*mulighet for yderst små spoilere*
Da føler jeg meg så godt som ferdig med spillet. Mangler 4 mynter på 8'ende verden, men får dem sikkert i løpet av helgen...
Jeg har følgende å si: Spillet er veldig bra! Er likevell en del ting jeg vil sette fingeren på.
For det første er det ganske kort. Ikke nok med det, men det virker også som at utviklerne har brukt litt for mye tid på å "tvinge" inn mer tid. Mange verdner har (vil jeg si) unødvendige starter, der du må springe frem et par meter, gå inn i et rør før den virkelige verden begynner.
Og så har vi monster mario. Han er ubrukelighet i egen person. Han blir litt for klumsete, litt for rett frem, og litt for stor. I mange verdner er det faktisk så godt som selvmord å aktivere fyren, i og med at han knuser alt knuselig ved en enkel berøring. Ellers brukes han ikke til å samle noen mynter, eller til å finne noen hemmelige verdner. Har enda til gode å møte på en monster stor fiende

.
Vanskelighetsgraden på spillet er heller ikke noe å skryte av. Jeg slet (stort sett) ikke med en eneste verden, og når jeg faktisk gjorde det, følte jeg at det var mer spillets feil en min egen mangel på ferdigheter.
Myntene føles meningsløse (de små vanlige). Alt for mye liv ute å gå... hundre mynter=et liv? Ikke verdt bryet. Å komme seg til topps i flaggstanga føles heller ikke like bra som før...
sopphusene er gjentagenede og til tider ubrukelige. De bygger ikke noe som helst på ferdigheter, noe som hindret meg i å besøke dem. Føler også at belønningen for å klare noe, er alt for lav. Synes ikke et forskjellig design på displayet er så jævlig kult jeg :grine: . Bare jeg som savner en time attack mode? Mario i 2D egner seg bra til raske gjennomkjøringer.
Men som dere sikkert ser. Alt er småting. Du vil møte på stor variasjon og mange nye fine severdigheter fra bane til bane. Å samle alle mynter, kan til tider bli krevende, og mini mario er rett og slett en glede å kontrolere. LØP OG KJØP!