til de tidligere spillene, og forandringene var ikke til de bedre. 2 derimot er helt enormt bra. Politistasjonen. <3

Spilt noe mer på Revelations, Thinaran?
 

Lodin

Der Waaaah
Yeti, jeg vet at det ikke bør være no stress å få det til å kjøre fint på PC, men det skal det ikke være på konsollene heller. Dette er Capcom i 2012 og de drives tydligvis av bonoboer. Eneste bra spillet de har igjen i vesten er Dragon's Dildo. Noe de såklart ikke porta til PC. :ras:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yeti, jeg vet at det ikke bør være no stress å få det til å kjøre fint på PC, men det skal det ikke være på konsollene heller.
Detta her gir mindre enn ingen mening. Quake 3-motorens skyld?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Såååå derfor kommer det til å bli ræva på PC også?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen