Neptunes Pride Roll Call

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#1
Jeg håper at dere har fått med dere den fantastiske slow-burn Master of Orion-meets-Planetarion-with-a-dash-of-Diplomacy epic-shitnessen Neptunes Pride.

Hvis ikke, så sjekk ut Rock, Paper, Shotgun sin dekning av det.

Spillet går ut på å dominere galaksen ved å fange mest mulig planeter, være en diplomatisk dick og å RP'e en Space-Turtle.

Så jeg lurer på om noen er villige til å ta et game?

Jeg er villig til å sette det opp og skrive reports, men om du skal være med så krever det en langtids investering. Spillet tar toppen en time om dagen, men mange dager, så om du dropper av etter en uke så dreper du morroa for oss andre.

Takers:
Libresse
SHDR
SirkusMartin
Yetipants
Jante
Buggz

Your Name?
Your Name?
Your Name?
Your Name?
Your Name?
Your Name?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#3
Jeg er med, men har du/dere spilt det før og vet sånn ca. tidslinje (ie, hvor lang tid det tar for et skip å forflytte seg fra planet til planet, hvor ofte man casher inn ressurser, etc)? Eller må jeg bare lese den superlange RPS-greia?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#4
Du får ressurser en gang om dagen. Flåter bruker rundt et døgn på å forflytte seg fra planet til planet i starten; men alt eskalerer etterhvert som man får bedre research og slikt.

Tidslinje er vel rundt en måned, men alt dette kommer jo ann på spillerene.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#5
Ok. Og denne en-gang-om-dagen måles ut ifra når du først setter igang, sånn at det inntreffer ca. 24t senere? Får man oversikt over når motstandere har "turer"?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
Såvidt jeg har skjønt er det en verden som går kontinuerlig enten du er pålogga eller ikke, og alt foregår basert på ticks som f.eks. kan være hver time (slik var det i Planetarion). Dermed vil en research eller forflytning av enheter bruke x antall ticks. Angriper du SHDR kl 08 og de tar 12 timer for skipene å nå frem vil du kunne se Shit Going On når du logger inn kl 20 på kvelden. Eller resultatene om du logger på senere.

Alt dette er selvsagt basert på ren spekulasjon, RPS-dekninga var tl;dr.
 
#7
Avansert mafia-wars altså, koz dere.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#8
Ja, bare litt bekymra for at jeg skal bli pult mens jeg ikke har tid til å sjekke opp ståa. Har liksom tid før jobben, litt tid til å gjøre småtteri mens jeg er på jobben, og så blir det fort godt ut på kvelden før jeg får sjekka opp. Så lenge jeg veit at det går fint at jeg logger på når jeg vil uten at ting går episk åt skogen, eller at man kan se langt nok fremover - f.eks. motstanderes troppeforflytninger (at f.eks. områdene dine ser motstandere når de er en fire-fem timer unna), handlinger, etc.; så går det jo fint.

Edit: I verdensrommet, Eivind. I verdensrommet.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#9
Jess, Buggz oppsummerte det ganske fint. Det tar lang tid å flytte flåter og produsere.

Tenk Diplomacy; du ser shit going on, og det er real-time, det er bare EPIC-SHIT realtime! Det er rikelig med tid Martin, du trenger ikke å ni-følge med, fordi planene du legger er mye viktigere enn akkuratt NÅR det skjer. Å koordinere et angrep med tre flåter er enkelt, spesielt når selve angrepet ikke inntreffer før åtte timer senere.

Avansert mafia-wars altså, koz dere.
Øh? Du må nok lengere ut på landet med denne.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Jeg er nede som en klovn. Liveblogging sånn at vi kan publisere greiene i etterkant er must.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#11
Kan sikkert hive meg med jeg også, bar uforutsette påskeplaner.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Spørs bittelitt hvor bra det funker med mobilt bredbånd på påskefjellet ja, men jeg har trua. Håper bare de har fått lagt inn strøm der oppe i fjellheimen.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#13
Det er ikke som om at det starter IMORGEN! Vi kan starte det etter påske, det viktigste er bare at dere ikke går lei og stikker. Test et gratis-game og se om det er noe for dere (der kan du jo bare droppe ut som du vil :D ).

Det er plass til maks 12 spillere, tror jeg, jo flere jo bedre, da blir den diplomatiske drakampen og følgende butthurts dobbelt så morsomt;

Libresse
Shadar
SirkusMartin
Yetipants
Jante
Your Name
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#14
Koster det PÆNG? Eller hændler du den biten?

Men ja, ser bra ut, så da er jeg nede nårsomhelst. Skal nok få BLOGG'D litt om det underveis også. Prima fôr til twatter og fjesbok, non?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
ohshi- er egentlig superduperblakk for tida, så hvis det krever spenn må jeg muligens melde pass.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#16
Ok, jeg er nede som en klovn. No småfiddlings som ikke krever lang tid ad gangen er faktisk perfekt!



I must break you.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Etter hva jeg kan tolke ut av hjemmesida (ikke akkurat krystallklart hva som koster penger og hva det medfører, fantastisk nok), må du betale for å mekke Premium Game hvor du kan invitere folk. Hvis du ikke betaler noe kan du bare bli med i gratisspill hvor du ikke kan kontrollere hvem som er med og sånt, med mindre du blir invitert med i et Premium Game. Konsekvensen da blir at en av oss må betale for at vi skal kunne mekke et privat spill, resten slipper inn gratis ettersom jeg forstår. Jeg kan godt melde meg frivillig for å bære den økonomiske byrden, hvis det skulle vise seg å være et problem.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#18
Slapp av boys, jeg tar meg av pengedelen. Vi starter uka etter påske, sånt at alle kan få varmet opp etc. om de vil, jeg kommer nok til å spille det en del uannsett!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Jeg skal iallfall forberede meg ved å høre masse på N.E.R.D., Neptunes' Pride dooohohohoho

 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#20
Dette blir bra. Spesielt nå som jeg kommer til å ha banka Kalli stakkar i TO RTS-er på rad. Håper han ikke begynner å gråte. Som et lite barn.