New Super Mario Bros. [DS]

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#61
Jeje, der var Bowser banket nok en gang. Mangler riktignok en hel haug med stjerner.

Stålkontroll? Mulig jeg tar feil, men det var akkurat som om "akselerasjonen" på Mario er litt... jeg vet ikke helt, men jeg måtte ha litt tilvenning først. Uansett; knallgode greier, men litt tynt med powerups.
 
#62
Fikk spillet i går (lørdag), og det er som forventet. Savner egentlig bladet/fjær fra Super Mario Bros. 3, men det veier vel opp med en rekke andre power-ups. For øyeblikket er jeg på World 2-2, og til tross for noe enkel vanskelighetsgrad (så langt), så er det fortsatt utrolig kult. Men det er synd at det bare er egne steder å lagre på, fordi jeg foretrekker muligheten til å kunne lagre når som helst.

PS! Takk til Play-Asia.com for rask levering. ^_^
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#63
Du skal ikke se bort i fra at den muligheten dukker opp etterhvert ;)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#65
Har fullført alt minus en liten haug med stjerner. Langt nok? Kommer ann på hva du definerer som langt nok. Stjernesankingen gjør at man har en god grunn til fortsette etter at world-8 er beseiret, men det er nok en hel del kortere enn f.eks. Super Mario World.
 

K999

Keystone State Of Mind
#66
Bestilte det i dag fra videogamesplus, og som Adroon håper jeg og få det om 5-7 dager. :)

Har spilt litt og prøvd multiplayer mini - games hos en venn.
Et stiligt spill og gleder meg. :D
 
#67
Tja, vil ikke si at det er så altfor mye kortere enn Super Mario World. Spillet har ca. 80 levler, Super Mario World har 96, tror jeg det var. Vanskelighetsgraden er litt lav da, så det tar nok mindre tid å runde dette, i forhold til klassikerne.

Jeg har ikke holdt tellinga, men jeg vil si jeg har spilt i minst 20 timer og jeg har enda ikke samlet alle stjernemyntene (det er 3 av dem i hver level).
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#68
Kan hende jeg tar feil, men jeg tror sannelig at en gjennomsnittlig SMW-bane er en del lengre en en gjennomsnittlig NSMB-bane. Mulig at det bare er tull og tøys fra ende til annen.

Men all tvil til side; det er et bra spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Tror nok du har rett der, banene føles jevnt over litt kortere. Men det er omtrent like viktig for spillopplevelsen som at yuccapalmen min er støvete, så jeg bryr meg ikke. :p
Angående vanskelighetsgrad... man har ikke de virkelig, virkelig pansergrove sploitene her som var med i SMW. Eksempelvis Forest of Illusion 1, hvor man kunne spille halvveis, tanke opp med items, for så å gå ut igjen, ta superstjernen, løpe gjennom resten av banen og treffe alle fiendene og sanke 18-20 liv per gang.
For det første er superstjerner mye sjeldnere i NSMB. For det andre er fiendetettheten lavere, og - viktig - brettene er mye mindre rett-fram, ettersom man må vegghoppe en del etterhvert. Dette alene minker risikoen for sploits ganske betydelig, men i tillegg beholder man ikke items man samlet på brett når man velger Quit To Map.

For meg markerer dette en krysning mellom en "tilbake til røttene"-holdning med tanke på leveldesign og skillfokus, og en ytterligere raffinering av powerupfilosofien fra SMW. Skallet er den desidert vanskeligste powerupen å styre hittil i Mario-serien, men en dyktig spiller kan nok dra noen temmelig syke triks med det, skulle jeg tro. Referansen til kappa i SMW er tydelig. :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#70
Mhm, hittil har jeg egentlig bare sett på skallet som upraktisk i annet en helt nødvendige situasjoner, men det lar seg sikkert mestre.

Edit:
Opprinnelig skrevet av Buksemann
Angående vanskelighetsgrad... man har ikke de virkelig, virkelig pansergrove sploitene her som var med i SMW. Eksempelvis Forest of Illusion 1, hvor man kunne spille halvveis, tanke opp med items, for så å gå ut igjen, ta superstjernen, løpe gjennom resten av banen og treffe alle fiendene og sanke 18-20 liv per gang.
 
#72
Du må ta bossen i slottet i andreverdenen mens du er liten (den minste versjonen)

Hadde vi ikke spoiler tingen her, eller er det jeg som er blind? :hæ:
 
#73
Da har jeg også bestilt dette... Gleder meg som en unge, men ettersom jeg er borte hele neste uke og jeg bestilte det nettopp, blir det vel en stund til jeg får det. Litt trist at det ikke varer like lenge som SMW, da... tok meg utrolig lang tid å fullføre det helt, og det var en god tid. Mitt favoritt-mario hittill. Forresten: Er det nye musikk i dette spillet, eller bare remikser fra gamle spill?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#74
Underworld-musikken er en remiks av den samme gamle vi har hørt tredve tusen ganger nå, men resten er "nytt". Det vil si at du kjenner igjen noen temaer og strofer fra før av, men selve arrangementet er nytt.
Må si at det foreløpig (jeg er på verden åtte nå) bare er den nye Overworld- og fort-musikken som har festet seg. Litt skuffende.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#75
...og den nye fortmusikken er vel stengt tatt bare en liten variasjon av SMW-fortmusikken.

Jabb, jabb. Har nå samtlige stjerner i world 1 og 2. Enda mye å gå på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Jeg vil ikke si det er en "liten" variasjon, selv om noen av de samme temaene brukes. Da er den nye Overworld-musikken en liten variasjon også, isåfall. :p

Uansett... én verden igjen, pluss sistebrett (som jeg sparer til slutt), så er jeg ferdig. Faen så artig det har vært, soleklar favoritt-Mario hittil. :D
 
#77
Hmmm, håper på en bundle med DS Lite. Fikk forøvrig Kirby for 190 kroner, og Castlevania: Dawn of Sorrows for 100 kroner på Toys'r'Us i fredrikstad. Kjøpte også med meg Nintendo Touch Golf for 100 kroner.

Gærningene hadde også Resident Evil 4 til 50 kroner (Gamecube) - selvsfølgelig utsolgt. Hadde jeg bare vært der litt tidligere. Overraskende bra tilbud der til tider.
 
#78
Ja, det viste seg jo at det ikke var så smart å forhåndsbestille hos DVDboxoffice, for jeg fikk ikke spillet før i dag, men det var verdt ventetiden iallfall.

Jeg har ikke spilt det så altfor mye ennå, men det er omtrent som å spille de gamle spillene, og jeg har allerede sittet lengre enn jeg egentlig skulle. I og med at SMB 3 er mitt favorittspill innen Mario-serien var et nytt 2D-spill veldig fristende, og det er alltids moro med nye baner til 2D-konseptet.

Jeg fikk også prøvd litt multiplayer hos Endre og Uteena på fredag. Duellene syntes jeg var morsomme, selv om de ikke når helt opp til duell-modusen i ... var det SMB 3 det var en morsom 2-playerduell i? Jeg har iallfall brukt mange timer på duellene i Super Mario Allstars med faren min, og det var utrolig moro, så jeg forventet ikke at den nye duellmodusen skulle toppe dette. Men det var uansett moro, selv om jeg ikke fikk til vegghopping i det hele tatt, noe som ga Endre et godt overtak på en av banene.

Ellers synes jeg de andre minispillene var utrolig morsomme. Vi spilte mange kortspill, og vi satt lenge med det, da det var en fin erstatning til å sitte med kortstokk ved et bord.

Tror jeg vil ha mye moro med spillet fremover, spesielt siden minispillene og duellene også gjør det hele mer interessant. Det eneste negative er vel at man ikke kan lagre så ofte, men det er bare en liten bagatell uansett.
 
#79
Veit ikke om jeg er helt ute å kjører nå, men jeg trodde det sto

Super Mash Bros :p

Men jo! Faktisk så tror jeg må teste dette spillet! Alle gamere har jo spilt mario, selvom de liker det eller ikke.

Men spillet har kommet ut?