Neptunes Pride Roll Call

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#21
Dette ligner mer på rundebasert strategi, selv om det er "real time".
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#23
Futurum, kjære Erlend. Dette blir nr. 2. SC ser kanskje bare ut som klikkete-bache-klikk-klikk for deg, men det er strategi nok å vite hva du skal bygge når og når du skal gjøre hva.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#25
Strategi er da trial and error dypest sett. Blir litt negr0r å si at det ikke er strategi å bygge i riktig løp så du a) har nok mineraler til å bygge deg utover i et godt tempo men samtidig b) har godt nok forsvar til at du ikke blir pult mens du samler cash; for ikke å glemme c) kan utvikle en sterk nok hær til et solid angrep relativt raskt istedenfor å bygge opp meterhøye vegger og d) research shit i et riktig tempo for å gjøre deg overlegen i møte med tilnærmet like units.

Finnes jo strengt talt grenser for hvor mye man kan utnytte terrenget, manøvrere i kolonner og leke Perikles med mindre spillet du spiller heter [noe] Total War, og selv der er det begrensa. Overmakt er alltid det man søker etter i RTS-er, og den best mulige strategien til å få det tidligst mulig. Går selvsagt an å leke seg med hvor man deployer hva, skape forvirring, sette inn forsterkninger akkurat når motstanderen tror han kan kontre, etc.; men overmakt er vel så funksjonelt. Brister én del av demninga, rakner alt.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#26
I Total War gjelder det stort sett bare å ha mer kavaleri enn motstanderen, selv om spydfolk negerer den faktoren litt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#27
Ser litt ålreit ut, meldt opp til et gratisspill og om jeg har tid er jeg med. Yeah, Justin Case.
 
#30
Flipcase tipsa meg. Kan sikkert være med litt, men er stygt redd semesteroppgaven kommer til å prioriteres i de mest hektiske periodene.

Hook me up - thegerm på Zeta Markab
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#33
I was being sarcy.


Nilo må værra me ja, trenger en pakkis-stooge jeg kan eie raskt og enkelt.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#34
Ok, har ikke blitt helt komfortabel med den nye Martin enda, gonna take some adjustin'..
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#37
SHDR: Jeg og Marius, ikke mjau, har diskutert mye strategi-spill opp gjennom årene og uansett hvilke spill vi har snakket om har alle samtalene endt opp med å konkludere med: "Men Erlend.. haha.. Han suger i strategi-spill, uansett om det er rts eller ikke, men han skal ha det at han synes det er morsomt allikevel"
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#39
Det er bare det at det er så morsomt hvor entusiastisk du er og hvor godt du liker det. også kommer for eksempel marius og bare rasser deg i røskern.