New Super Mario Bros. [DS]

#41
De pleier å sette "gift" på pakka, og jeg har iallfall aldri opplevd å få toll ved å bestille gjennom de. Anbefales fra min side.
 
#43
Noen som vet om en dato da dette spillet kommer til Norge?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#45
I det minste slippes Super Princess Peach endelig 26. mai, så da man har man litt plattform-moro fram til NSMB slippes.
 

Endre

Ødela forumet
#47
Ser at en del andre også er lei av den lange ventetiden hos DVDboxoffice, det var derfor jeg bestilte fra VG+ også denne gangen.

Hvis dere gidder er det fint om dere lager en omtale av nettbutikken dere handlet fra, når dere har fått spillet.
 
#48
GameSpot anmeldelse :

Gameplay: 9
Graphics: 8
Sound: 9
Value: 8
Tilt: 10

Overall: 9.0

New Super Mario Bros. is a terrific 2D side-scroller that makes you think of the old games but never feels like it's just cashing in on past success.

The Good: Terrific control; classic gameplay that still works; great presentation; evokes the original games without feeling shameless.

The Bad: Additional modes aren't nearly as interesting as the main game; some levels seem a little too short.
 
#49
Ja, spillet lå ikke i postkassa i dag, men det kommer sikker pga 17. mai i går. Uansett, det bør ligge der i morra. Gleder med helt sinnsykt!!!
 
#50
I følge tidskjemaet til DHL, kan det hende jeg får den i morgen, er klar for å sendes fra oslo nå.

Edit: Da var nettopp DHL på døra med pakken, så nå må jeg bare få lånt meg en ds XD.
 
#51
Heldiggriser som får det så tidlig! Jeg har bestilt fra VGplus, og har ingen anelse om når det kommer til å dumpe ned i postkassen. Noen innspill? :elsk:
 
#52
Nå er ikke jeg sikker på om din pakke er sendt med DHL, men hvis den er det og du har DHL i nærheten vil du nok få det i morgen.

Det er bare å glede seg, dette spillet er det mye moro med :D
 
#53
Jeg fikk spillet i posten idag og har spilt det i noen timer. ^_^

Spillet er temmelig fantastisk, akkurat hva en forventer seg av et Mario-spill. Man får den der gode nostalgifølelsen mens man spiller, uten at spillet støtter seg for mye til den. De har slengt inn nok nye elementer til at det føles som et eget Mario-spill og ikke bare en nostalgitripp for de som vokste opp med NES og SNES i hus. Men fortsatt, det er en hyllest til klassikerne og det ser man så og si med en gang.

Det er også noen minigames hvor man bruker stylusen. Jeg har ikke sjekket alle ut enda, men det ser ut til at en del av dem helt like noen av de på Mario 64 DS. Utvalget ser også mindre ut, men jeg ser ikke bort fra at man kan låse opp flere. Får ikke testet multiplayeren før på mandag, men det ser ut til at det er to multiplayer-moduser. En for minigames og en ... jeg ikke vet stort om, annet en at den heter «Mario vs. Luigi».

Uansett, spillet er fantastisk. Så uansett om du vokste opp med de gode, gamle Mario-spillene eller ikke, kjøp spillet så fort som mulig. Det er en ordre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Jeg fikk det også i dag (takk og ære, VGPlus), og må slutte meg til hyllestene. Dette føles både nytt og retro på én og samme gang; en herlig destillasjon av tjue års genial spilldesign. Litt trist at vi ikke fikk noen flyveitems denne gang, men til gjengjeld kan den erfarne spiller leke seg med trippelhopp og walljump fra SM64. Og Mega-soppen er... vel, temmelig barsk. :D
Også kult at vi får møte Bowser Jr. igjen, men jeg er klar over at jeg mest sannsynlig er den eneste i verden som synes akkurat det. :p

Som en kommentar til Agahnims uttalelser om småspillene, kan jeg nevne at Tycho fra Penny Arcade uttalte at det er med flere småspill i NSMB enn i SM64DS, men at noen av dem bare kan spilles over trådløs link.
 
#56
Jeg elsker VGplus, de skuffer ALDRI! Spillet lå i postkassa i dag. Spiller er som flere skriver meget bra. Både retro og nytt. Sitter her med min DS lite og Mario og bare nyter. Livet blir ikke bedre enn nå!
 
#58
Nå har jeg prøvd å spilt med Wi-Fi. I Mario VS: Luigi blir man satt på en liten bane som går i loop(er fem forskjellige baner å velge mellom). Det er om å gjøre å ta stjernene som dukker opp. Man kan hoppe/skyte på motstanderen slik at han mister ei stjerne (hvis han har).

Det er som Yetipants sier noen minigames som kun kan spilles over Wi-FI. Snøballkamp mellom rød og grønn yoshi, trampoline ping-pong med bomber, et spill hvor man skal velge blokker det er penger i (de faller ned så man må se hvilken blokker som er tomme) og tre kortspill som jeg ikke har prøvd.

Det eneste negative med spillet er at det er så sykt lett å få liv. Det er tre-fire sopphus i hver verden og i de sopphusene man kan få liv i kan man få 12 liv i slengen. Så får man lett liv på banene og, men det blir vel vanskelig etter hvert og da mister man sikkert alle livene sine.
 
#59
SITAT(impywimpy @ 19.05.2006, 20.15) 4921
Spillet ble sendt idag. Fy faen som jeg hater dvdboxoffice akkurat nå. :(
[/b]
Samme her, ble sendt i går. Tror ikke jeg handler hos de med det første igjen, iallfall ikke på forhåndsbestillinger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
SITAT(Psylopat @ 20.05.2006, 12.12) 4999
Det eneste negative med spillet er at det er så sykt lett å få liv. Det er tre-fire sopphus i hver verden og i de sopphusene man kan få liv i kan man få 12 liv i slengen. Så får man lett liv på banene og, men det blir vel vanskelig etter hvert og da mister man sikkert alle livene sine.[/b]
Slik har det da vært i alle Mario-spill siden treeren. Selv synes jeg det glatt veies opp ved at man bare kan lagre på noen punkter, og ikke overalt slik man kunne i GBA-utgavene. Ikke at det gjør noe, men det er litt upraktisk når man bare spiller en kjapp runde før jobb og så mister all framgang fordi man ikke nådde fram til et lagringspunkt. :(
Uansett, har kommet meg gjennom verden 1-3, og fant fire istad så da blir det den i kveld. Herlig vanskelighetsgrad, mye å utforske, stålkontroll og lækker grafikk = fett. :D