Var sikkert uklar, men refererte egentlig til at Destructoid mente begge spillerene burde hatt noe å gjøre når for eksempel to figurer setter seg inn i en bil og den ene forsøker å starte den, altså ikke til kritikken mot QTE generelt, men sånn apropos, så tror jeg selvfølgelig det blir bedre spill av å faktisk få styre et helikopter enn det blir av å hamre på en knapp for at figuren skal gjøre det. Generelt har jeg likevel alltid likt QTE. Jeg synes faktisk det er en integrert del av spillopplevelsen i alle spill det er brukt i selv om ikke hele spillet er bygget rundt det? Det kan hende jeg egentlig er den eneste når jeg går ut ifra at alle syntes den scenen i Heavy Rain når hovedpersonen skal kjøre mot trafikken var veldig spennende, og at den er så fantastisk som den er har selvfølgelig å gjøre med hvor nært knyttet vi har blitt til figuren, og at ingenting i nærheten av så voldsomt har hendt frem til da, men akkurat som et drap fortsatt betyr noe i en spenningsfilm, om ikke så mye som i et realistisk drama, så ville denne kjørescenen i midten av et actionspill fortsatt vært mer emosjonelt involverende i samme form som i Heavy Rain enn som i et vanlig filmklipp? Hvorfor er det nødvendigvis fyllstoff? Eller jeg tror faktisk jeg forstår hvorfor det er for deg, men jeg tror grunnen til at jeg ikke klarer å spille strategispill og lignende er fordi jeg primært er interessert i spill som formidlende. Dvs. om jeg skyter eller trykker på knapper som dukker opp på skjermen, så er spørsmålet stemningene og følelsene, ikke om hvor interessante mekanikkene er å utforske?
Jeg har spilt mer nå, men har fortsatt egentlig ingen følelse for hva dette spillet er for noe. Spesielt fordi jeg antar de tre andre historiene føles ganske annerledes. I alle fall tror jeg dette i motsetning til RE5 faktisk ikke først og fremst handler om skytingen, men ganske bevisst prøver på en sånn sum-of-its-parts-greie. Jeg likte også virkelig RE5, og skytingen her kan ikke sammenlignes. Det den imidlertid gjør bedre er at det i større grad faktisk føles som å slåss mot zombier i mørket, men det kan også hende jeg er veldig velvillig nå, og vil ha Guitar Hero med PS2-kontroll til å være bedre enn med plastgitar fordi det er mer realistisk da det faktisk er et spill man spiller, og ikke et ekte instrument ... Får se!